Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί κάθε Τρίτη και Παρασκευή, δωρεάν.
Προσοχή: οι απόψεις και ειδήσεις που δημοσιεύονται εδώ δεν απηχούν οπωσδήποτε τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Ε.Α.Ο.



Τεύχος 148, 29 Δεκεμβρίου 2006            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν


 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟΤΕΧΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΒΔΗΛΟ

ΜΕΓΑΛΗ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΑΙΔΩΝΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗ

«ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ»








"Το Κοινωνικό Έργο της Εκκλησίας"

Μάθετε που μπορείτε να βρείτε δωρεάν φαγητό, ξενώνες για κακοποιημένους ανθρώπους, παροχή αιμοδοσίας για χειρουργημένους και πολλά άλλα, επιλέγοντας εδώ.


Κάλαντα και Ύμνοι
των Χριστουγέννων


Στο τμήμα Ψαλτικής του ecclesia μπορείτε ν’ ακούσετε κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας, του Πόντου και της Καλαβρίας, αλλά και βυζαντινούς ύμνους από μεγάλες χορωδίες.






ΕΙΔΗΣΕΙΣ


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Χριστουγεννιάτικο γεύμα αγάπης παρέθεσε στους μετανάστες ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσαν η Μ.Κ.Ο. «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Μεταναστών, Προσφύγων και Παλιννοστούντων, το Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων Μεταναστών και το φόρουμ Μεταναστών, στο Θέατρο «Ακροπόλ» (26/12/2006)
Απευθυνόμενος στους μετανάστες, ο Μακαριώτατος επεσήμανε ότι «στην αρχή η Ελληνική κοινωνία αντιμετώπισε τους μετανάστες επιφυλακτικά. Χρειάστηκε η παρέμβαση διαφόρων φορέων και κυρίως της Εκκλησίας, η οποία διδάσκει ότι στο πρόσωπο του κάθε ξένου εικονίζεται ο ίδιος ο Χριστός… Οι Έλληνες έμαθαν να υποδέχονται τους μετανάστες με σεβασμό και αγάπη και να εξασφαλίζουν τα δικαιώματά τους. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι δεν υπάρχουν δικαιώματα χωρίς υποχρεώσεις… Υποχρέωση των μεταναστών είναι να σέβονται την παράδοση, τις αρχές, την ιστορία, τα αήθη και τα έθιμα του τόπου μας…»

Κορυφή σελίδας


ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟΤΕΧΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΒΔΗΛΟ

Πατρικό μήνυμα απέστειλε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος προς τους συμμετέχοντες στο 47ο Παιδαγωγικό Συνέδριο, που διοργανώνει στην Αθήνα ο Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο Μέγας Βασίλειος» (27 & 28/12/2006), με θέμα «Αισθητικοί δείκτες και προβληματισμοί»
Στο μήνυμά του ο Αρχιεπίσκοπος, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «… ζούμε και κινούμεθα μέσα σε μία παραμόρφωση του ωραίου, σε μία προβολή του κακότεχνου και του κίβδηλου. Και ακόμη περισσότερο, διαπιστώνουμε, με θλίψη, αυτόν τον υποβιβασμό των αξιών και την αντικατάστασή τους από ψεύτικα είδωλα και παραπλανητικά ιδεολογήματα.
Ο Θεός, ο Πλάστης και Δημιουργός μας ευδόκησε και μάς προίκισε με Θεία δώρα, το αυτεξούσιον και αυτοσυνείδητον, το δημιουργικόν και αρχικόν επί της υλικής δημιουργίας και ιδιαίτερα σ’ αυτό το δώρον το δημιουργικόν, μάς ενεφύτευσε την έννοια και τη δύναμη της δημιουργίας πνευματικού προσανατολισμού και αγαθών στην ανθρώπινη κοινωνία.
Αυτός ο Ύψιστος μάς έδωσε την αίσθηση του ωραίου και της επιτελέσεως καλλιτεχνημάτων. Αφού ο Δημιουργός είχε φτιάξει τον κόσμον όλον «καλόν λίαν» δε θα μπορούσε και σε μάς να μη μάς δώσει αυτή την ελεύθερη δυνατότητα του κάλλους. «Ο Ωραίος κάλλει», ο Κύριος της δόξης σ’ αυτή τη δυναμική και προοπτική μάς κάλεσε. Στη φιλοκαλία του ανθρώπου και της κτίσεως…»

Κορυφή σελίδας


ΜΕΓΑΛΗ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΑΙΔΩΝΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗ

Συλλυπητήρια επιστολή στην χήρα του αείμνηστου καθηγητή της Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου των Αθηνών Φαίδωνα Μπουμπουλίδη, Γλυκερία, απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος (22/12/2006), στην οποία εκφράζει την θλίψη του για την απώλεια ενός σπουδαίου και λογίου ανδρός, αλλά και τον θαυμασμό του για την τεράστια προσφορά του στα Νεοελληνικά γράμματα.
Μεταξύ άλλων, σημειώνει: «Ο εκλεκτός καθηγητής ήταν μια ωραία ψυχή, με πλούσιες αρετές. Ανήρ λόγιος, με λιπαράν την γνώσιν της Νεοελληνικής Φιλολογίας, με πλουσίαν την συγγραφικήν δράσιν και προσφοράν εις την Ελληνικήν και γενικότερον Ευρωπαϊκήν κοινωνίαν.
Όλες οι νεότερες γενιές είναι αδύνατον να προχωρήσουν στη γνώση χωρίς την εντρύφηση και στον Καθηγητή Φαίδωνα Μπουμπουλίδη…»

Δείτε το Βιογραφικό Σημείωμα του Φαίδωνα Μπουμπουλίδη

Κορυφή σελίδας

ΣΧΟΛΙΟ
(του συντάκτου)


«Εκκλησία και ετερότητα»
Του Αρχιμ. Επιφανίου Οικονόμου,
Δ/ντού του Ραδιοφωνικού Σταθμού
της Εκκλησίας της Ελλάδος


«Η στάση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος έναντι των μεταναστών εδράζεται σε τέσσερα βασικά σημεία – αρχές, τις οποίες εξέθεσε ο Προκαθήμενός της, Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλος κατά την προσφώνησή του στην Ημερίδα που, από κοινού, διοργάνωσαν το Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων μεταναστών της Ιεράς Συνόδου και η Διεκκλησιαστική Επιτροπή για τους Μετανάστες στην Ευρώπη (CCME), με θέμα «Άτυπη μετανάστευση: μια πρόκληση για τις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και ασύλου», που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα «Γουλανδρή Χορν» την 1η Νοεμβρίου 2002.
Οι αρχές αυτές περιληπτικώς είναι οι εξής:
Α. «Η Ορθόδοξη Εκκλησία κατανοεί τον άνθρωπο ως «εικόνα Θεού» και κατανοεί την κοινωνία των ανθρώπων κατά το πρότυπο της κοινωνίας των προσώπων της Αγίας Τριάδος ως σχέση αγάπης. Στην αγαπητική αυτή κοινωνία των προσώπων δεν υπάρχουν περιθώρια για τους συνήθεις φραγμούς και τις δυσμενείς διακρίσεις με βάση το φύλο, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την οικονομική κατάσταση και τη θρησκευτική πίστη……»
Β. «Η στάση της Εκκλησίας απέναντι στον ξένο προσδιορίζεται από μια διπλή κληρονομιά: την κληρονομιά της Αρχαίας Ελλάδος και την κληρονομιά της Χριστιανικής μας πίστης»
Γ. «Ο Ελληνικός πολιτισμός φημίζεται για την αντίληψή του για τον ξένο, τον ικέτη, την φιλοξενία και την ασυλία. Ο ξένος είναι φίλος και ο ικέτης ιερό πρόσωπο»
Δ. «Η Χριστιανική μας κληρονομιά είναι ριζοσπαστικότερη. Ο Χριστός γεννήθηκε ως πρόσφυγας, έζησε ως ξένος, μάς εδίδαξε, με την παραβολή του Καλού Σαμαρείτου, την αγάπη προς τον πλησίον που ταυτίζεται με τον ξένο και μάς διαβεβαίωσε, με την περιγραφή της Μελλούσης Κρίσεως, ότι η στάση μας απέναντι στους ξένους ανάγεται σε αποφασιστικής σημασίας κριτήριο για την δικαίωση και τη σωτηρία μας. Στον Χριστιανισμό ο ξένος δεν τίθεται απλώς υπό την προστασία του Θεού, ο ίδιος ο Θεός ταυτίζεται με το πρόσωπο του ξένου! «ξένος ήμην και συνηγάγετέ με» (Ματθ. 25, 35). Και ο Χριστός, βεβαίως, δεν κάνει διακρίσεις στον ορισμό του ξένου. Ξένος και πλησίον δεν είναι μόνον ο ομόθρησκος, ο όμαιμος, ο συμπατριώτης, ο ομοϊδεάτης και ο «οικείος», αλλά και αυτός που είναι εντελώς διαφορετικός από εμάς. Αυτός που πρεσβεύει διαφορετικά πιστεύματα, έχει διαφορετική Θρησκεία, ακολουθεί διαφορετική ιδεολογία, έχει διαφορετικό χρώμα από εμάς και ανήκει σε διαφορετική εθνότητα. Απέναντι σε όλους αυτούς ο Χριστιανός οφείλει σεβασμό προς το πρόσωπό τους, κατάφαση της ετερότητός τους και αναγνώρισή τους ως ισοτίμων και ισάξιων».
Οι παραπάνω αρχές αποδεικνύουν ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για τον οποίο πάντες κάνουν λόγο, διότι δεν αρκείται σ’ αυτόν αλλά προχωρεί στην διακονία του ανθρώπου. Υπό αυτήν την λογική κινούμενη η Εκκλησία της Ελλάδος σήμερα είναι ουσιαστικά ο πρωτοβάθμιος φορέας, μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση, υποδοχής και πρωτογενούς περίθαλψης των πάσης φύσεως μεταναστών, προσφέροντας την φιλανθρωπική της διακονία, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Είναι εκείνη που προμαχεί για την διατήρηση των θρησκευτικών ελευθεριών και του δικαιώματος λατρείας για τους ανθρώπους εκείνους που ανήκουν στις γνωστές λεγόμενες Θρησκείες. Γι’ αυτό και συναινεί π.χ. στη ανέγερση Μουσουλμανικού Τεμένους στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στο δικαίωμα των ετεροδόξων και αλλοθρήσκων για την αποτέφρωση των σωμάτων μετά θάνατον, αλλά και στο αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα του καθενός να ζει, να κινείται και να εργάζεται ελεύθερα, να απολαμβάνει των αγαθών που προσφέρει η σύγχρονη Ελλάδα, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να λογοδοτήσει στον οιονδήποτε είτε για την θρησκευτική, είτε για την εθνική του ετερότητα, αρκεί να πορεύεται και να ζει στα πλαίσια των νόμων, με σεβασμό στο ήθος και τις αρχές του τόπου, χωρίς να θέτει σε αμφισβήτηση την ασφάλεια και την ειρηνική διαβίωση των Ελλήνων πολιτών. Παράλληλα, όμως, η Εκκλησία μας ορθώνει το ανάστημα του χρέους απέναντι στον ανέντιμο και επικίνδυνο προσηλυτισμό, στη δραστηριότητα επικίνδυνων σεκτών και παραθρησκευτικών οργανώσεων, που πολλές φορές λαμβάνει και εγκληματικές διαστάσεις, αρνείται την επιχειρούμενη γκετοποίηση και αυτοδιάθεση επιμέρους θρησκευτικών και εθνικών ενοτήτων οι προθέσεις των οποίων είναι το λιγότερο σκοτεινές, βάσει και της ανάλογης Ευρωπαϊκής εμπειρίας, ενώ αγωνίζεται για την προάσπιση των παραδοσιακών δομών, των αρχών και πιστευμάτων του Ορθοδόξου ποιμνίου της αρνούμενη να δεχθεί ισοπεδωτικές πρακτικές και εισηγήσεις στο όνομα μιας περίεργης αντίληψης περί προόδου και εκσυγχρονισμού».

Κορυφή σελίδας


ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΓΝΩΜΕΣ

«Να παύσει η συστηματική περιφρόνησις της Θρησκείας εκ μέρους πολιτικών ανδρών, επιστημόνων, λογίων, δημοσιογράφων και άλλων. Η λεγομένη ανωτέρα τάξις να συμμορφωθεί με τα έθιμα της χώρας, αν θέλει να εγκλιματισθεί εδώ. Να γίνει προστάτις των πατρίων και όχι διώκτρια. Να ασπασθεί και να εγκολπωθεί τας εθνικάς παραδόσεις»

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
«Ιερείς των πόλεων και Ιερείς των χωρίων», Διήγημα










ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

    


ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ