Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ


Τόμος ϟΓ' (2022)
Τεύχος 1
Ἐλευθερία II

1. Εμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ, Ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 καὶ οἱ ἰδεολογικὲς ζυμώσεις τοῦ Γένους [7-25]
5. Χρήστου Ἀθ. Τερέζη, Ἡ Ἠθικὴ Ἐλευθερία ὡς γόνιμη προβολὴ τοῦ ἀνθρωπίνου αὐτεξουσίου κατὰ τὸν Ἅγιο Νεκτάριο [27-49]
6. Νικολάου Μαυρέλου, Ὀ Ἀλέξανδρος Μαυροκορδάτος ὁ ἐξ Ἀπορρήτων καὶ ὁ γιός του Νικόλαος μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως: ἡ πολιτισμικὴ ταυτότητα καὶ ἡ ἔννοια τῆς ἐλευθερίας στὴν ἐποχὴ καὶ τὸ ἔργο τους [51-75]
7. Μιχάλη Μαριόρα, Ὄψεις ἐλευθερίας στὸ Κοράνιο: ἀφετηρίες γιὰ μία ἀναθεώρηση [77-109]
8. Πολυδώρου Γκοράνη, Ὁ Πέταρ Κότσις καὶ ἡ πρόσληψη τῆς ἐλευθερίας τοῦ Τύπου στὰ δυτικὰ Βαλκάνια τῶν ἀρχῶν τοῦ 20οῦ αἰῶνα [111-132]
9. Μιχαὴλ Θεοδοσιάδη, Ἡ βαθειὰ ἀνθρωποκεντρικότητα τῆς λαϊκῆς εὐκοσμίας καὶ ἡ ἐλευθερία ὡς κάθαρση: ἀπὸ τὴν Ἀριστοτελικὴ σκέψη καὶ τὴν ἀρχαία τραγωδία στὴ χριστιανικὴ ἀγάπη καὶ ἀπὸ τὴ Simone Weil στὸν Martin Luther King τὸν νεώτερο [133-163]
10. Ἠλία Βαβούρα, Ὑπάρχει ἐλευθερία στὸν Machiavelli; Τὸ ἀδιέξοδο τῆς νεωτερικότητας ἐνώπιον τῆς κλασικῆς σκέψεως [165-186]
11. Ἀχιλλέα Δελλόπουλου, Ἡ ἐλευθερία στὴ στωικὴ φιλοσοφία [187-198]
12. Νίκης Χασάπη, Ἐλευθερία καὶ πρόσωπο στὸν Μεγάλο Ἱεροεξεταστὴ τοῦ Φ. Ντοστογιέφσκι ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς ὀρθόδοξης ἀνθρωπολογίας [199-213]
13. Ἰδιόμελα Γεωργίου Ἰ. Μαντζαρίδη, Ἡ δημιουργικότητα τοῦ ἀνθρώπου [215-232]
14. Θεολογικὰ Χρονικά, [233-242]
15. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [243-248]
16. Βιβλιοστάσιον, [249-267]
17. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [269-271]
18. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [273-275]
19. Submission Guidelines for Prospective Authors, [277-278]
20. Editorial policy, [280]


Τεύχος 2

1. Εμπροσθόφυλλα, [1–2]
2. Περιεχόμενα, [3–4]
3. Προλογικό, [5–6]
4. Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ, Τὸ Ἄγιον Ὄρος καὶ ἡ ρωσικὴ πολιτική, [7–62]
5. Rev. Dr Emmanuel Clapsis, Suffering in God’s Beloved Creation, [63-79]
6. Ἐμμανουὴλ Κ. Δουνδουλάκη, Ἡ Ἀκολουθία τῆς Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Εἰρήνης στὸν Λαυρεωτικὸ κώδικα Η -155. Ἀπὸ τοὺς διωγμοὺς τῶν χριστιανῶν στὴν Ἐπανάσταση τοῦ Δασκαλογιάννη (1770)), [81–94]
7. Μάριου Κουκουνάρα-Λιάγκη & Νικολάου Κουστουράκη, Ἡ Θεολογία ὡς ἀντικείμενο διδασκαλίας στὸ σχολεῖο. Συμβολὴ στὴν παιδαγωγικὴ καὶ διδακτικὴ μεθοδολογία τῆς Θρησκευτικῆς Ἐκπαίδευσης, [95–116]
8. Rev. Augustinos Bairactaris, The Orthodox Church and the World Council of Churches: Friend or Foe?, [117–137]
9. Apostolos Michailidis, Voluntary Death in view of the Eastern Orthodox Christian and Jain Tradition, [139–156]
10. Ἀνδρέα Καρατζᾶ, Ἡ οὐσίωση τῶν ὄντων καὶ ἡ ἀθανασία τῆς ψυχῆς, [157–185]
11. Λυδίας Χριστ. Πετρίδου, Ἡ γνωσιολογικὴ διάκριση μεταξὺ τοῦ ἀνωνύμου τῆς θείας οὐσίας καὶ τοῦ ὀνοματισμοῦ τῶν θείων ἐνεργειῶν στὸν Γεώργιο Παχυμέρη, [187–201]
12. Σταύρου Γ. Γεωργίου, Οἱ ἐπίσκοποι Πάφου Βασίλειος Κίνναμος καὶ Βάκχος, προστάτες τῆς Μονῆς Ἁγίου Νεοφύτου τοῦ Ἐγκλείστου, [203–221]
13. Ἰωάννη-Ἰωσὴφ Δ. Παπαγεώργη, Προσεγγίζοντας τὴν ἐπιστημονικὴ σκέψη τοῦ Μ. Βασιλείου μὲ βάση τὸ ἔργο του Ὁμιλίαι εἰς τὴν Ἑξαήμερον, [223–240]
14. Irene Politi, The Presentation of the Musim World of Asia Minor by Michael Kritovoulos, [241–250]
15. Ἰδιόμελα, Μικτὴ ὁμάδα Ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος», Διακονώντας τὴν κοιωνία: Ἐπανεξετάζοντας τὴ σχέση νεταξὺ πρωτείου καὶ συνοδικότητας (Μέρος Β’), [251–276]
16. Θεολογικὰ Χρονικά, [277–285]
17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [287–292]
18. Βιβλιοστάσιον, [293–309]
19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [311–313]
20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [315–317]
21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [318–319]
22. Editorial Policy, [320]


Τεύχος 3
Ἐλευθερία III

1. Εμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικὸ, [5-6]
4. Juan – Luis Caballero, Freedomand dependence in the Pauline writings. A theological approach according to Colossians and Ephesians [7-33]
5. Σταυρούλας Τσιπλάκου, Ἐλευθερία καὶ γλῶσσα; [35-50]
6. Νίκου Φ. Τόμπρου, Τὰ πρῶτα πολιτειακὰ κείμενα τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης καὶ ὁ ὅρος ἐλευθερία [51-74]
7. Γεωργίου Χ. Παρασκευιώτη, Ἡ recusatio ὡς μέθοδος ἄσκησης τοῦ δικαιώματος τῆς ἐλευθερίας ἔκφρασης στὸν βιργίλιο καὶ τὸν Ὁράτιο [75-97]
8. Ἑλένης Κακλαμάνου, Ἐλευθερία καὶ ἐκπαίδευση τῶν φυλάκων στὴν πλατωνικὴ Πολιτεία [99-113]
9. Dario Chiapetti, Ὁ Πατέρας ἡ ἐλευθερία τοῦ Θεοῦ. Μία (συνθετική) ἀνάγνωση τῆς σκέψεως τοῦ Ἰωάννη Ζηζιούλα [115-134].
10. Ἀναστασίου Γ. Μαρᾶ, Ἡ συμβολὴ τοῦ ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ (1714-1779) στὴν προετοιμασία τοῦ ἀγώνα γιὰ τὴν ἐλευθερία [135-149].
11. Διονυσίου Κακαλέτρη, Θεωρήσεις καὶ ἀναθεωρήσεις τῆς ἔννοιας τῆς ἐλευθερίας στὴν Πατερικὴ Παράδοση [151-207]
12. Ἀνδρέα Χρ. Τίφα, Βιοηθικὴ καὶ ἐλευθερία: ἡ ἔννοια τῆς αὐτονομίας [209-238]
13. Παρασκευῆς Ζαχαριᾶ, Ἡ ἔννοια τῆς ἐλυθερίας στὸ ἔργο τοῦ Βλαδίμηρου Σολοβιόφ (1853 – 1900) [239-260]
14. Ἰδιόμελα: Ἀλέκου Παπαδόπουλου, Τὸ φάντασμα τῆς ἐλευθερίας στὴν οἰκονομικὴ ἐπιστήμη [261-308]
15. Ἐπιλεγόμενα: Ἀλεξάνδρου Κατσιάρα, «Νενίκηνται τῆς φύσεως οἱ ὅροι». Ἡ ἐλευθερία καὶ ὁ Ἄ(ἄ)λλος [309-327]
16. Ιn Memoriam: Κωνσταντίνου Ἰω. Μπελέζου, Ὁμότιμος Καθηγητὴς Γεὠργιος Ἀντ. Γαλίτης (1926-2022) [329-333]
17. Θεολογικὰ Χρονικά, [335-339]
18. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [341-346]
19. Βιβλιοστάσιον, [347-355]
20. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [357-361]
21. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [363-365]
22. Submission Guidelines for prospective Authors, [366-367]
23. Editorial Policy, [368]


Τεύχος 4

1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Σταύρου Σ. Φωτίου, Ἅγιος Νεόφυτος, Γιῶργος Σεφέρης, Κύπρος [7-20]
5. Πρωτοπρ. Ἀθανασίου Γ. Μελισσάρη, Ἡ ἀξία τῆς ὑγείας καὶ ἡ περιφρούρησή της κατὰ τὸν ἅγ. Νεκτάριο Πενταπόλεως [21-39]
6. Γεωργίου Παν. Κουντούρη, Ἡ θρησκευτικότητα τῶν Ἑλλήνων στὴν Κεντρικὴ Εὐρώπη κατὰ τὸν 18ο αἰῶνα, σύμφωνα μὲ ἀνευρεθέντα χειρόγραφα [41-75]
7. Νικολάου Ἀ. Δεναξᾶ, Οἰκολογικὴ κρίση καὶ κοινωνικὴ περιθωριοποίηση στὴν ὕστερη νεωτερικότητα ἐξ ἐπόψεως Κοινωνιολογίας τῆς Θρησκείας [77-90]
8. Christine Chaillot, Female Diaconal Service in the Coptic Orthodox Church Today [91-117]
9. Ἀρχιμ. Παντελεήμονος-Γ. Τσορμπατζόγλου, Ὁ ἅγιος Ἐπιφάνιος Κύπρου καὶ οἱ «Κολλυριδιανοί». Νέα στοιχεῖα [119-154]
10. Marina Stojanovic, The Concept of Evil in the Anthropology of Origen and Basil the Great [155-172]
11. Χρυσοβαλάντη Ἰωαννίδη, Ἡ σύνθεση τοῦ Νικολάου Πρωτοψάλτου Σμύρνης στὸ κοινωνικό «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν» σὲ ἦχο πλ. Δ΄ καὶ ὁ βαθμὸς ἐξάρτησής της ἀπὸ τὴν προγενέστερη παράδοση τῆς ἐκκλησιαστικῆς μελοποιίας [173-193]
12. Khader Alkhouri, COVID-19 in a Religious Procession [195-214]
13. Ἰδιόμελα: Γεωργίου Δ. Μαρτζέλου, Τὸ ὀντολογικὸ πρόβλημα στὴν πατερικὴ παράδοση (A΄ μέρος) [215-257]
14. ‘Εργογραφικά: Πρεσβ. Γεωργίου Ἐ. Μποροβίλου, Ἀρχιμ. Ἠλίας Μαστρογιαννόπουλος (1919-2020) Ἐργογραφία [259-267]
15. Θεολογικὰ Χρονικά, [269-273]
16. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [275-281]
17. Βιβλιοστάσιον, [283-290]
18. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [291-293]
19. Ἀνοιχτὴ Πρόσκληση ἐκδήλωσης ἐνδιαφέροντος γιὰ τὸ Διεθνὲς Θεολογικὸ Συνέδριο τοῦ ἐπιστημονικοῦ περιοδικοῦ Θεολογία, [294-296]
20. Open Call for Papers for the International Theological Conference of the Journal Theologia, [297-299]
21. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [300-301]
22. Submission Guidelines for Prospective Authors, [302-303
23. Editorial Policy, [304]
24. Ὀπισθόφυλλο,