Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ


Τόμος ϟΒ' (2021)
Τεύχος 1
Ἀνθρωπολογία καὶ Μετανεωτερικότητα ΙΙ

1. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Πρωτοπρ. Βασιλείου Καλλιακμάνη, Τί ἐστιν ἄνθρωπος; Θεολογικὲς ἀφετηρίες καὶ κοινωνικὲς προοπτικές [7-22]
5. Πρωτοπρ. Νικολάου Λουδοβίκου, Διαλογική (Βιο)τεχνολογία; Τὸ πρόβλημα τῆς (Βιο)τεχνολογίας ὡς ὁριστικῆς καὶ ἀμετάπτωτης οὐτοπίας: ἀπὸ τὸν Marx καὶ τὸν Heidegger στὸν Bostrom τὸν Stuart Russell καὶ τὸ σκοτεινὸ ἄστρο τῆς ἐπιθυμίας [23-50]
6. Σεργίου Θεοδωρίδη, Τεχνητὴ Νοημοσύνη: Τὸ τέλος τῆς Ἐποχῆς τοῦ Ἀνθρώπου; [51-70]
7. Κωνσταντίνου Κωτσιόπουλου, Οἰκογένεια Πολυπολιτισμικότητα καὶ Μετανεωτερικότητα [71-89]
8. Θεοφάνη Τάση, Ὑποσχέσεις ἀθανασίας: Μία συγκριτικὴ προσέγγιση ὁρισμένων ὄψεων τοῦ ὑπερανθρωπισμοῦ καὶ τοῦ τεχνικοῦ μετανθρωπισμοῦ [91-124]
9. Γεωργίου Σταυρόπουλου-Γιουσπάσογλου, Ὁ δυναμικὸς χαρακτήρας τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς στὴν ἀνθρωπολογία τοῦ Εὐαγρίου Ποντικοῦ [125-137]
10. Ἑλένης Κακλαμάνου, Μία ἀριστοτελικὴ θεώρηση τῆς σχέσεως ἠθικῆς καὶ οἰκονομίας [139-150]
11. Ἰωάννη Ξυδάκη, Μετανεωτερικότητα καὶ Διάχυτη Θρησκευτικότητα [151-178]
12. Σωτηρίου Δεσπότη καὶ Βασιλείου Φανάρα, Ὁ ρόλος τῆς πανδημίας κατὰ τὴν ἐμφάνιση καὶ διάδοση τοῦ Χριστιανισμοῦ τὸν 2ο αἰ. μ.Χ. καὶ ἡ ἐπίδραση τοῦ COVID-19 στὴ θρησκευτικότητα τοῦ 21ου αἰ. [179-216]
13. Ἰδιόμελα: Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ, Πέτρος ὁ Κναφεύς. Ὁ «Διονύσιος» τῶν Ἀρεοπαγιτικῶν ἔργων [217-300]
14. Ἐπιλογικὸ Ἀλεξάνδρου Κατσιάρα, Ἡ ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία ἐνώπιον μιᾶς νέας «κανονικότητας» (“new normal”) ἢ μιᾶς νέας «θρησκευτικότητας» [301-306]
15. Ἀνδρέα Ζαχαρίου, Ἐκφράζει ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς «αἵρεση καὶ παραλογισμό»; Ἀπάντηση στὴν ἀτεκμηρίωτη «κριτικὴ τοποθέτηση» τοῦ ἀρχιμανδρίτου Χριστοδούλου Ταμπακόπουλου [307-308]
16. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [309-317]
17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [319-326]
18. Βιβλιοστάσιον, [327-338]
19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [339-340]
20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [341-342]
21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [343-344]


Τεύχος 2

1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου, Ἡ ἐκκλησιολογικὴ ἑρμηνεία τῶν ἐκφράσεων: «κοινωνία Πνεύματος» καί «κοινωνία τοῦ ἁγίου Πνεύματος». Μία δημιουργικὴ συνάντηση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ στὴ σκέψη τοῦ ἀπ. Παύλου [7-34]
5. Γεωργίου Δ. Μαρτζέλου, Δόγμα καὶ Φιλοσοφία κατὰ τὴν ὀρθόδοξη παράδοση [35-58]
6. Pablo Argárate, Μποροῦμε ἀκόμη νὰ μιλᾶμε γιὰ θέωση σήμερα; [59-74]
7. Ἐμμ. Γ. Βαρβούνη, Ἡ ἀνανέωση τῆς παράδοσης καὶ ἡ τέχνη τῆς ἁγιογραφίας. Τὸ παράδειγμα τῆς ἁγιογράφησης τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίου Γεωργίου Νέου Ψυχικοῦ [75-87]
8. Very Rev. Augustinos Bairactaris, Liberation Theology: Towards the re-configuration of society and re-creation of the Church in Latin America [89-104]
9. Στυλιανοῦ Δ. Χαραλαμπίδη, Ἕνας ἄγνωστος θεολογικὸς διάλογος στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο. Ἡ περίπτωση τῶν Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου καὶ Γεωργίου Χαλαβαζῆ [105-133]
10. Triantafyllos K. Boltetsos, Marriage for Clergy and Laity: Marriage Bond and Dissolution in the Eastern Orthodox Church [135-148]
11. Χρυσοβαλάντη Ἰωαννίδη, Δύο ἀνέκδοτοι Κανόνες τῆς A΄ Κυριακῆς τῶν Νηστειῶν: τὸ ὑμνογραφικὸ κείμενο καὶ τὸ μέλος τους [149-172]
12. Ἰωάννη Ἐ. Κωτούλα, Περὶ τοῦ Θηρίου στὸ Κοράνιο (ΚΖ΄ 84) [173-178]
13. Ἠλία Εὐ. Μαζοκοπάκη, «Τὸ ἅλας τῆς γῆς». Ἰατρικὴ καὶ Θεολογικὴ προσέγγιση [179-217]
14. Ἰδιόμελα: Ἀστερίου Ἀργυρίου, Τὸ Προγνωστικὸν τῶν Μοσκόβων (ἤτοι ὁ Μέγας Πέτρος ἀπελευθερωτὴς τῶν Ἑλλήνων) [219-255]
15. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [257-262]
16. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [263-268]
17. Βιβλιοστάσιον, [269-276]
18. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [277-280]
19. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [281-283]
20. Submission Guidelines for Prospective Authors, [285-286]


Τεύχος 3
Ἐλευθερία Ι

1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Ἀλεξάνδρου Κατσιάρα, Προλογικὸ Ἐλευθερία [5-10]
4. Βασίλη Καραποστόλη, Ἡ ἐλευθερία τῆς σκέψης καὶ τὰ ὑποκατάστατά της [11-26]
5. Κωνσταντίνου Κωτσιόπουλου, Ἀπὸ τὸ διάταγμα τῶν Μεδιολάνων στὴ θρησκευτικὴ ἐλευθερία τοῦ Διαφωτισμοῦ [27-35]
6. George Kalantzis, The Freedom ‘To Be’. Karl Barth on Divine and Human Freedom: A Protestant View [37-58]
7. Σωτηρίου Δεσπότη, Ἐλευθερία «ἀπό» καὶ Ἐλευθερία «γιὰ νά» στὸν Ἀπόστολο Παῦλο: Πρὸς Ῥωμαίους 6-8. Μία συμβολὴ στὴν ἀνακάλυψη τῆς σημασίας τοῦ Βαπτίσματος στὴ Θεολογία τοῦ 21ου αἰ. [59-96]
8. Pooda Antoine de Padou, La mission évangélisatrice au service des libertés et de la liberation en Afrique [97-131]
9. Ἀντώνη Λ. Σμυρναίου, «Ἐλευθερία ἢ Θάνατος»: Οἱ περιπετειώδεις ποιότητες μιᾶς ἀκραίας διακινδύνευσης [133-172]
10. Πέτρου Παναγιωτόπουλου, Ἡ ἐλευθερία ὡς ἀνθρωπολογικὸ συστατικὸ καὶ ὡς ἐθνικὸ αἴτημα. Συναντήσεις καὶ τριβὲς στὸν Ἀγῶνα τῆς Ἀνεξαρτησίας [173-203]
11. Μαρίας Ἄντζελας Ἰέλο, Ἐλευθερία καὶ ἐξουσία τῶν γυναικῶν κατὰ τὴ μεσαιωνικὴ φεουδαρχία: οἱ περιπτώσεις τῆς Θεοδελίνδης καὶ τοῦ γυναικείου μοναχισμοῦ [205-225]
12. Διονυσίου Σκλήρη, Συνεργητικὴ ἐλευθερία πρὸς τὸν ὁρίζοντα τοῦ μέλλοντος: Ἡ ἔννοια τῆς ἐλευθερίας κατὰ τὸν ἅγιο Μάξιμο Ὁμολογητὴ καὶ ἡ ἐπικαιρότητά της σήμερα [227-247]
13. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ἡ ἐλευθερία τῆς βουλήσεως καὶ τὸ δόγμα τοῦ θείου θεσπίσματος στὴ μουσουλμανικὴ σκέψη [249-257]
14. Ἰδιόμελα: Μαρίας Σγουρίδου, Ἐλευθερία: Ἀπὸ τὴν ἰδεατὴ μορφὴ στὸν Δάντη, στὶς προσωποποιήσεις τοῦ Σολωμοῦ, τοῦ Foscolo καὶ τοῦ Κάλβου – Παράλληλες ἀναγνώσεις [259-273]
15. In Memoriam: Πρωτοπρ. Κωνσταντίνου Παπαθανασίου, Γεώργιος Π. Πατρῶνος: ὁ ἀκαδημαϊκὸς Διδάσκαλος καὶ θαυμάσιος Ἄνθρωπος (24.2.1935-15.8.2021) [275-283]
16. Θεολογικὰ Χρονικά, [285-289]
17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [291-295]
18. Βιβλιοστάσιον, [297-306]
19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [307-311]
20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [313-315]
21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [317-318]
22. Editorial Policy, [320]


Τεύχος 4

0. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]
1. Προλογικό, [5-6]
2. Δημητρίου Β. Γόνη, Νέων Πατρῶν (Ὑπάτης) Ἰωσήφ (1644 - 1657;) [7-20]
3. Δημητρίου Ν. Μόσχου, Ἱερωσύνη καὶ Μαρτύριο ἀπὸ τὶς ἐπιστολὲς Ἰγνατίου Ἀντιοχείας ἕως τὸ Μαρτύριο Πολυκάρπου – Συμβολὴ στὴ θεολογικὴ κατανόηση τῆς ἐξέλιξης τῶν θεσμῶν τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας [21-42]
4. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Ἡ Ἐκκλησία ὡς κοινωνία πίστης
5. Θεοφίλου Ἀμπατζίδη, «Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν» (Ματθ. 6
6. Φωτίου Ν. Παπανικολάου, Ἡ διδαχὴ τοῦ ἁγίου Διαδόχου Φωτικῆς γιὰ τὴ σύναψη Θεοῦ καὶ ανθρώπου: καρπὸς ἁγιογραφικοῦ ὑπομνηματισμοῦ μέσα ἀπὸ τὴν ἀσκητική του ἐμπειρία [115-141]
7. Alexandru Nicoara & Bogdan Ionescu, The Knowledge of God in the Light of Contemporay Gnoseolgy in Saint Basil the Great [143-153]
8. Ἀχιλλέα Δελλόπουλου, Ἡ θεανδρικὴ ἐνέργεια ὡς τετμημένη καύση καὶ κεκαυμένη τομή. Τὰ παραδείγματα στὴ Χριστολογία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμακηνοῦ [155-166]
9. Elias Ev. Mazokopakis, Stress-related fatal cardiovascular events in the Holy Bible [167-172]
10. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ἡ συνάντηση Ὀρθοδοξίας καὶ Ἰσλάμ: Ἡ Βυζαντινὴ καὶ ἀραβόφωνη ἀντιισλαμικὴ καὶ ἀπολογητικὴ γραμματεία καὶ ἡ σύγχρονη πραγματικότητα [173-190]
11. Ἀθανασίου Μπότα καὶ Ἀθανασίας Κρικώνη, Ἐπιχειρώντας –στὸ πλαίσιο τῆς θρησκευτικῆς ἐκπαίδευσης– νὰ σχεδιάσουμε μία καινοτόμο πρόταση στὴν κατεύθυνση τῆς ἀειφορίας [191-210]
12. Ἰδιόμελα, Μικτὴ Ὁμάδα ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος»
13. Θεολογικὰ Χρονικά, [265-274]
14. Περιοδικὰ ἀνάλεκτα, [275-279]
15. Βιβλιοστάσιον, [281-295]
16. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [297-298]
17. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [299-301]
18. Submission Guidelines for Prospective Authors, [302-303]
19. Editorial policy, [304]