!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)






Τεύχος 608, 14 Φεβρουαρίου 2013            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αλλαγές στο σωφρονιστικό σύστημα εξήγγειλε ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης

Ξενάγηση στον κόσμο του βιβλίου από τον Κωνσταντίνο Στάικο

Αρνητική η γνωμοδότηση του ΚΑΣ για δανεισμό έργων του Βυζαντινού Μουσείο σε έκθεση στο Παρίσι

Ξεκινούν οι αναστηλωτικές εργασίες στον Άγιο Κωνσταντίνο στην Ομόνοια




Σήμερα Πέμπτη στις 16.01

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ
Ηχογραφήματα ψαλτικής τέχνης
Με τον Κώστα Αγγελίδη



ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Αλλαγές στο σωφρονιστικό σύστημα εξήγγειλε ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης

Στην πρωινή εκπομπή του 89,5, «Κάθε Μέρα Νέα Μέρα» και στους δημοσιογράφους Κώστα Παππά και Κατερίνα Χουζούρη, μίλησε σήμερα ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης, για την αποστολή από την «Αποστολή», της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ανθρωπιστικού υλικού για τους φυλακισμένους του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κορυδαλλού.

Ο κ. Υφυπουργός εξήρε το έργο της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ Ιερωνύμου, τον οποίο ευχαρίστησε για την προσφορά της Εκκλησίας προς την κοινωνία, κάτι που όπως είπε «αποδεικνύεται καθημερινά». Στο σημείο αυτό θύμισε τις 10.000 μερίδες φαγητού που προσφέρονται καθημερινά στην Αθήνα.

«Είναι απαραίτητη η βοήθεια της Εκκλησίας», συνέχισε, υπογραμμίζοντας ότι «καλό είναι να υπάρχουν τέτοια μνημόνια συνεργασίας, όπως το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ Υπουργείου Δικαιοσύνης, «Αποστολής», Αρχιεπισκοπής και Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Το μνημόνιο γίνεται έτσι πράξη, ένδειξη αγάπης προς τους κρατουμένους των φυλακών Κορυδαλλού».

Ο κ. Καραγκούνης απαντώντας σε ερώτηση για ενδεχόμενες αλλαγές που πιστεύει ο ίδιος, ότι πρέπει να γίνουν στο σωφρονιστικό σύστημα, τόνισε ότι: «πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές για να ζουν οι κρατούμενοι σε ανθρώπινες συνθήκες, να διαχωριστούν οι κρατούμενοι σε ήπιας και βαριάς εγκληματικότητας, διότι αυτό είναι πάγιο αίτημα της κοινωνίας και να θεσπιστούν εναλλακτικοί τρόποι για την έκτιση της ποινής, κάτι που αναφέρεται και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης και αφορά την κοινωφελή εργασίας».

Ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης αναφέρθηκε και στο νέο νόμο περί ναρκωτικών, ξεκαθαρίζοντας ότι σ’ αυτόν θα γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ εμπόρων και χρηστών. Για τους εμπόρους θα προβλέπονται ισόβια, ενώ για τους χρήστες - τους οποίους χαρακτήρισε ως ασθενείς (εννοώντας ότι δεν είναι εγκληματίες) - θα είναι πολύ διαφορετική η αντιμετώπιση, καθώς με το νέο νόμο θα δίνεται έμφαση στην αποθεραπεία τους. Για το ίδιο θέμα, επισήμανε ότι οι έρευνες δείχνουν ότι το 73% των κρατουμένων που απεξαρτήθηκαν δεν διέπραξαν κανένα αδίκημα. «Πολλά πρέπει να γίνουν ακόμα, αλλά πρέπει να ξεκινήσουμε από κάπου», κατέληξε ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης.

Κορυφή σελίδας


Ξενάγηση στον κόσμο του βιβλίου από τον Κωνσταντίνο Στάικο

Αυτήν την Κυριακή στις 12:00 ο Κωνσταντίνος Στάικος, Ιστορικός του βιβλίου

και σύμβουλος της έκθεσης «Η τέχνη της βιβλιοδεσίας. Από το Βυζάντιο

στη σύγχρονη εικαστική δημιουργία» μας ξεναγεί στην έκθεση, που φιλοξενεί το Βυζαντινό Μουσείο. Η έκθεση έχει στόχο να αναδείξει την ιδιαίτερη τέχνη της βιβλιοδεσίας μέσα από την ιστορική της εξέλιξη από το Βυζάντιο ως τις μέρες μας και να μυήσει τον επισκέπτη σε μια διαφορετική οπτική προσέγγιση του βιβλίου. Η βιβλιοδεσία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κοινωνική ιστορία του βιβλίου, τη χρήση και τη λειτουργία των χειρογράφων και εντύπων βιβλίων και αγγίζει περισσότερο θέματα συλλογικών νοοτροπιών παρά ατομικής δημιουργίας.

Τα βιβλία από τη Συλλογή χειρογράφων και παλαιτύπων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου και την Ελληνική βιβλιοθήκη του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», που παρουσιάζονται στην έκθεση αποτελούν εξαιρετικά δείγματα βιβλιοδετικής τεχνικής αλλά κυρίως σημαντικούς σταθμούς στην εξέλιξη της ιστορικής βιβλιοδεσίας. Χρονολογούνται από τον 11ο έως τον 19ο αιώνα και προέρχονται από τον ευρύτερο ελλαδικό χώρο, τη Μικρά Ασία, την Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τη Δύση.

Η βιβλιοθήκη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των γραμμάτων και των τεχνών του ελληνικού πολιτισμού, ενέταξε στη συλλογή της τη Βιβλιοθήκη του Κωνσταντίνου Στάικου, η οποία χρονικά καλύπτει την περίοδο από την πρώιμη Αναγέννηση έως τα ύστερα χρόνια του νεοελληνικού Διαφωτισμού. Η συλλογή είναι σημαντική διότι, μεταξύ άλλων, φωτίζει αφενός την τυπογραφική δραστηριότητα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του παροικιακού Ελληνισμού, και αφετέρου τα στοιχεία που κομίζουν οι βιβλιοδεσίες στην ανασύσταση της εξέλιξης της τέχνης.

Οι εικόνες από τη Συλλογή του Βυζαντινού Μουσείου που παρουσιάζονται στην έκθεση σκοπό έχουν να αναδείξουν τον ρόλο του βιβλίου και της απεικόνισής του στη βυζαντινή και μεταβυζαντινή εικονογραφία. Η εξέλιξη της τέχνης της βιβλιοδεσίας από τον κώδικα έως το βιβλιοδετημένο έντυπο ή χειρόγραφο του 19ου αιώνα παρουσιάζεται με κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό. Αναζητώντας σημερινές αναγνώσεις για την παράδοση της τέχνης του βιβλίου, η έκθεση πλαισιώνεται από σύγχρονες εικαστικές δημιουργίες. Η εγκατάσταση του Δημήτρη Ξόνογλου με θέμα το βιβλίο ως αντικείμενο εικαστικής χρήσης, οι εικαστικές δημιουργίες της Βένιας Δημητρακοπούλου, εμπνευσμένες από την Ιαπωνική παράδοση της τέχνης της βιβλιοδεσίας, τα φιλοτεχνημένα ένα προς ένα έξι συλλεκτικά αντίτυπα του βιβλίου «Κασσιανή η Υμνωδός» εντάσσονται με δημιουργικό τρόπο στην έκθεση και συνδέουν τολμηρά το παρελθόν με το σήμερα.

Κορυφή σελίδας


Αρνητική η γνωμοδότηση του ΚΑΣ για δανεισμό έργων του Βυζαντινού Μουσείο σε έκθεση στο Παρίσι

Δεν θα μετάσχει το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην έκθεση Hell as Pavillion που θα γίνει στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Palais de Tokyo στο Παρίσι από τις 25 του μήνα. Στόχος της έκθεσης, σύμφωνα με τους διοργανωτές της, είναι να ανατραπεί η αρνητική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Δύο μεταβυζαντινές εικόνες που απεικονίζουν τον Άγιο Χριστόφορο τον Κυνοκέφαλο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου δεν πήραν το πράσινο φως για να ταξιδέψουν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τα μέλη του γνωμοδοτικού συμβουλίου θεώρησαν πως οι δύο εικόνες που θα άνοιγαν την έκθεση και θα συγκατοικούσαν με έργα των Αλέξη Ακριθάκη, Νάνου Βαλαωρίτη, Νίκου Εγγονόπουλου, Ανδρέα Εμπειρίκου, Βλάση Κανιάρη, Τάκη Ζενέτου, αλλά και νεώτερων δημιουργών όπως των Στέλιου Φαϊτάκη, Χριστιάνας Σούλου, Θανάση Τότσικα, Μαρίας Παπαδημητρίου, αντιμετωπίζονταν μόνο ως έργα τέχνης, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ο λατρευτικός τους χαρακτήρας.

Οι διοργανωτές είχαν σκεφτεί πως ο ζωόμορφος άγιος κήρυττε την ταπεινότητα και τη διαφορετικότητα, ενώ ο αρχάγγελος ήταν καλό σύμβολο για το «επέκεινα» και την «κόλαση».

Το συμβούλιο έκρινε πως δεν αναγνωρίζεται ο θρησκευτικός χαρακτήρας των εικόνων και ότι αντιμετωπίζονται ευκαιριακά, απλουστευτικά, γενικευτικά. Παρότι το Μουσείο είχε αντίθετη άποψη, το ΚΑΣ ομοφώνως γνωμοδότησε υπέρ της μη παραχώρησης. Έπαιξε ρόλο και ένα βίντεο που προβλήθηκε, και που θα προβάλλεται στην έκθεση, στο οποίο τα μέλη διέκριναν και ανακρίβειες, εκτός από στιγμιαίες γυμνικές εμφανίσεις.

Μάλιστα, το συμβούλιο βλέποντας λήψεις από το Νομισματικό Μουσείο και τη Λαυρεωτική, αναρωτήθηκαν πώς έγιναν τα γυρίσματα χωρίς καμία άδεια. Η διευθύντρια Μαρία Λαγογιάννη, είπε ότι θα διερευνηθεί το θέμα (ως προς τη Λαυρεωτική, δεν είναι σίγουρο ότι τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σε οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο).

Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τη λέξη HELL AS, όπως αυτή εμφανίζεται στην πρόσφατη ταινία Socialisme του Jean-Luc Godard. Χρησιμοποιώντας το λογοπαίγνιο που δημιουργεί η διακοπτόμενη γραφή της λέξης (κόλαση ως ή, στα γαλλικά, αλίμονο) η έκθεση παραπέμπει στο γεγονός της πρόσφατης «δαιμονοποίησης» της Ελλάδας με αφορμή την ευρωπαϊκή κρίση. Παρουσιάζονται 70 έργα σύγχρονων καλλιτεχνών και ομάδων και έξι βίντεο.

Κορυφή σελίδας


Ξεκινούν οι αναστηλωτικές εργασίες στον Άγιο Κωνσταντίνο στην Ομόνοια


Έγινε το πρώτο βήμα για την σωτηρία ενός από τους μεγαλύτερους και πιο εμβληματικούς ναούς της Αθήνας, του Αγίου Κωνσταντίνου στην Ομόνοια, καθώς εγκαταστάθηκε ο εργολάβος που θα δώσει ανάσα στο ταλαιπωρημένο μνημείο του 19ου αιώνα.

«Χτυπημένος» από τους δύο μεγάλους σεισμούς που έπληξαν την Αττική το 1981 και το 1999 ο ναός που φέρει την υπογραφή του Λύσανδρου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ετοιμορροπίας και για να αποφευχθούν τα χειρότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού έχουν τον έχουν «τυλίξει» με σκαλωσιές και ειδικά προστατευτικά καλύμματα.

Ωστόσο οι εργασίες που θα του επιτρέψουν να αποκτήσει την επιβλητική του όψη αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα εφόσον εγκαταστάθηκε ο εργολάβος, ενώ εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία, ώστε να είναι ασφαλής για τους πιστούς και τους επισκέπτες.

Ο ναός του Αγίου Κωνσταντίνου άρχισε να χτίζεται το 1871 ύστερα από πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων που θέλησε να τιμήσει την γέννηση του διαδόχου Κωνσταντίνου.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ