!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)






Τεύχος 598, 7 Ιανουαρίου 2013            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο καθαγιασμός των υδάτων στον Πειραιά

Αξιώσεις από Τούρκο αρχαιοκάπηλο σύμφωνα με γερμανικό δημοσίευμα

"Βαλκανικοί πόλεμοι 1912-1913. Η αυγή του ελληνικού 20ου αιώνα", έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Κουμπάρη






Από το ραδιόφωνο του 89,5

Την Τρίτη 8/1 μετά το δελτίο ειδήσεων στις 12.00
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΙΚΕΙ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ
Με τον Κώστα Μπλάθρα




ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Ο καθαγιασμός των υδάτων στον Πειραιά

Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας τέλεσε την Κυριακή το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς, ενώ συλλειτούργησαν ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ και οι Επίσκοποι Αβύδου κ. Κύριλλος και Διαυλείας κ. Γαβριήλ.

Στη συνέχεια ο Αρχιεπίσκοπος, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Πειραιώς κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, όπου τέλεσε τον Καθαγιασμό των υδάτων παρουσία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, υπουργών, βουλευτών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας.

Ο κ. Σαμαράς είπε για το νόημα που προσλαμβάνει η γιορτή στις δύσκολες μέρες που ζούμε: «Από εδώ, από τον Πειραιά μας, από το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου, θέλω να στείλω ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ενότητας, ότι θα τα καταφέρουμε. Η δύναμη του Ελληνικού λαού, η επιχειρηματικότητα του Έλληνα και πάνω από όλα η αισιοδοξία και η ενότητα που υπάρχει σήμερα, πιστεύω ότι ήταν πάντοτε τα εφόδια τα οποία μας έδωσαν προκοπή και ευημερία. Και θα μας δώσουν και πάλι.

Σήμερα των Φώτων, η δύναμη που πήραμε από την τελετή, ο Αγιασμός των Υδάτων, μας γεμίζει και πάλι αισιοδοξία και δύναμη ότι θα τα καταφέρουμε. Με τη βοήθεια του Θεού θα τα καταφέρουμε».

Παρόλο που η θερμοκρασία ήταν χαμηλή, αρκετοί ήταν αυτοί που έπεσαν στο νερό κατά τη ρίψη του Σταυρού ανάμεσα στα δύο ναρκοθηρευτικά του Πολεμικού Ναυτικού "Καλυψώ" και "Ευρώπη".

Κορυφή σελίδας


Αξιώσεις από Τούρκο αρχαιοκάπηλο σύμφωνα με γερμανικό δημοσίευμα

Tην έντονη ανησυχία της για το μέλλον των κλεμμένων εκκλησιαστικών θησαυρών της Κύπρου, που βρίσκονται σε Αστυνομικό σταθμό του Μονάχου στη Γερμανία από το1997, εκφράζει η ιδρυτής του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Walk of Truth», Τασούλα Χατζητοφή, με αφορμή άρθρο της γερμανικής εφημερίδας «Abendzeitung».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Τούρκος αρχαιοκάπηλος Αϊντίν Ντικμέν, όχι μόνο διεκδικεί δικαστικώς τους θησαυρούς της Κύπρου ως «προίκα» της συζύγου του αλλά συγχρόνως ζητά οικονομικά ανταλλάγματα από την Εκκλησία της Κύπρου σε περίπτωση που τα επιστρέψει.

Η κ. Χατζητοφή δηλώνει ότι, αν αυτό αληθεύει, «τότε θα πρέπει να λογοδοτήσουν όλοι όσοι είναι εντεταλμένοι όλα αυτά τα χρόνια να φροντίσουν για τον επαναπατρισμό των κειμηλίων». Επίσης, ζητά να ερευνηθεί πώς έφτασε η κατάσταση σε αυτό το σημείο.

Οι κλεμμένοι εκκλησιαστικοί θησαυροί της Κύπρου εντοπίστηκαν πριν 15 χρόνια στο διαμέρισμα του Α. Ντικμέν στο Μόναχο μετά από συντονισμένες ενέργειες της βαυαρικής αστυνομίας και της κ. Χατζητοφή, η οποία διατελούσε την περίοδο εκείνη εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κύπρου για την Πολιτιστική Κληρονομιά και πρόξενος της Κύπρου στη Χάγη.

Εξάλλου, ο δήμαρχος Κυρηνείας Γλαύκος Καριόλου με επιστολή του στο «Walk of Truth» ζητά πλήρη ενημέρωση και πληροφορίες για την τύχη των εκκλησιαστικών εικόνων/αντικειμένων, που προέρχονται από την πόλη και την επαρχία της Κυρηνείας και βρίσκονται στην Γερμανία.

Ιδιαίτερα σοβαρή ανησυχία εξέφρασε και ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος, ο οποίος παρακάλεσε το «Walk of Truth» να ενημερώνεται συστηματικά σχετικά με τις εξελίξεις των δικαστικών υποθέσεων που έχουν άμεση σχέση με τους κλεμμένους θησαυρούς, που ανήκουν στη Μητροπολιτική περιφέρεια Κυρηνείας.

Ανακοίνωση του οργανισμού «Walk of Truth» αναφέρει ότι η κ. Χατζητοφή ζήτησε από το Δικηγορικό Γραφείο Μιχαλάκη Κυπριανού στην Λευκωσία να ετοιμάσει νομική έκθεση, η οποία να παρουσιάζει την κατάσταση με συγκεκριμένες εισηγήσεις για μελλοντικά βήματα που χρειάζονται να γίνουν για τον ασφαλή επαναπατρισμό των εκκλησιαστικών θησαυρών της Κυρηνείας και γενικότερα από το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου, που βρέθηκαν στα χέρια του Ντικμέν.

O μη κερδοσκοπικός οργανισμός (ΜΚΟ) «Walk of Truth» συστάθηκε πέρσι στη Χάγη και έχει ως στόχο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη δημιουργία μιας πλατφόρμας επικοινωνίας μεταξύ των πληθυσμών που ζουν σε εμπόλεμες ζώνες.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Κορυφή σελίδας


"Βαλκανικοί πόλεμοι 1912-1913. Η αυγή του ελληνικού 20ου αιώνα", έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Κουμπάρη

Η ιστορική έκθεση για την επέτειο των 100 χρόνων από τους πρώτους, νικηφόρους, Βαλκανικούς Πολέμους 1912-13, φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Κουμπάρη.

Η έκθεση επιχειρεί μέσα από δεκαεννέα ενότητες να θέσει συνοπτικά, το πλαίσιο των σημαντικότερων σταθμών των Βαλκανικών Πολέμων, που έως το 1922 και τη Μικρασιατική Καταστροφή, αποτελούν σε εθνικό επίπεδο, την πύλη της εισόδου της Ελλάδας στον αιώνα των μεγάλων ανατροπών, των μεγάλων ελπίδων και των μεγάλων ματαιώσεων. Αλλά και το σημείο όπου «η Ελλάδα έπειτα από οκτώ δεκαετίες ανεξαρτησίας, καταφέρνει να αρθρώσει πολιτικό και πολεμικό λόγο ενάντια στην οθωμανική αυτοκρατορία, ανεξάρτητο από την πατρωνία των Μεγάλων Δυνάμεων», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο ιστορικός και εκ των επιμελητών της έκθεσης Τάσος Σακελλαρόπουλος, στον κατατοπιστικό, συνοδευτικό κατάλογο. Τίτλος της έκθεσης, «Βαλκανικοί πόλεμοι 1912-1913. Η αυγή του ελληνικού 20ου αιώνα».

Οι αιωρούμενες, σαν λάβαρα, μεγεθυμένες φωτογραφίες των Ελλήνων πεσόντων από τη δεκαετία 1912- 1922, νεαρά παιδιά στην πλειοψηφία τους, δεσπόζουν στην αίθουσα και συγκινούν όταν μάλιστα αναλογιστούμε ότι ήταν εθελοντές. Φωτογραφημένοι με πολιτικά και όχι στρατιωτικά ρούχα, καθώς επρόκειτο για φωτογραφίες που άφηναν στους συγγενείς τους, ως ενθύμιο, πριν καταταγούν στον στρατό. «Από τη μοναξιά του οπλισμένου βοσκού στη ζωή του οπλισμένου στρατιώτη φαίνεται ότι δεν άλλαζαν πολλά. Κοινός τόπος η διάκριση της μάχης, όχι πια μοναχικής άλλα μαζικής. Αν δούμε όμως την εθελοντική συμμετοχή στον πόλεμο ως ωφελιμιστική θα ήταν άστοχο, αφού ο θάνατος είναι γεγονός δοξαστικό αλλά αμετάκλητο», υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ο κ. Σακελλαρόπουλος, αναφερόμενος στο «κοινωνικό κύρος του πολεμικού εθελοντισμού».

Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες, αποτελούν μικρό μέρος από το φωτογραφικό υλικό πεσόντων εθελοντών, το οποίο είχε συγκεντρώσει η λογοτέχνης και πολεμική ανταποκρίτρια Έλδα Λαμπίση. Μετά από χρόνια, το 1973, το υλικό βρέθηκε σε παλαιοπωλείο στο Βροντάδο της Χίου και αγοράστηκε από την Ρένα Ανδρεάδη, η οποία το δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη.

Το δικό τους τοπίο ορίζουν στην έκθεση, οι περιμετρικά τοποθετημένες φωτογραφίες, με αφετηρία ένα συνοπτικό δείγμα από την οικονομική ανάπτυξη της χώρας στις αρχές του 20ου αιώνα, μέσα από τις πρώτες αεροφωτογραφίες του Πειραιά, τα μηχανουργεία και τους τεχνίτες στη βιομηχανική περιοχή της περιόδου, την παραγωγή σταφίδας στην Αχαΐα, ένα βασικό εξαγώγιμο προϊόν.

Η πολεμική προετοιμασία της πρώτης κυβέρνησης του Ελευθερίου Βενιζέλου, με τις ξένες αποστολές που συνέβαλαν στη συγκρότηση του στρατού και του στόλου, αποτελούν ενότητες της έκθεσης. Όπως και οι φωτογραφίες από τα πολεμικά γεγονότα και τα θέατρα των επιχειρήσεων, καθώς και τα νέα τεχνολογικά μέσα, όπως η αεροπορία.

Κοντά σε αυτά και ως στοιχεία αναπόσπαστα ενός πολέμου, παρουσιάζεται η είσοδος και η υποδοχή του ελληνικού στρατού σε πόλεις και χωριά, η φροντίδα στους τραυματίες, η ζωή των προσφύγων και των αμάχων, η καθημερινότητα των στρατιωτών στην ανάπαυλα της μάχης, η πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας και η συνθήκη του Βουκουρεστίου, με την οποία αλλάζει η εδαφική πραγματικότητα της χώρας.

Ξεχωριστή ενότητα της έκθεσης αναφέρεται στη Θεσσαλονίκη των βαλκανικών πολέμων και την ένταξή της στον εθνικό κορμό. Την έκθεση συμπληρώνει η προβολή του ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία Λάκη Παπαστάθη, «Αναζητώντας την χαμένη εικόνα: Εικόνες Βαλκανικών πολέμων».

Η παρουσίαση επενδύεται μουσικά με τα «Επινίκια» του Σπ. Σαμαρά, σε στίχους Γ. Δροσίνη (σύνθεση της εποχής των νικηφόρων βαλκανικών πολέμων) και η «Συμφωνία της λεβεντιάς» του Μανόλη Καλομοίρη (του 1920).

Η συναρπαστική αυτή επετειακή έκθεση «πραγματοποιείται στους δύσκολους καιρούς μας, μετά από προσπάθειες, ώστε να μην αναβληθεί» τονίζει ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, Αγγελος Δεληβοριάς και συνδιοργανώνεται από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», (εδρεύει στα Χανιά και του οποίου το Μουσείο Μπενάκη είναι από τα ιδρυτικά μέλη) και τον δήμο Θεσσαλονίκης.

Ο κατάλογος της έκθεσης εκδόθηκε από την εφημερίδα «Τα Νέα».

Την έκθεση επιμελούνται οι ιστορικοί Τάσος Σακελλαρόπουλος και Μαρία Δημητριάδου. Θα διαρκέσει έως τις 10 /2/2013.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ