!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)






Τεύχος 634, 25 Ιουνίου 2013            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κορίνθου Διονύσιος: Η Δ.Ι.Σ. εμμένει στη θέση της περί της αργίας

Ζωντανεύει και πάλι η Άνω Πόλη της Μονεμβασιάς

Βασιλική με σπάνια ψηφιδωτά ανακαλύφθηκε στην Προύσα





Το πέρασμα του Αποστόλου Παύλου στην Ελλάδα
Αυτό το Σάββατο, ημέρα εορτής του Παύλου,
ο Ιωάννης Καραβιδόπουλος στους 89,5
Στην εκπομπή της Σ. Καράγιωργα, στις 17:00 το απόγευμα




ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Κορίνθου Διονύσιος: Η Δ.Ι.Σ. εμμένει στη θέση της περί της αργίας

Εξ αφορμής ερωτημάτων που δέχθηκε ο Εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος, σχετικά με το θέμα της αργίας της Κυριακής απάντησε: «Η Ιερά Σύνοδος, όπως παλαιότερα, έτσι και τώρα έχει τοποθετηθεί με σαφήνεια και ευθύτητα πάνω στο θέμα αυτό. Η ημέρα της Κυριακής, όπως εμφανέστατα δηλώνεται και από το περιεχόμενο της λέξης, είναι ημέρα αφιερωμένη στον Κύριο. Ως εκ τούτου η θέση της Εκκλησίας είναι: η Κυριακή να παραμείνει αργία, ώστε να δίδεται η ευκαιρία στους χριστιανούς όχι μόνο να λατρεύουν το Θεό τους, αλλά και να τους παρέχεται η δυνατότητα να αναπαύονται από τον κόπο της εβδομάδος και να προετοιμάζονται και να προγραμματίζουν τις όποιες κινήσεις τους για την επομένη που ξεκινά. Γι᾿ αυτό εκφράζουμε την ευχή να εισακουσθεί η θέση της Εκκλησίας, των χριστιανών και των ανθρώπων του εμπορίου, για να παραμείνει η από αιώνων ισχύουσα αργία της Κυριακής».

Κορυφή σελίδας


Ζωντανεύει και πάλι η Άνω Πόλη της Μονεμβασιάς

Το σχέδιο αποκατάστασης και ανάδειξης της Ανω Πόλης Μονεμβασιάς εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και πρόκειται να ενταχθεί εντός των ημερών στο ΕΣΠΑ.

Η μελέτη της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Βυζαντινών - Μεταβυζαντινών Μνημείων, που παρουσίασε ο Θεμιστοκλής Βλαχούλης, αφορά τον σχεδιασμό ενός προγράμματος ανάδειξης και διαχείρισης και προτείνει την εφαρμογή του σε κεντρικό τμήμα του οικισμού, τη γειτονιά του ναού της Παναγίας Οδηγήτριας ή Αγίας Σοφίας.

Ειδικότερα, προτείνονται τα ακόλουθα:

Καθαρισμός από τη βλάστηση με στόχο την αποκάλυψη του οδικού δικτύου και του περιγράμματος των κτιρίων. Διερευνητικές εργασίες και αποχωματώσεις για την τεκμηρίωση της αρχικής μορφής των κτισμάτων. Εργασίες αποκατάστασης του συγκροτήματος της κεντρικής πύλης. Στερέωση των σημαντικότερων μνημείων της περιοχής επέμβασης (ο ανώνυμος ναός πλησίον της πύλης, το συγκρότημα του Λουτρού και τρεις οικίες που διατηρούν αξιόλογα στοιχεία από το κέλυφός τους). Άρση επικινδυνοτήτων και έλεγχος καταρρεύσεων σε κτίρια που παρουσιάζουν έντονες επικινδυνότητες και τμήματά τους βρίσκονται υπό κατάρρευση.

Αυτές τις εργασίες θα ακολουθήσουν: ανάδειξη συντήρηση χαμηλών ερειπίων, ανάδειξη του οδικού δικτύου, του φυσικού περιβάλλοντος (χλωρίδας) με τη δημιουργία στην Άνω Πόλη ενός υπαίθριου φυτολογικού μουσείου.

Κυρίως, όμως, προβλέπεται η οργάνωση λειτουργιών και χρήσεων με την προσφορά υπηρεσιών που θα διευκολύνουν και θα κάνουν ευχάριστη και εποικοδομητική την παραμονή επισκεπτών στον χώρο (δίκτυο περιήγησης, χωροθέτηση, διαμόρφωση χώρων στάσης και θέασης, τοποθέτηση πινακίδων, έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου, δημιουργία χώρων εξυπηρέτησης κοινού).

Η Άνω Πόλη χωροθετείται στο φυσικά οχυρωμένο πλάτωμα της κορυφής του βράχου και συνδέεται μέσω μιας καλντεριμωτής οδού, τις «βόλτες», με τον ενεργό οικισμό της Κάτω Πόλης. Η είσοδος στο εσωτερικό της γίνεται μέσω του συγκροτήματος της κεντρικής πύλης. Είναι πολύ πιθανόν να ίσχυε η συνηθισμένη κοινωνική διαφοροποίηση που παρατηρείται στις μεσαιωνικές πόλεις του ελλαδικού χώρου και η Ανω Πόλη να αποτελούσε το διοικητικό κέντρο και τον τόπο κατοικίας των αριστοκρατικών οικογενειών, ενώ η Κάτω Πόλη το λιμάνι, το εμπορικό κέντρο και τον τόπο κατοικίας των ναυτικών και των εμπόρων. Η κατοίκηση σε αυτή υπήρξε συνεχής τουλάχιστον μέχρι το 18ο αιώνα, οπότε σταδιακά εγκαταλείπεται και ερημώνεται ο οικισμός.

Στο ψηλότερο σημείο της Ανω Πόλης βρίσκεται η ακρόπολη. Επίσης σώζονται τέσσερις ναοί, ανάμεσα στους οποίους ξεχωριστή θέση κατέχει ο ναός της Αγίας Σοφίας ή Παναγίας Οδηγήτριας που χρονολογείται τον 12ο αιώνα.

Τα κτίρια δημόσιου χαρακτήρα συμπληρώνουν το μεταβυζαντινό συγκρότημα λουτρού πλησίον του ναού της Αγίας Σοφίας, ένα οθωμανικό μαυσωλείο και τρεις κινστέρνες. Οι ιδιωτικές οικίες, ερειπωμένες σήμερα, διατηρούνται σε ποικίλα ύψη και αποτελούνταν από δύο ή τρεις στάθμες.

Ήδη εκτελείται πρόγραμμα αποκατάστασης του ναού της Αγίας Σοφίας και ακολουθεί η αποκατάσταση και ανάδειξη του ανατολικού Τείχους στην Κάτω Πόλη και η ανάπλαση της Πλατείας Χρυσαφίτισσας.

Κορυφή σελίδας


Βασιλική με σπάνια ψηφιδωτά ανακαλύφθηκε στην Προύσα

Τον Ιούλιο αρχίζουν στην Προύσα της Μικράς Ασίας οι συστηματικές ανασκαφές για την αποκάλυψη μιας βασιλικής 1500 ετών, ψηφιδωτά της οποίας έχουν έρθει ήδη στο φως. Η βασιλική είχε χρησιμοποιηθεί κατά τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού, προτού δηλαδή ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος καθιερώσει τη νέα θρησκεία, οπότε πολλά κτίρια σε οικισμούς της περιοχής μετατράπηκαν σε χώρους λατρείας. Αργότερα εξάλλου, όταν η περιοχή καταλήφθηκε από τους μουσουλμάνους η Βασιλική έγινε ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στον δρόμο για το προσκύνημα στη Μέκκα.

Σήμερα ο Σαχαμπετίν Χαρπούτ, κυβερνήτης της πόλης, λέει ότι θα ανεγερθεί μουσείο που θα φιλοξενήσει τα ευρήματα των ανασκαφών.

«Έχουμε βρει πολλά κομμάτια της πολιτιστικής κληρονομιάς στην περιοχή αυτή γύρω από το Ιζνίκ, η οποία είναι μια από τις πόλεις όπου αναπτύχθηκε ο Χριστιανισμός» λέει ο ίδιος.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ