Home   ECCLESIA

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ

Σταυροπηγιακή & Συνοδική Iερά Μονή Αγίου Συμεών Του Νέου Θεολόγου
Κάλαμου Αττικής

Web Site: http://www.agsymeon.com
Email: info@agsymeon.com

 ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Αφιερωμένη στη μνήμη του κορυφαίου μυστικού θεολόγου και φωτολαμπούς αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και θεμελιωμένη στις ευχές του θεοφόρου αγίου των ημερών μας, μακαριστού Γέροντος Πορφυρίου του διορατικού, η Σταυροπηγιακή και Συνοδική Ιερά Μονή αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου βρίσκεται τρία χιλιόμετρα έξω από τον Κάλαμο Αττικής σε πανοραμική τοποθεσία.

" Έτσι όπως ξεχωρίζει ανάμεσα στα πεύκα αιωρούμενη στο γαλάζιο φόντο της θάλασσας και του ουρανού, αποτελεί εσωτερικά και εξωτερικά το αγιοπνευματικό "περιστέρι" των κατοίκων του κεντρικού νομού της χώρας. Αυτό το ίδιο "περιστέρι" που κατέβαινε σαν φωτιά από τον ουρανό και στεκόταν στο κεφάλι του αγίου Συμεών κάθε φορά που λειτουργούσε επί 48 ολόκληρα χρόνια μπροστά στα έκθαμβα μάτια όσων συμμετείχαν στο μυστήριο " καθώς σημειώνει γνωστός δημοσιογράφος καθημερινής εφημερίδας των Αθηνών.

Η Μονή θεμελιώθηκε την 1η Ιουλίου 1986 και την 13η Ιουλίου 1987: την 1η Ιουλίου με την επίσκεψη του σεπτού Γέροντος Πορφυρίου, ο οποίος ευλόγησε δαψιλώς με ευχές και προσευχές και με σταυροειδή ευλογία όλον τον τόπο της νέας Μονής προλέγοντας με ευφροσύνη και τη μελλοντική της διαδρομή μέσα στην εκκλησία. Την δε 13η Ιουλίου με τον αγιασμό για τη θεμελίωση των πρώτων κελλιών, όπου και πάλι παρέστη ο πολυσέβαστος Γέροντας και κατέθεσε την "ταπεινή του προσευχή", καθώς είπε, σαν πολύτιμο θεμέλιο λίθο στο νέο μοναστήρι. Εξίσου πολύτιμους λίθους αποτελούν οι ευλογίες των ετέρων δύο οσίων Γερόντων των ημερών μας, του Γέροντος Παϊσίου και του Γέροντος Ιακώβου. Ο μεν πρώτος έδωσε εκ των προτέρων την ευλογία και τις νουθεσίες του για την ανέγερση της Ιεράς Μονής, ο δε δεύτερος κατά τα πρώτα βήματα της πορείας της.

Στις 25 Αυγούστου 1993 η Ιερά Μονή προήχθη με ομόφωνη απόφαση της ΔΙΣ σε Σταυροπηγιακή και Συνοδική.

Το καθολικό της, προς τιμήν του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, θεμελιώθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1988 και τα θυραναίξια τελέστηκαν στις 10 Οκτωβρίου 1993. Τώρα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, καθώς και τρία από τα παρεκκλήσιά του ( το πρώτο προς τιμήν των αγίων Τιμοθέου Ευρίπου του εκ Καλάμου, Δαυίδ του εν Ευβοία και Ιωάννου του Ρώσσου - το δεύτερο των αγίων Βαρσανουφίου του Μεγάλου, Ιωάννου του Προφήτου, Σερίδου, Δωροθέου και Δοσιθέου - και το τρίτο των αγίων Φωτεινής της Σαμαρείτιδος και Αικατερίνης της πασόφου ). Παράλληλα, με την ευλογία του προστάτου αγίου και τη συμπαράσταση των ευλαβών χριστιανών, πραγματοποιήθηκαν και κάποια άλλα μικρά έργα στο Μοναστήρι.

Απομένει να ολοκληρωθεί η αγιογράφηση του Ιερού Ναού και η αποπεράτωση του Μοναστηριού (οικοδόμηση νέων κελλιών κ.α., ώστε να μπορεί να δεχθεί νέους μοναχούς - τώρα αριθμεί περί τους δέκα), με την ευλογία της Ιεράς Συνόδου, που εδώ και χρόνια το περιβάλλει με την αγάπη της, και τη βοήθεια φιλομόναχων χριστιανών, που καταθέτουν εδώ την εξομολόγησή τους και των οποίων οι ψυχές οικοδομούνται παράλληλα με την Μονή. Γιατί όπως έγραψε ο Φώτης Κόντογλου για τον άγιο Συμεών: " ...εκείνος ο φτωχός και καταφρονεμένος καλόγερος που έζησε στα 1000 μ.Χ., δηλαδή 900 χρόνια πριν από μας, έσχισε σαν πύρινο μετέωρο αυτούς τους 9 αιώνες κι έφταξε ως τον καιρό τον δικό μας, φωτοβόλος κι άφθαρτος σαν ήλιος, για να δώσει ζωή κι ελπίδα στους σημερινούς ανθρώπους... ".

Βέβαια κατά τη διάρκεια αυτών των ετών απαιτήθηκαν κόποι και θυσίες πολλές "για να δομηθεί το ιερό αυτό Καθίδρυμα όπου, με αρχέτυπο τον Θείον Συμεών, δοξάζεται ο εν Τριάδι Θεός, μεγαλύνεται η Πάναγνος Θεοτόκος, σώζονται και θεούνται ψυχές και ο λαός του Θεού ευρίσκει πνευματικήν ωφέλεια και οικοδομήν", καθώς έγραψε για την Ιερά Μονή ο κορυφαίος σύγχρονος διδάσκαλος του Ορθοδόξου μοναχισμού Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης.

Σκοπός της Μονής, όπως αναφέρει το Τυπικό της, είναι: "...ο αγιασμός και η εν Χριστώ τελείωσις των αδελφών αυτής δι' ακριβούς ασκητικής βιωτής, ως αύτη διαγράφεται εν τω Ιερώ Ευαγγελίω και ως παρεδόθη υπό των οσίων και θεοφόρων ασκητικών πατέρων και διδασκάλων του κοινοβιακού μοναχισμού και μάλιστα εν ταις κτητορικαίς διαθήκαις ενίων εξ αυτών (Παχωμίου του Μεγάλου, Θεοδώρου του Στουδίτου, Αθανασίου του Αθωνίτου, Χριστοδούλου του εν Πάτμω, Αθανασίου του Μετεωρίτου κ.λ.π.), εξόχως δε ως τυπούται εν τω φωτολαμπεί βίω και ταις θεοπνεύστοις διδαχαίς του προστάτου ημών, κορυφαίου δε διδασκάλου της εν Χριστώ ζωής και σοφωτάτου αλείπτου των μοναζόντων οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου".

Το πρόγραμμα της Μονής είναι παραδοσιακά μοναστηριακό. Τελείται καθημερινά η Θεία Λειτουργία και σχεδόν όλες οι προβλεπόμενες από το μοναχικό τυπικό αγρυπνίες. Καθημερινά προσέρχονται χριστιανοί από τα πέριξ χωριά, από την Αθήνα και πολλές επαρχίες για εξομολόγηση. Καλλιεργούνται συστηματικώς τα μοναχικά εργόχειρα, όπως: αγιοπατερικές εκδόσεις, βυζαντινή αγιογραφία, μοσχοθυμίαμα, κηροπλαστική, κομποσχοίνια κ.λ.π.

 ΕΓΚΩΜΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΔΙΑΠΡΕΠΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΝ ΝΕΟ ΘΕΟΛΟΓΟ

Αγίου Νικήτα Στηθάτου:

Να ποιός ήταν ο τρισόλβιος και τρισμακάριστος πατήρ ημών Συμεών: μέγας μεν ενώπιον του Θεού μυστικά, αλλά άγνωστος στους ανθρώπους, αποστολικός στα έργα και την διάνοιαν, με ζωή αληθινά σύμφωνη με το Ευαγγέλιον του Χριστού και Θεού μας. Έτσι δόξασε τον Θεό κι όταν ζούσε και μετά θάνατον λάμποντας ενώπιον των ανθρώπων με τις αγαθές πράξεις του, γι' αυτό και δίκαια δοξάστηκε κι αυτός από τον Θεό.

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά:

Γνωρίζεις ότι ο βίος του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου είναι ολόκληρος σχεδόν ένα θαύμα και δοξασμένος από τον Θεό με πολλά υπερφυή θαύματα. Τα δε συγγράμματά του, αν κάποιος τα ονομάσει συγγράμματα ζωής, δεν θα υπερβάλλει.

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου:

Ο εν Αγίοις Συμεών ο Νέος Θεολόγος υπήρξεν επίγειος άγγελος, ουράνιος άνθρωπος, κλέος των πατέρων, των Ιερέων η σεμνοπρέπεια, του μονήρους βίου κανών ο ευθύτατος, η δόξα των ασκητών, της Κωνσταντινουπόλεως το αγλάισμα και της οικουμένης το ήδιστον αγαλλίαμα.

Βασιλείου Κριβοσέιν Αρχιεπισκόπου Βρυξελλών:

Ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος είναι ένας αυθεντικός και άμεμπτος ορθόδοξος, που ποτέ δεν καταδικάστηκε για μια οποιαδήποτε πνευματική η δογματική παρέκκλιση.

Αθανασίου Γιέφτιτς Επισκόπου Ερζεγοβίνης:

Ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος είναι όντως "άνθρωπος του Αγίου Πνεύματος", "Ορθοδοξίας οδηγός και ευσεβείας διδάσκαλος", μύστης και θεολόγος του μεγάλου της ευσεβείας Μυστηρίου - του Θεανθρώπου Χριστού. Είναι ίσως ο πιο χριστοκεντρικός από όλους τους πατέρες και στο καίριο αυτό σημείο είναι πιστά βυζαντινός και ορθόδοξος, γατί είναι πράγματι ο γνήσιος πατήρ της οικουμενικής Ορθοδοξίας, της μίας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας.

Γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου:

Ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος είναι ένας πυρφόρος, πυρίπνους, ένας πύρινος Άγιος, φλεγόμενος μέσα στο πυρ του Παρακλήτου από αγάπη στο Θεό και στους ανθρώπους.

 ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΗΣ Ι. ΜΟΝΗΣ

Σεβ/τού Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ.κ. Θεοφίλου:

Εγγράφομαι σήμερα 29 Ιουλίου 1997 μαθητής εις το πανεπιστήμιο της Ιεράς Μονής του οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, εις το πανεπιστήμιο αυτό της αρετής, της ταπεινοφροσύνης, της μετάνοιας και της υπακοής.

Σεβ/τού Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως κ.κ. Ευδοκίμου:

Χαρά ανεκλάλητος πλημμυρίζει την ψυχή μου κατά την επίσκεψή μου εις την Θεόσωστον Ιεράν Σταυροπηγιακήν και Συνοδικήν Μονή του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου. Το προσκύνημα αυτό χαρίζει εις τον επισκέπτην ανάπαυσιν ψυχής και σώματος και το εν αυτή εκπηγάζον ζείδωρον πνευματικόν ύδωρ δροσίζει την ψυχήν του επισκέπτου βοηθώντας τον να υψώσει την καρδίαν προς τα άνω και να ευχαριστήσει τον πάντιμον Δημιουργόν δια την μεγάλη ομορφιά, η οποία στολίζει τα γύρω. Συγχαίρω τον πανοσιολογιώτατον άγιον Καθηγούμενον και την αδελφότητα δια το συντελούμενον έργον των, εύχομαι ταπεινώς όπως ο Πανάγαθος Θεός ευλογή πάντα τα έργα των ενταύθα ενασκουμένων προς προαγωγήν του μοναστικού ιδεώδους.

Μετά πολλών πατρικών ευχών + Ο Ελευθερουπόλεως Ευδόκιμος

Σεβ/τού Μητροπολίτου Κορίνθου κ.κ. Παντελεήμονος:

Επισκεφθείς την Ι. Μονήν Συνοδικήν και Σταυροπηγιακήν εχάρην τα μέγιστα και κατενύγην και ηγαλλιασάμην. Εύχομαι αι υπάρχουσαι λείαν δευτερεύουσαι δυσκολίαι, όσον αφορά την Σταυροπηγιακήν-Συνοδικήν συγκρότησίν της, να παρακαμφθούν, ως εν τη πραγματικότητι ανύπαρκται, και να ηρεμίσουν οι αγωνιζόμενοι πατέρες προς δόξαν Θεού και χαράν πάντων των αγαπώντων αυτούς και εκτιμώντων και επίσης προς χαράν και του Μακαριωτάτου κ.κ. Χριστοδούλου του φιλομονάχου και του Σεβ. αγ. Αττικής.

Γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου:

Αισθάνομαι πολλήν ευγνωμοσύνην εις την Θεοτόκον Μαρίαν, που ως "κουροτρόφος παρθένων", ως η μεγίστη των Ησυχαστριών, κατά τον θείον Γρηγόριον τον Παλαμάν και ως η μεγαλυτέρα "προπαγανδίστρια" και προστάτις του μοναχισμού εν Ορθοδοξία εχάρισε και ένα ακόμη ανδρώον μοναστήριον εν Ελλάδι και στην περιφέρειαν της Αττικής, αφιερωθέν στον μέγιστον των ορθοδόξων μυστικών θεολόγων, τον θειότατον πατέρα Συμεών τον Νέον Θεολόγον. Είχα την χαράν να ζήσω ένα εικοσιτετράωρον μέσα στην καλήν εκλογάδα του Χριστού, στα θετά τέκνα της Θεοτόκου, που συνήγαγε εκ περάτων έως περάτων, για να διηγούνται την δόξαν της, να ψάλλουν την καινήν ωδήν στο Αρνίον και να εξαγγέλουν τα μεγαλεία της Ορθοδόξου Θεολογίας, που εξακτινώνουν με το θείον και Άκτιστον φως Του ο τεθεωμένος Άγιος. Εύχομαι εκ καρδίας, όπως ο Κύριός μας Γλυκύτατος Ιησούς με τις πρεσβείες της Πανασπίλου Μητρός Του και του πλέοντος μέσα στο θεϊκόν φως Συμεών, όπως το νεοπαγές θείον καθίδρυμα αποβή λιμήν θαλαττευόντων, φάρος των εν σκότει διαπορευομένων, κιβωτός σωτηρίας, υπό την ποιμαντικήν καθοδήγηση του εν Χριστώ αδελφού αρχιμανδρίτου Χριστοδούλου. Αμήν.

Μοναχής Χριστονύμφης, Καθηγουμένης Ι. Μονής Παναγίας Γοργοεπήκοου Μάνδρας Αττικής και 9 αδελφών:

Όλες οι αδελφές φεύγουμε εντυπωσιασμένες από την αγάπη, προθυμία και πνευματικότητα των Οσιωτάτων Πατέρων της Σεβασμίας και Ιεράς Μονής καθώς και την τελειότητα της όλης συγκροτήσεως της Μονής ιδιαιτέρως του Ιερού Ναού - και αυτά είναι λίγα που γράφουμε.

Βύρωνος Γ. Πολύδωρα βουλευτού:

Σέβομαι την ιερή στάση της άσκησης. Η αφωσίωσις ως γραμμή-οδηγός της πίστεως, είναι αυτόχρημα φάρος για μένα. Θέλω με την ταπεινή γραφή μου να πω ότι νιώθω για το μοναστήρι. Είναι καταφύγιο της ψυχής . Είναι το εικονοστάσι στο πνευματικό οικοδόμημα του χριστιανού. Είναι το πρότυπο (για αιώνες) της αισθητικής. Διδαχθήκαμε εμείς οι "ποιμένες" τον ορισμό του κάλλους από την Εκκλησία, από το Μοναστήρι. Από το εικόνισμα, από την "μαντρούλα", από την πύλη, από το τέμπλο το ξυλόγλυπτο, από την πολεμίστρα ακόμη. Το Μοναστήρι είναι κάστρο της επιμελητείας του Έθνους. Το Μοναστήρι φιλοξενεί - είναι το σπίτι τω πιο δυνατών πιστών. Των πρωταθλητών στην πίστη, στην ευσέβεια, στην ευλάβεια, στη λατρεία, στην Άσκηση. Στο ανατείνεσθαι. Προσεύχομαι, τώρα που γράφω, να μου δώσει ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, τη δύναμη να τους μοιάσω. Εδώ, στο παράλιο βουνό του Ευβοϊκού, έχουμε μια επικύρωση, μια δικαίωση του αιώνιου μοναστικού πνεύματος. Στην ομορφιά, στο δέος, στη θεοπνευστία που γεννάται και διαχέεται εδώ στο άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, ανακράζει, ως οφείλει κανείς (και φυσικά και ο γράφων), "Μέγας ει Κύριε και θαυμαστά τα έργα Σου". Έργα καμωμένα με τις προεκτάσεις των χεριών Σου: Τον Γέροντα Χριστόδουλο και τους αδελφούς μοναχούς. Τους θέσαντας εαυτούς κάτωθεν του καλογερικού σκούφου. Τους εζωσμένους τη λουρίδα του χρέους, του από φυλακής πρωίας. Έχω καταλήξει στο βέβαιο πια συμπέρασμα, πως οι τίμιοι καλόγεροι, όλων των εποχών, δεν νοιάζονται για τη σωτηρία των ψυχών τους. Δεν τους ταιριάζει τέτοια "ιδιοτέλεια". Για τη σωτηρία τν δικών μας των ψυχών παλεύουν. Τους ευχαριστώ. Και δοξάζω τον Θεό γι' αυτόν τον καταμερισμό εργασίας. Προσεύχομαι στον Άγιο Συμεών να μου δώσει την ευλογία του για τα δικά μου καλά, υπέρ άλλων, έργα μου. Υπέρ της Πατρίδος και της Ορθοδοξίας. Υπέρ αυτού του Λαού. Έτσι νιώθω και θέλω να είναι το "γραφτό" μου.

Διονυσίου Μακρή θεολόγου-δημοσιογράφου:

Το αγιορείτικο τυπικό και η παράδοση που συναντά ο επισκέπτης στη Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή του οσίου Συμεών συμβάλει στο να προσευχηθείς πιο έντονα και να νιώσεις το μεγαλείο της Ορθοδοξίας.

 


ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ


 Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος αποτελεί το μέγα καύχημα της ορθοδόξου μυστικής θεολογίας.Γεννήθηκε το 949μ.Χ. στη Γαλάτη Παφλαγονίας. Στα 11 του χρόνια οι γονείς του τον φέρνουν στην Κωνσταντινούπολη να σπουδάσει. Στα 14 του γνωρίζεται με τον Γέροντά του Συμεών τον Ευλαβή, Στουδίτη μοναχό. Με ένθεο ζήλο ακολουθεί τις οδηγίες του, ώστε σύντομα αξιώνεται της πρώτης θεωρίας του ακτίστου φωτός σε ηλικία μόλις 20 ετών.

Στα 27 του εισέρχεται σαν δόκιμος στη Μονή Στουδίου και εν συνεχεία στην κοντινή Μονή του Αγ. Μάμαντος Ξηροκέρκου, όπου κείρεται μοναχός και σύντομα χειροτονείται ιερέας. Το έτος 980μ.Χ, μόλις 31 ετών, με απαίτηση των αδελφών της Μονής τοποθετείται ηγούμενός της.

Η ζωντανή του πίστη, η άσκησή του στην αδιάλειπτη προσευχή και την αγάπη και η αδιάκριτη υπακοή στον Γέροντά του γρήγορα τον οδηγούν στη θεογνωσία και τη θεολογία.

Τα θεόπνευστα έργα του - ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΙ & ΗΘΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΥΜΝΟΙ ΘΕΙΩΝ ΕΡΩΤΩΝ - μαρτυρούν για τις συχνές ελλάμψεις και θεοπτίες του.

Η πρώιμη όμως πνευματική του προκοπή προκαλεί την εχθρότητα φθονερών ανθρώπων και κυρίως του επισκόπου Νικομηδείας Στεφάνου, ο οποίος, από φθόνο και εμπάθεια κινούμενος, μετά από αλλεπάλληλες οχλήσεις και ψευδείς καταγγελίες προς τον Πατριάρχη και την Σύνοδο, κατορθώνει τελικά να εξοριστεί ο άγιος στην απέναντι ακτή της Προποντίδος.

Αλλά κι εκεί με την ενοικούσα πλουσίως εαυτόν θεία χάρη ιδρύει τη Μονή της Αγίας Μαρίνης, όπου με την μεγάλη πνευματική του ακτινοβολία ελκύει κοντά του πλήθος μοναχών.

Στις 12 Μαρτίου 1022 πορεύεται προς "Όν επόθησεν".

Η Εκκλησία του απένειμε την εξαίρετη προσωνυμία του Νέου Θεολόγου. Η μνήμη του εορτάζεται στις 12 Οκτωβρίου με πανηγυρική αγρυπνία στην Ιερά Μονή του στον Κάλαμο Αττικής. Στις 3 Ιανουαρίου πανηγυρίζεται επίσης η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του, τεμάχια των οποίων βρίσκονται αποθησαυρισμένα στην εν λόγω Μονή του.

" Χαίροις θεοδόξαστε Συμεών, Νέε Θεολόγε

Εκκλησίας της του Χριστού, χαίρε ουρανίων,

επόπτα μυστηρίων φωτός του Τρισηλίου

λύχνε πολύφωτε. "

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗΣ Ι. ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

Ο ΑΣΚΗΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΓ. ΝΗΦΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΝΗΣ (εκδ. 15η σελ. 224)

Ο θαυμαστός και συναρπαστικός βίος του αγίου Νήφωνος επισκόπου Κωνσταντιανής, συγχρόνου του μεγάλου Αθανασίου, που έχει κυκλοφορήσει σε πολλές δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα και ζητείται με αμείωτο ενδιαφέρον από όλα τα μέρη της γης. "Θεωρούμε θεία ευλογία το γεγονός ότι ο ταπεινός και αφανής άγιος Νήφων επίσκοπος Κωνσταντιανής οδηγεί συνεχώς με τον θεοφιλή βίο του στην μετάνοια και την οδό της σωτηρίας μυριάδες ψυχών σε όλο τον κόσμο". (Από τον πρόλογο της 15ης εκδόσεως). Το βιβλίο κοσμείται με ωραία βυζαντινή τετράχρωμη εικόνα του αγίου στο εξώφυλλο.

ΤΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΗΦΩΝΟΣ (σελ. 100)

Οι κατανυκτικώτατες, διδακτικώτατες και κάποιες συγκλονιστικές προσευχές του ως άνω μεγάλου αγίου μεταφρασμένες στην καθομιλουμένη και εκδεδομένες σ' ένα χρήσιμο για κάθε ορθόδοξο χριστιανό εγκόλπιο προσευχητάρι.

ΤΕΥΧΗ "ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Εκλεκτά κείμενα κυρίως του αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου, τα οποία ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αποκαλεί "συγγράμματα ζωής πλήρη υπερφυών θαυμάτων", αλλά και άλλων αγίων Πατέρων, επί ποικίλων θεμάτων σε νεοελληνική μετάφραση με τετραχρωμία στο εξώφυλλο και διχρωμία στο κείμενο.

Ευχή Μυστική (σελ. 20)
Η αριστουργηματική και μοναδική στην πατερική γραμματεία προσευχή του αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου "δι' ης επικαλείται το Πνεύμα το Άγιον" σε πεζό λόγο μα ποιητικώτατο: " Ελθέ το φως το αληθινόν, ελθέ η αιώνιος ζωή..... ελθέ, ον επόθησε και ποθεί η ταλαίπωρός μου ψυχή, ελθέ ο μόνος προς μόνον, ότι μόνος ειμί καθάπερ οράς!...." (κείμενο-μετάφραση).

Ευχαριστία προς τον Θεόν Β' (σελ. 24)
Στην απείρου κάλλους αυτήν ευχαριστία ο θεόπτης άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος αφήνει την καρδιά του να ξεχυλίσει από ευγνωμοσύνη κι αγάπη προς τον δωρεοδώτη Θεό για τις ανεκλάλητες ευεργεσίες του προς αυτόν περιγράφοντας μεταξύ άλλων τις αλλεπάλληλες υπερκόσμιες οράσεις και ελλάμψεις του ακτίστου Θείου Φωτός.

Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι (σελ. 8)
Σύντομη μα θεολογικώτατη προσέγγιση του θεολόγου αγίου στο μέγα και υπερφυές μυστήριο της Αναστάσεως του Χριστού και του ανθρώπου.

Ο Λόγος σαρξ εγένετο (σελ. 20)
Εδώ ο άγιος θεολογεί "περί της σαρκώσεως του Λόγου και με ποιόν τρόπο σαρκώθηκε για μας, και περί του ότι όλοι οι άγιοι συλλαμβάνουν εντός τους παρομοίως με τη Θεοτόκο τον Λόγο του Θεού και γεννούν Αυτόν και γεννιέται μέσα σ' αυτούς και γεννιώνται απ' Αυτόν και πώς γίνονται κατά χάρη υιοί και αδελφοί και μητέρες Του".

Αρπαγή στο Φως (σελ. 24)
Η θαυμαστή αυτή κατήχηση παρουσιάζει ιδιαίτερο βιογραφικό ενδιαφέρον, γιατί σ' αυτήν ο θεόπτης άγιος αναφέρεται στην αρχή της εν Αγίω Πνεύματι πορείας του υπό την φωτισμένη καθοδήγηση του γέροντά του Συμεών του Ευλαβούς, και μάλιστα στην πρώτη θαυμαστή έλλαμψη του ακτίστου Φωτός, που αξιώθηκε να δει σε ηλικία είκοσι μόλις ετών. Ο λόγος αυτός είναι ψυχωφελέστατος και για μοναχούς και για κοσμικούς, όπως ο ίδιος υπογραμμίζει.

Σταυροαναστάσιμα (σελ. 24)
Επιλογή από τα έργα του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου που αναφέρονται στον Σταυρό και την Ανάσταση του Κυρίου.

Πασχαλινές Κατηχήσεις (σελ. 16)
Επιλογή από τις θαυμάσιες κατηχήσεις του μεγάλου πατρός και διδασκάλου της Εκκλησίας μας αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου ψυχωφελεστάτων διδασκαλιών, που αναφέρονται στα Άχραντα Πάθη και την αγία του Χριστού μας Ανάσταση.

ΦΩΤΙΟΥ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

ΒΙΟΣ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ

ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ. ΣΥΝΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ

ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΟΥ. (σελ. 108)

Σύντομος, γλαφυρός, κατανυκτικός και διδακτικός βίος του Αγίου γραμμένος από τον μεγάλο ορθόδοξο λογοτέχνη και αγιογράφο Φώτη Κόντογλου. Το βιβλίο αυτό σε δίχρωμη καλλιτεχνική έκδοση περιλαμβάνει επίσης:

α'. Θαυμάσια εισήγηση που έγραψε ειδικά για την παρούσα έκδοσή μας ο σύγχρονος διδάσκαλος του ορθοδόξου μοναχισμού οσιολογιώτατος μοναχός Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης

β'. Η ακολουθία της πανηγύρεώς του (12 Οκτωβρίου) γραμμένη από τον όσιο Νικόδημο τον Αγιορείτη

γ'. Ακολουθία της ανακομιδής των ιερών λειψάνων του (3 Ιανουαρίου)

δ'. Ανθολόγιο εκλεκτών αποσπασμάτων από τα πάμφωτα έργα του

ε'. Μουσικό παράρτημα

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ (σελ. 64)

Η ζωηφόρος Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι το θεμέλιο της πίστεώς μας και της εν Χριστώ ζωής και σωτηρίας. Στο βιβλίο μας αυτό παρουσιάζουμε την ωραιότερη ίσως μελέτη που έχουμε συναντήσει στην πατερική γραμματεία. Ο κορυφαίος διδάσκαλος και μέγας πατήρ της Εκκλησίας συνοψίζει άριστα τη χαροποιό αναστάσιμη θεολογία με μια θαυμάσια ηθική διδασκαλία με πλήρη χάρη λόγου. Έκδοση καλλιτεχνική με τετραχρωμία στο εξώφυλλο.

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΕΝ ΤΩ ΙΟΡΔΑΝΗ (σελ. 24)

Ο χαριτωμένος, συγκινητικός και λίαν ψυχωφελής για μικρούς και μεγάλους βίος του αγίου Γερασίμου του εν τω Ιορδάνη (ο οποίος με την κάθαρση από τα πάθη φθάνοντας στην προπτωτική ακακία απέκτησε φίλο ένα λιοντάρι) γραμμέννος από τον γνωστότερο βιογράφο των οσίων πατέρων της ερήμου Κύριλλο Σκυθοπολίτη και μεταφρασμένος στην καθομιλουμένη.

ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΟΣΣΚΥ

ΑΓΙΟΙ ΣΤΑΡΕΤΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ

Α'. Όσιος Αμβρόσιος (σελ. 120)

Ο κορυφαίος ορθόδοξος ρώσος θεολόγος Βλ. Λόσσκυ βιογραφεί τον πιο γνωστό στάρετς της Όπτινα όσιο Αμβρόσιο με το εκπληκτικό διορατικό χάρισμα. Νεοελληνική μετάφραση από το γαλλικό πρωτότυπο. Έκδοση καλλιτεχνική με τετράχρωμο εξώφυλλο και πολλές φωτογραφίες από τη ζωή του στάρετς και το περίφημο μοναστήρι της Όπτινα. Το βιβλίο περιλαμβάνει και την ακολουθία του οσίου Αμβροσίου.

Β'. Στάρετς Μακάριος (σελ. 144)

Η πληρέστερη έκδοση στην ελληνική γλώσσα για τον επίσης κορυφαίο στάρετς της Όπτινα. Περιλαμβάνει:

α'. Σύντομο βίο και πάλι από τον Βλ. Λόσσκυ μεταφρασμένο κατ' ευθείαν από το γαλλικό πρωτότυπο.

β'. Αναλυτικότερος βίος του οσίου που συντάξαμε και μεταφράσαμε από διάφορες ρωσικές πηγές και βοηθήματα.

γ'. Απάνθισμα εκλεκτών αποσπασμάτων από τις πνευματοφόρες επιστολές του μεταφρασμένες επίσης κατ' ευθείαν από τα ρωσικά. Έκδοση καλλιτεχνική με τετράχρωμο εξώφυλλο και πολλές φωτογραφίες.

ΣΤΑΡΕΤΣ ΙΩΝΑΣ (σελ. 152)

Μεγάλος σύγχρονος κοινοβιάρχης άγιος, προορατικός και θαυματουργός, της Εκκλησίας του Κιέβου, μαθητής του αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ. Το βιβλίο περιλαμβάνει τη γεμάτη εκπληκτικά οράματα και θαύματα βιογραφία του απαρτισμένη και μεταφρασμένη απ' ευθείας από διάφορες ρωσικές πηγές και βοηθήματα. Έκδοση καλλιτεχνική με τετράχρωμο εξώφυλλο και πολλές φωτογραφίες.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΝΟΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ (σελ. 56)

Η αληθινή δραματική ιστορία ενός νέου που στην περίοδο της αποστασίας του υποτάχθηκε στα θελήματα των πονηρών δαιμόνων βασανιζόμενος επί αρκετά χρόνια μέσα στα δαιδαλώδη και σκοτεινά σοκάκια της αμαρτίας, της πλάνης, της μαγείας και του στανισμού, καθώς επίσης η επιστροφή και η σωτηρία του με τη χάρη του Θεού και τη βοήθεια της Εκκλησίας. Το βιβλίο στολισμένο με τετραχρωμία εξωφύλλου περιλαμβάνει επικαίρως εκτεταμένο απάνθισμα από την κατατοπιστική πραγματεία του Αγ. Νικοδήμου του αγιορείτου περί Μαγείας, καθώς επίσης και την ευχή του Μεγ. Βασιλείου κατά των πονηρών δαιμόνων και της Μαγείας.