Επιλογές Επιτροπής








ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις
Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν
καί Ἱερῶν Μητροπόλεων
γιά θέματα Αἱρέσεων καί Παραθρησκείας


«Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταὶ ἐστέ»
(Ιωαν. ιγ' 35).
ΙΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη
Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν
καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα
Αἱρέσεων και Παραθρησκείας
(Ἁλίαρτος Βοιωτίας, 21-23.10.2003)

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου η «ΙΕ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας» θα πραγματοποιηθεί, από 21 έως 23 Οκτωβρίου 2003, στο Συνεδριακό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας, στην Αλίαρτο, με θέμα: «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταὶ ἐστέ» (Ιω. ιγ' 35).

Στόχος της Συνδιασκέψεως είναι η αναζήτηση των λόγων που οδηγούν τον σύγχρονο άνθρωπο και ιδιαιτέρως τον νέον, να στρέφεται προς την αίρεση και την παραθρησκεία καθώς και των τρόπων με τούς οποίους καλείται η ενορία να ανταποκριθεί επ' αυτών.


Σαηεντολογία:

Ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στηριζόμενος στις αποφάσεις των Ελληνικών αλλά και ξένων δικαστηρίων, απέρριψε, με την υπ'αριθμ. πρωτ. Α3-88/17.10.2000 απόφασή του, την αίτηση της «Ελληνικής Εκκλησίας της Σαηεντολογίας» για χορήγηση αδείας λειτουργίας «ευκτηρίου οίκου» στην Αθήνα. Η Σαηεντολογία προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση της αποφάσεως του κ. Υπουργού.

Υπέρ της αποφάσεως του κ. Υπουργού παρενέβη στο ΣτΕ η Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών δια του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Χριστοδούλου.

Και ενώ η υπόθεση επρόκειτο να εκδικασθή την 6ην Δεκεμβρίου 2002 η Σαηεντολογία απέσυρε την προσφυγή της αυτή ενώπιον του ΣτΕ. Τούτο βεβαίως έχει ως αποτέλεσμα να ισχύη αμετάκλητα η απόφαση του κ. Υπουργού και άρα η παραθρησκευτική αυτή οργάνωση να μη θεωρείται στην Ελλάδα ως «γνωστή θρησκεία» ώστε να έχη το δικαίωμα λειτουργίας ευκτηρίου οίκου.

Παρ' όλα ταύτα η Σαηεντολογία προκάλεσε γνωμοδότηση τριών καθηγητών της Νομικής με στόχο να μπορεί να ασκεί την προσηλυτιστική της δραστηριότητα στην Ελλάδα ακώλυτα δι' άλλης οδού. Είναι όμως γνωστό ότι πάνω από τις γνωμοδοτήσεις ιδιωτών νομικών, οι οποίες άλλωστε γίνονται κατόπιν εντολής των ενδιαφερομένων, ισχύουν οι αποφάσεις των δικαστηρίων και κυρίως η τελική έκβαση της υποθέσεως ενώπιον του ΣτΕ.


«Μάρτυρες του Ιεχωβά»

Οι «μάρτυρες του Ιεχωβά» Γαλλίας προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κατά της Γαλλίας διότι, όπως υπεστήριξαν, οι Γαλλικές Υπηρεσίες για 30 διαφορετικούς λόγους παρεβίασαν το ατομικό δικαίωμά τους της θρησκευτικής ελευθερίας. Το ΕΔΑΔ, με την από 6.11.2001 απόφασή του απέρριψε την προσφυγή τους αυτή, δικαιώνοντας έτσι τις Γαλλικές Υπηρεσίες

Δείτε το πλήρες κείμενο της απορριπτικής αποφάσεως του ΕΔΑΔ

Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό το γεγονός ότι, την στιγμή που στην Γαλλία αλλά και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες η εταιρεία των «μαρτύρων του Ιεχωβά» δεν έχει επιτύχει την αναγνώρισή της ως θρησκευτικής ομάδος, αλλά αντιθέτως εντάσσεται ανάμεσα στις επικίνδυνες σέκτες και τίθεται κάτω από πολλούς περιορισμούς και απαγορεύσεις, στην Ελλάδα, όχι μόνον αναγνωρίζεται ως «γνωστή θρησκεία» και έχει μεταχείρηση φιλικής αμερικανικής εταιρείας, αλλά ασκεί και αθέμιτο προσηλυτισμό κάτω από τον παραπλανητικό τίτλο «Χριστιανοί Μαρτυρες του Ιεχωβά».


Περικλής Χαρός ή «Γέροντας Πέτρος»

Σε κανάλι της Αττικής παρουσιάζεται συχνά «κληρικός», ο οποίος προκαλεί πολλά ερωτηματικά στους τηλεθεατές, τα οποία καταλήγουν στο Γραφείο της Επιτροπής μας. Για την γενικώτερη, λοιπόν, ενημέρωση του Ορθοδόξου Πληρώματος σημειώνομε τα ακόλουθα:

1. Ο κ. Περικλής Χαρός, όπως προκύπτει από επισκεπτήρια κάρτα του, εμφανίζεται υπό τις εξής δύο ιδιότητες:

α) Ως διευθυντής σπουδών της Ελληνικής Σχολής Φυσικών Επιστημών Υγείας (Hellenic Natural Therapy School) - Φυσικές Επιστήμες Υγείας, ασκών εναλλακτικές θεραπευτικές μεθόδους, (Osteophathy, Naturopathy, Iridologist, Chiropath, Radionics, Ayurveda, Electro-Crystal Theraphy), και

β) Ως «Μητροπολίτης Φιλαδελφείας Πενσυλβανίας Αμερικής Πέτρος, της Αυτοκεφάλου Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας Αμερικής, πρώην Εξαρχεία Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, Αμερικής και Καναδά, Επίτροπος Ελλάδος και Κύπρου».

2. Ο κ. Χαρός σε συνέντευξή του σε καθημερινή εφημερίδα υποστηρίζει ότι «θεραπεύει», «είτε με τον ήχο είτε με το άγγιγμα» (εφημ. Espresso, 22.2.02). Ερωτώμενος από που αντλεί την δύναμή του, υποστηρίζει ότι: «Διδάχθηκα από πολλούς γέροντες, αλλά παράλληλα ακολούθησα τις οδηγίες της εσωτερικής μου φωνής και του προσωπικού μου αγγέλου» (αυτόθι 21.2.02). Η εφημερίδα γράφει επίσης ότι εντός του ναού: «Ο μητροπολίτης και δεκάδες πιστοί σηκώνουν τα χέρια ψηλά, τα τρίβουν και τα βάζουν διαδοχικά στο κεφάλι, στα μάτια, στην καρδιά, στην κοιλιά και...» (αυτόθι 21.2.02). Κατ' αυτόν, όπως αναγράφεται στο δημοσίευμα «οι θεραπείες που εφαρμόζει βασίζονται στον απεγκλωβισμό της αρνητικής ενέργειας που έχει κάθε άνθρωπος. Μια ενέργεια που, όταν απελευθερωθεί, απαλλάσσει τον ασθενή από την αιτία της ασθένειάς του».

Τέλος, ο κ. Χαρός χρησιμοποιεί, κατά τούς ισχυρισμούς του, την «ηχοθεραπεία» για να θεραπεύσει ασθενείς από «αρνητική ενέργεια (η οποία) προκαλεί δυσλειτουργία της περιοχής» ενώ «ο ήχος έχει την δύναμη να απελευθερώσει την ενέργεια και να γιατρέψει τον άνθρωπο», καθόσον «ο ήχος προκαλεί ένα συντονισμό του σκηνώματος, δηλαδή του σώματος. Στην κατάσταση αυτή ο νους δεν κυματίζει πλέον και κατορθώνει να ηρεμήσει. Τότε ακριβώς ανοίγει μια πόρτα και δίνεται η ευκαιρία στον άνθρωπο να ελευθερωθεί από τα αρνητικά ενεργειακά πεδία. Ταυτόχρονα ο άνθρωπος μπορεί να ελκύσει ενέργεια από τον Θεό».


Από τα στοιχεία αυτά προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

Ο παρουσιαζόμενος ως «μητροπολίτης» οικειοποιείται τίτλους ανύπαρκτης εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας, καθόσον δεν υπάρχει Ορθόδοξη Εκκλησία υπό τον ανωτέρω βαρύγδουπο «παγκόσμιο» τίτλο.

Ακόμη, από την συνέντευξή του προκύπτει ότι ο κ. Χαρός χρησιμοποιεί μέσα σε «λατρευτικές» συνάξεις ορολογίες και τεχνικές που χρησιμοποιούνται από πολλές αποκρυφιστικές ομάδες της «Νέας Εποχής».

Η προσπάθεια να συνδυαστούν Ορθόδοξες διδασκαλίες και το σχήμα του Ορθοδόξου κληρικού με καθαρά αποκρυφιστικές και νεοεποχίτικες κακοδιδασκαλίες είναι μια συνηθισμένη τακτική πολλών παραθρησκευτικών κινημάτων, που με τον τρόπο αυτό προκαλούν σύγχυση στο Ορθόδοξο πλήρωμα.


«Νεοπαγανισμός»

Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης η «Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών» διοργάνωσε συνέδριο, από 25 έως 27 Μαΐου 2003, με θέμα: «Φαινόμενα Νεοειδωλολατρίας, Δωδεκαθεϊσμός, Υποτίμηση Παλαιάς Διαθήκης, Ολυμπιακοί Αγώνες».

Το αυτοαποκαλούμενο «Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών», το οποίο συντονίζει την δραστηριότητα πολλών ελληνικών νεοπαγανιστικών κινημάτων, με επιστολή του προς τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου εζήτησε την ματαίωση του συνεδρίου αυτού. Στην επιστολή αυτή χρησιμοποιούνται, εκτός από τούς συνήθεις ανιστόρητους ισχυρισμούς των νεοπαγανιστών περί του Βυζαντίου, και ιδιαίτερα υβριστικές λέξεις και ανοίκειες εκφράσεις, όχι μόνον για τούς διοργανωτές αλλά και για τον Κλήρο γενικότερα.

Κατά την πορεία των εργασιών εκπρόσωποι των ομάδων αυτών επεχείρησαν να παρακωλύσουν τις εργασίες του συνεδρίου και να το ματαιώσουν με βίαιο τρόπο. Ξέχασαν φαίνεται ότι το 1997 οι ίδιοι είχαν χρησιμοποιήσει το αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών για δικό τους συνέδριο. Έτσι αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ο ολοκληρωτικός χαρακτήρας των ποικιλόμορφων ομάδων της «Νέας Εποχής» και ότι, όταν μιλούν για ελευθερία του λόγου και για ατομικά δικαιώματα τα εννοούν ως αποκλειστικό τους προνόμιο, μη διστάζοντας να τα στερήσουν από την συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού που θέλει να πιστεύει και να ζει Ορθόδοξα.


Προηγούμενη σελίδα