!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)




Τεύχος 555, 14 Μαΐου 2012            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δυναμώνει το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας

Αν δεν υπήρχε η απειλή του Ισλάμ για αιώνες, πόσο Ευρωπαίοι θα αισθανόμασταν σήμερα;

Διαβάζουμε στους 89,5





Αντώνιος Μπλούμ, Μητροπολίτης Σουρόζ


Πως έγινα Χριστιανός




ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Δυναμώνει το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας

Το Ενοριακό Συσσίτιο του Ι. Ναού Κοίμησεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού εγκαινίασε την Κυριακή το πρωί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

"Περνάμε δύσκολες ημέρες και υπάρχει ανασφάλεια για το μέλλον" σημείωσε ο Μακαριώτατος. "Ψάχνουμε λύσεις και απαντήσεις, ξεχνάμε όμως ότι ο Θεός είναι η παρηγοριά μας, η ελπίδα μας".

Ο Μακαριώτατος ευχήθηκε να μην χρειαστεί να γίνουν τέτοια άλλα έργα, όμως "η πραγματικότητα", τόνισε, "μας λέει πως πρέπει να κάνουμε ακόμη περισσότερα".

Απάντησε δε σε όσους κατηγορούν την Εκκλησία γιατί προσφέρει φαγητό στους μετανάστες, επισημαίνοντας πως "ο Χριστός δεν είπε πως αν κάποιος είναι έγχρωμος ή μουσουλμάνος να τον διώξεις".

Τέλος, εξήρε την στήριξη που δίνουν ακόμη και οι φτωχοί άνθρωποι από το υστέρημά τους για να λειτουργούν τα συσσίτια της Εκκλησίας.

Κορυφή σελίδας


Αν δεν υπήρχε η απειλή του Ισλάμ για αιώνες, πόσο Ευρωπαίοι θα αισθανόμασταν σήμερα;

Ο θεωρητικός τέχνης Χανς Μπέλτινγκ, αναλύει την πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα της γηραιάς ηπείρου. Γνώστης της βυζαντινής τέχνης, από τους πρώτους θεωρητικούς που μίλησε για την επιστήμη της εικόνας και το «παλίμψηστο» της contemporary art, ο Γερμανός ιστορικός Τέχνης ήρθε την περασμένη εβδομάδα στη χώρα μας προσκεκλημένος του Ινστιτούτου Γκαίτε για μια διάλεξη που συνδιοργανώθηκε από το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την Artbox.

[…]«Ανακάλυψα τη βυζαντινή τέχνη από μια παράκαμψη στα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα. Ήμουν για έναν χρόνο στην Ουάσιγκτον Ντι Σι ως υπότροφος του ερευνητικού κέντρου του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, όπου υπήρχε εξειδίκευση στο Βυζάντιο και την τέχνη του. Ήθελα να παρατείνω την υποτροφία μου και οι αρμόδιοι το δέχθηκαν με τον όρο ότι θα συμπεριλάβω και αυτήν την ιστορική περίοδο στην έρευνά μου. Το Βυζάντιο τότε δεν εντασσόταν στις μεσαιωνικές σπουδές της Δύσης, ήταν ένα υποφωτισμένο, σχεδόν αποκλεισμένο κεφάλαιο. Η τριβή με τον πλούτο του Βυζαντίου με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι μου προσέφερε μια νέα, ανορθόδοξη αφήγηση για το τι συνέβη στην Ευρώπη τον Μεσαίωνα. Πολλοί θεώρησαν το βιβλίο «Εικόνα και λατρεία» ως μια ιστορία των βυζαντινών εικονισμάτων. Όμως ήταν μια παρθενική απόπειρα να κάνω μια ανθρωπολογική προσέγγιση της θεολογίας, μια ιστορία της εικόνας στην Ανατολή και τη Δύση».

Πολλοί λένε ότι τα μόνα που μπορεί να κρατήσουν ενωμένους τους λαούς της Γηραιάς Ηπείρου είναι η ιστορία και η τέχνη. Συμφωνεί; «Δεν αρκεί η ύπαρξη της ιστορίας και της τέχνης ως συγκολλητική ουσία. Το θέμα είναι τι θα κάνουμε από εδώ και στο εξής με το κοινό μας παρελθόν, πώς θα το ανανοηματοδοτήσουμε. Οι Ευρωπαίοι λ.χ. ακόμα και σήμερα ταυτίζουν την Ελλάδα με την αρχαιότητά της και δεν θέλουν να δουν άλλα ιστορικά κεφάλαια που ήταν επίσης σημαντικά, όπως τα 400 χρόνια της Τουρκοκρατίας. Βιώνουμε μια περίοδο όπου καταρρέουν παγιωμένες απόψεις για την ήπειρό μας. Αυτό το ρήγμα θα μας δώσει μια ευκαιρία. Να μπορέσουμε να δούμε με μια νέα οπτική τον ρόλο που διαδραμάτισαν ορισμένες χώρες στη διαδικασία γέννησης της Ευρώπης. Αν δεν υπήρχε η απειλή του Ισλάμ για αιώνες, πόσο Ευρωπαίοι θα αισθανόμασταν σήμερα; Ο ρόλος της Ελλάδας πρέπει επίσης να επανεξετασθεί, πέρα από τους αρχαίους χρόνους. Να δούμε το παρελθόν γενναιόδωρα και ανοιχτόμυαλα. Έχει έρθει η ώρα που η Ευρώπη πρέπει να μιλήσει με τη δική της φωνή. Όχι με εκείνη της Δύσης εν γένει και σίγουρα όχι με τη φωνή της Αμερικής. Αλλιώς δεν θα μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων».

Πηγή: Καθημερινή 13-05-2012

Κορυφή σελίδας


Διαβάζουμε στους 89,5

Σήμερα στις 19:00, στο ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης στο πλαίσιο της εκπομπής «Αναγνώσματα», διαβάζει από το βιβλίο «Το μυστήριο της ίασης» του Μητροπολίτου Σουρόζ Anthony Bloom.

"Κύριε, τώρα τα καταλαβαίνω όλα! Σώσε με, σώσε με, με οποιοδήποτε τίμημα..."! Αν σε μία τέτοια στιγμή αυτοσυνειδησίας εμφανιζόταν ξαφνικά μπροστά μας ο Σωτήρας ή αν έστελνε έναν άγγελό Του η οποιονδήποτε άγιό Του, για να μας επιτιμήσει με αυστηρή φωνή και να απαιτήσει να μετανοήσουμε έμπρακτα αλλάζοντας τη ζωή μας, πιθανόν να το αποδεχόμασταν. Τι θα γινόταν όμως, αν στη θέση του αγγέλου ή του αγίου, ή της δικής Του παρουσίας, ο Χριστός μας έστελνε τον πλησίον μας (και μάλιστα αυτόν ακριβώς που δεν αγαπάμε και που θα μας βασάνιζε) και μας έθετε το ζωτικό ερώτημα "Μετάνιωσες στα λόγια ή στην πράξη;". Τότε θα ξεχνούσαμε τα λόγια μας, θα καταπιέζαμε τα συναισθήματά μας, θα αποκηρύσσαμε τη μετάνοιά μας και θα αναφωνούσαμε: "Εξαφανίσου από δώ! δεν θα ξανατιμωρηθώ εγώ από τον Θεό εξαιτίας σου, δεν θα μου κάνεις εσύ μάθημα ούτε θα μ' οδηγήσεις εσύ στην καινούργια ζωή". Θ' αφήναμε να περάσει χαμένη και η ευκαιρία και το πρόσωπο που στάλθηκε από τον Κύριο για να μας γίνει η συνέπεια των αμαρτιών μας, το φόρτωμα που θα σηκώσουμε με υπομονή• θα πήγαινε χαμένο το πρόσωπο που στάλθηκε για να μας θεραπεύσει και να μας οδηγήσει με ταπείνωση στη Βασιλεία του Θεού, το πρόσωπο που θα μας έκανε να αποδεχτούμε τα πάντα με ετοιμότητα από τα χέρια του Θεού.

Ο Μητροπολίτης Αντώνιος του Σουρόζ, κατά κόσμον Αντρέι Μπορίσοβιτς Μπλουμ, γεννήθηκε στη Λωζάννη το 1914 από οικογένεια διπλωματών και στρατιωτικών. Έζησε για κάποιο διάστημα της παιδικής του ηλικίας στην Περσία και κατόπιν (μετά τη ρωσική επανάσταση του 1917) στη Γαλλία. Σπούδασε ιατρική, ειδικεύτηκε στη χειρουργική και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στην ογκολογία. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου υπηρέτησε στο γαλλικό στρατό και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της γαλλικής αντίστασης, πρόσφερε τις υπηρεσίες του ως χειρουργός. Το 1943 εκάρη μοναχός. Το 1948 μετεγκαταστάθηκε στο Λονδίνο στην Αδελφότητα του Αγίου Σεργίου. Το 1956 διορίστηκε εφημέριος της ρωσικής ενορίας του Λονδίνου και το 1957 χειροτονήθηκε Επίσκοπος. Πέντε χρόνια αργότερα διορίστηκε από το Πατριαρχείο Μόσχας Αρχιεπίσκοπος και Έξαρχος Δυτικής Ευρώπης, ενώ το 1966 ο θρόνος του ανυψώθηκε σε Μητροπολιτικός. Πέθανε το 2003 σε ηλικία 89 ετών. Η δράση του, τα βιβλία του, τα κηρύγματά του και η εμβέλεια της προσωπικής του ακτινοβολίας τον έχουν κατατάξει ως μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της Ορθοδοξίας του 20ού αιώνα στον Ευρωπαϊκό χώρο.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ