!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)






Τεύχος 601, 17 Ιανουαρίου 2013            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δρόμοι του Βυζαντίου στη σημερινή Θεσσαλονίκη

Ψηφίστηκε η τροπολογία για τους ιεροδιδασκάλους στη Θράκη

Ο Υφυπουργός Παιδείας για το σύστημα της αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς




Σήμερα Πέμπτη στον 89,5
«Η Μικρασιατική Καταστροφή και ο διωγμός των Ελλήνων μέσα από την αφήγηση
του Τζώρτζ Χόρτον»

με τον Χαράλαμπο Μηνάογλου
στις 21.30 το βράδυ



ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Δρόμοι του Βυζαντίου στη σημερινή Θεσσαλονίκη

Το «πράσινο φως» για τη μεταφορά των βυζαντινών μνημείων που βρέθηκαν στο σταθμό «Βενιζέλου» στο πλαίσιο των ανασκαφών του Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσαν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Τα μνημεία που θα μεταφερθούν είναι οι δύο βυζαντινοί δρόμοι που τέμνονται, ο λιθόστρωτος Cardo και ο μαρμαροστρωμένος Decumanus, ο οποίος ξεπερνά σε μήκος τα 75 μέτρα, με ορατά όχι μόνο τα αρχαία επισκευαστικά έργα που έγιναν με πλάκες από λατομείο του Χορτιάτη, αλλά και τα ίχνη των αμαξοτροχιών.

Το ίδιο και το τετράπυλο που βρέθηκε στη συμβολή των παραπάνω οδών, με τους οκτώ πεσσούς που το στήριζαν, καθώς και οι άλλοι έξι πεσσοί, πεσμένοι σήμερα, που όριζαν στεγασμένα πεζοδρόμια, το κτίριο με τη μνημειώδη είσοδο και τις επιστρωμένες μαρμάρινες πλάκες από δεύτερη χρήση -παρμένες από τον δρόμο ή άλλο οικοδόμημα-, οι βάσεις κιόνων, ο κεραμοσκεπής αποχετευτικός αγωγός, τα ίχνη από τα επιτραπέζια παιχνίδια πάνω στις μαρμάρινες πλάκες και γενικά όλα τα κατάλοιπα των οικοδομημάτων, που χρονολογούνται μεταξύ των τελών του 6ου και των αρχών του 7ου αιώνα.

Το πιθανότερο είναι να μεταφερθούν εξ' ολοκλήρου στον χώρο του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά, εγκαταλειμμένος σήμερα, ο οποίος θεωρείται ιδανικός για τη δημιουργία ενός αρχαιολογικού πάρκου. Τα 6.000 τμ του στρατοπέδου (από τα οποία τα 3.000 τμ είναι στεγασμένοι και ημιυπαίθριοι χώροι και τα υπόλοιπα 3.000 τμ υπαίθριοι) κρίνονται όχι μόνον επαρκή αλλά και τα πλέον κατάλληλα για την αποθήκευση και τη συντήρηση των αρχαιοτήτων που έχουν ήδη αποσπαστεί (τάφοι, οικοδομήματα, δεξαμενές κ.ά.), κυρίως όμως για την έκθεση ολόκληρου του συγκροτήματος που αποκαλύφθηκε στο σημείο όπου θα κατασκευαστεί ο σταθμός «Βενιζέλου».

Μάλιστα, αν η συνέχιση των ερευνών εντοπίσει σημαντικά στρώματα παλαιοχριστιανικής, ρωμαϊκής ή παλαιότερης εποχής, θα είναι δυνατή η έκθεσή τους δίπλα στα βυζαντινά. Ωστόσο, η πρόταση για να υλοποιηθεί χρειάζεται πρώτα να παραχωρηθεί ο χώρος από το υπουργείο 'Άμυνας είτε στο ΥΠΕΚΑ είτε στη Γενική Γραμματεία του ΥΠΠΟ.

Αν πάντως γίνει πραγματικότητα, θα δημιουργήσει έναν νέο πολιτιστικό πόλο έλξης στην πόλη. Μάλιστα ο σταθμός του Μετρό κοντά στο στρατόπεδο, που προτείνεται να κατασκευαστεί, θα κάνει ακόμα ευκολότερη την πρόσβαση του κοινού και της ερευνητικής κοινότητας στα μνημεία.

Όπως ανέφερε η Γενική Γραμματέας του ΥΠΠΟ, Λίνα Μενδώνη, αλλά και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων Ευαγγελία Γερούση, η διατήρηση των αρχαιοτήτων στο σημείο εντοπισμού τους δεν είναι εφικτή, καθώς θα οδηγούσε στην κατάργηση του σταθμού, κάτι που δεν συζητείται. Η δε αποσπασματική τους διατήρηση θα ήταν αντιεπιστημονική.

«Οι εισηγήσεις των Εφορειών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας ήδη από το 1999 και κυρίως το 2006 προς το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και το ΥΠΠΟ, που προειδοποιούσαν για την παρουσία σημαντικών αρχαιοτήτων στη χάραξη της πορείας του Μετρό και για τον κίνδυνο να αντιμετωπιστούν με την ελάχιστη δυνατή πρόνοια δεν εισακούστηκαν» επισήμανε μεταξύ άλλων η κ.Μενδώνη, εξηγώντας ότι η καθυστέρηση των έργων δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση στους αρχαιολόγους.

Από τη μεριά του, ο σύμβουλος της εταιρείας Αττικό Μετρό σε θέματα Αρχαιολογικής Έρευνας, καθηγητής του ΑΠΘ και Ακαδημαϊκός Μιχάλης Τιβέριος, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση, τόνισε ότι κανένας από τους σταθμούς της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να μετακινηθεί ούτε μισό μέτρο από την αρχική του σχεδίαση, ενώ η αρχική συζήτηση με την εταιρεία για την επιτόπου διατήρηση των μνημείων γρήγορα απορρίφθηκε.

«Δεν θα έπρεπε να γίνουν ούτε ο σταθμός «Βενιζέλου» ούτε της «Αγίας Σοφίας», η απόσταση των οποίων μεταξύ τους δεν είναι ούτε 400 μ. Έγιναν όμως και η κατάργησή τους δεν συζητιέται. Και καθώς μόνον τμηματικά θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε in situ τις αρχαιότητες, η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι να τις μεταφέρουμε στο σύνολό τους στο στρατόπεδο Παύλου Μελά», διευκρίνισε.

Μέλη του ΚΑΣ δήλωσαν ότι αν και η επί τόπου διατήρηση των αρχαιοτήτων είναι η ιδανικότερη, καθώς η απομάκρυνσή τους από τον πολεοδομικό ιστό της βυζαντινής πόλης αφαιρεί μέρος της αξίας τους, δεδομένων των συνθηκών η λύση της μεταφοράς τους είναι η καλύτερη. Η παραπάνω πρόταση έχει ως πρότυπό της το αρχαιολογικό πάρκο της Πανεπιστημιούπολης Ζωγράφου, που υπό τη μορφή ανασκαφικού μουσείου φιλοξενεί τα σημαντικότερα τμήματα που αποσπάστηκαν από τις ανασκαφές της Λεωφόρου Αμαλίας και του Συντάγματος, οι οποίες έγιναν στο πλαίσιο των εργασιών για το μετρό της Αθήνας.

Επιπλέον, τα μέλη του ΚΑΣ γνωμοδότησαν υπέρ της μη διατήρησης των αρχαίων κατάλοιπων που αποκαλύφθηκαν στον σταθμό «Δημοκρατία» του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για 21 ταφές, μεταξύ των οποίων 4 πυρές, 12 λακκοειδείς τάφοι και τρεις εγχυτρισμοί, καθώς και ένας ταφικός βωμός, μια επιτύμβια στήλη και κάποιοι λάκκοι πιθεώνα, που ανήκουν σε διάφορες χρονολογικές περιόδους, από τα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια ως τον 3ο και 4ο μ. Χ. αιώνα.

Ωστόσο, το πιο αξιοσημείωτο εύρημα των ανασκαφών, τα αποτυπώματα ανθρώπινων πελμάτων και οπλών ζώων που σώζονται πάνω στο έδαφος, θα αποσπαστούν και θα μεταφερθούν.

Κορυφή σελίδας


Ψηφίστηκε η τροπολογία για τους ιεροδιδασκάλους στη Θράκη

Δεκτή έκανε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, την τροπολογία 15 βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με την οποία δίνεται η δυνατότητα να προσλαμβάνονται από το Ελληνικό Δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι για τη διδασκαλία του Κορανίου στα τεμένη της Θράκης.

Η τροπολογία ψηφίστηκε τελικά με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της Χρυσής Αυγής. Το νομοσχέδιο για την οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ψηφίστηκε από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΜΑΡ, καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και το ΚΚΕ ενώ η ΧΑ δήλωσε «παρών».

Κορυφή σελίδας


Ο Υφυπουργός Παιδείας για το σύστημα της αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς

Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου μίλησε την Τρίτη στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Κάθε Μέρα Νέα Μέρα», του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας 89,5 FM και στους δημοσιογράφους Κατερίνα Χουζούρη και Κώστα Παππά, για το σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση.

«Αξιολόγηση», είπε ο κ. Υφυπουργός, «με τη σύγχρονη μορφή της λέξης, δεν υπήρξε τα τελευταία χρόνια. Η αξιολόγηση έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Είναι μία διαδικασία σε όλες τις περιοχές της δημόσιας διοίκησης, που είναι αναγκαία και υπό αυτήν την έννοια κρίνεται περισσότερο αναγκαία στα σχολεία, διότι εδώ έχουμε να κάνουμε με τη μαθησιακή διαδικασία, τη μετάδοση γνώσης στα παιδιά, επομένως όσο περισσότερο διασφαλίζεται η ποιότητα αυτής της γνώσης αλλά και των εργαλείων των μέσων της γνώσης και των υποδομών και των διαδικασιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο αυτό είναι επ’ ωφελεία του μαθητή και του εκπαιδευτικού.

Η αξιολόγηση είναι αξιολόγηση δομών και διαδικασιών του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και του εκπαιδευτικού έργου.

Το εκπαιδευτικό έργο έχει να κάνει με τον εκπαιδευτικό. Δεν περιορίζεται ή δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν μόνον η ποιότητα της παροχής γνώσης από τον εκπαιδευτικό αλλά και σε ποιες συνθήκες, σε ποιο περιβάλλον παρέχει τη συγκεκριμένη γνώση.

Θεωρώ ότι είναι ένα τρίπτυχο, από τη μία πλευρά οι δομές του εκπαιδευτικού συστήματος, οι διαδικασίες και τα μέσα τα οποία δίνονται για να επιτευχθούν οι στόχοι του εκπαιδευτικού έργου και το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο δηλαδή ο εκπαιδευτικός μέσα στο σχολείο».

Ο Υφυπουργός Παιδείας, σε άλλη ερώτηση, έκανε λόγο για διαφανείς διαδικασίες στο ζήτημα της αξιολόγησης, καθώς και για την ανάγκη αποδραματοποίησης της διαδικασίας, επισημαίνοντας ότι:

«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ξαναδούμε σ’ ένα ασφαλές και ποιοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, την παρέμβαση και τη δουλειά του εκπαιδευτικού.

Θα δοθεί σε διαβούλευση, αφού συζητηθεί και με τα κόμματα ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος που θα προσδιορίζει ποιοι θα είναι οι φορείς που αναλάβουν την αξιολόγηση. Το πρώτιστο είναι να διασφαλιστούν οι διαδικασίες με διαφάνεια, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να γνωρίζει ποιοι είναι οι φορείς, η διαδικασία και ποιες εγγυήσεις έχει, έτσι ώστε να αποφεύγονται καταστρατηγήσεις αλλά και αυθαιρεσίες από τους φορείς που θα αναλάβουν την αξιολόγηση. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να αποδραματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία, αν η αξιολόγηση είναι τιμωρητική ή όχι. Σαφώς και δεν είναι. Αυτό που θέλουμε να εμπεδώσουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς είναι ότι η αξιολόγηση, ως μία διαδικασία κανονικότητας από δω και πέρα, θα πρέπει να είναι ένα συστατικό στοιχείο της εκπαίδευσης».

Ο κ. Παπαθεοδώρου διευκρίνισε, ακόμα, ότι «θα ελέγχονται και οι φορείς που θα διενεργούν την αξιολόγηση και θα υπάρχουν όλες οι εγγυήσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο, αν θεωρεί ότι αδικήθηκε, να επαναξιολογείται ή να προσπαθεί να βρει το δίκιο του μέσα από συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες» και υπεραμύνθηκε της άποψης ότι «η αξιολόγηση είναι η διαδικασία που θα μας οδηγήσει στην επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης». «Άλλωστε» όπως είπε, «η αξιολόγηση είναι κοινός τόπος για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες».

Καταλήγοντας ο κ. Υφυπουργός, είπε ότι «οι προθέσεις του υπουργείου είναι προθέσεις διαλόγου και ο στόχος είναι να μπολιαστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί η κοινότητα το έχει ήδη ενστερνιστεί, με νέα εργαλεία, μεθόδους και τη διάθεση να αξιοποιηθούν οι στόχοι και να μπορούν να αναπροσαρμόζονται. Η αξιολόγηση έτσι δεν είναι απλώς αναγκαία. Είναι μια φυσική διαδικασία».

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ