Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί κάθε Τρίτη και Παρασκευή, δωρεάν.
Προσοχή: οι απόψεις και ειδήσεις που δημοσιεύονται εδώ δεν απηχούν οπωσδήποτε τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
Υπεύθυνος έκδοσης: Παν. Δρακόπουλος     Συντάκτης: Ε.Α.Ο.



Τεύχος 53, 31 Ιανουαρίου 2006              Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν


 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ

ΠΡΟΪΟΝ ΝΟΣΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΙΩΝΩΝ

«ΣΕ ΠΛΑΝΗ ΟΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΜΑΣ»

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Η ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ – ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ




ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το διήμερο συνέδριο (28 & 29/1/2006), με θέμα «Ορθοδοξία και Παιδεία: Στο δρόμο της εκπαίδευσης για την αειφορία», που διοργάνωσε το Γραφείο Νεότητος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.

Σε χαιρετισμό που απηύθυνε προς τους συνέδρους ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος τόνισε, μεταξύ άλλων: «Αφετηρία του λόγου της Εκκλησίας είναι πάντοτε και μόνον η προσευχή η δεσπόζουσα της Θείας Λειτουργίας «Ειρήνην τω κόσμω Σου δώρησε». Για ποιά ειρήνη μιλάμε; Όχι για μια κατάσταση πολιτική, αλλά για μια κατάσταση ψυχής: ικετεύουμε να δοθεί στον άνθρωπο η χάρις να ειρηνεύει με τον εαυτό του, με τον πλησίον του και με τον κόσμο που τον περιβάλει. Εφ’ όσον έχει αυτή την ειρήνη ο άνθρωπος, θα μπορέσει να είναι όχι μόνο χρήστης αλλά και μαθητής της φύσεως και, μάλιστα, θα μπορεί μέσα στην ομορφιά της να βλέπει την άρρητη και υπέρλογη δύναμη του Θεού… Θα πρέπει να ζητήσει ο άνθρωπος από το Θεό την εσωτερική ειρήνη, δια της οποίας θα κατορθώσει να είναι μαθητής, να είναι διάκονος της φύσεως, θα μπορέσει να νιώσει ότι η ισορροπία της φύσης είναι η σοφία της και ότι η σοφία της φύσης είναι λόγος του Θεού, αν και όχι έναρθρος…»

Κορυφή σελίδας



ΠΡΟΪΟΝ ΝΟΣΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

Επετειακό μήνυμα με την ευκαιρία της Ημέρας του Εβραϊκού Ολοκαυτώματος, εξέδωσε ο Μακαριώτατος κ. Χριστόδουλος, στο οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σήμερα τιμούμε τα θύματα του Ολοκαυτώματος, ευχόμενοι και πάλι, να είναι αιωνία η μνήμη των… Δικαιολογητική βάση του ολοκαυτώματος υπήρξε μια «ιδεολογία» προϊόν πνευματικά νοσηρών και ψυχικά ανωμάλων προσώπων, που στήριξαν την εν ψυχρώ εξόντωση εκατομμυρίων ανθρώπων και μάλιστα Εβραίων στο ρατσισμό, τις φυλετικές διακρίσεις και εθνοκαθάρσεις και τον εξευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας…

Η Εκκλησία της Ελλάδος τιμά την μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, αλλά επίσης, και τη μνήμη αφανών Ελλήνων, μεταξύ των οποίων και δεκάδες ιερέων και μοναχών που έγιναν ασπίδα προστασίας των Ελλήνων εβραϊκής θρησκείας. Εξεχόντως δε τιμά τη μνήμη του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού. Η θυσία όσων εξοντώθηκαν αλλά και όσων αγωνίσθηκαν να σώσουν ανθρώπους, ευχόμαστε να μένει εις όλους μας ζωντανή διδαχή»

Κορυφή σελίδας



ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΙΩΝΩΝ

Για την προσπάθεια μιας μικρής μειοψηφίας να δημιουργήσει νέα τάξη πραγμάτων στην πατρίδα μας και να ανατρέψει δεδομένα που βιώνουμε εδώ και αιώνες, έκανε λόγο ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος κατά το κήρυγμά του στον Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου (29/1/2006).

Η προσπάθεια αυτή συνίσταται σε τρία βασικά σημεία: «Το πρώτο είναι η αμφισβήτηση βασικών πυλώνων του πολιτισμού, που είναι το έθνος και η Ορθοδοξία. Η αμφισβήτηση αυτή έχει πάρει τη μορφή χειμάρρου, ο οποίος στο πέρασμά του απειλεί να σαρώσει τα πάντα. Το δεύτερο σημείο είναι ο διαχωρισμός του έθνους από την παράδοση η οποία είναι ζυμωμένη με την πίστη, την Ορθοδοξία, τα ιδανικά, τις αρχές και τις αξίες που συνθέτουν τον πολιτισμό μας, ενώ το τρίτο σημείο είναι η αντικατάσταση των παραδοσιακών αξιών με νέες και ξενόφερτες»

Ο Μακαριώτατος, στη συνέχεια, ανέφερε τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη του στόχου: «δεν είναι άλλα από τον διασυρμό των φορέων των θεσμών, την κατευθυνόμενη εκστρατεία εναντίων προσώπων, τον εξευτελισμό της αξιοπρέπειας του ανθρώπου, μέσα που επιδιώκουν την εγκαθίδρυση μιας νέας τάξης πραγμάτων, τα οποία είναι απάνθρωπα, αθέμιτα, ανήθικα και παράνομα…»

Κορυφή σελίδας



«ΣΕ ΠΛΑΝΗ ΟΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΜΑΣ»

Βαρυσήμαντο άρθρο του Μακαριωτάτου κ. Χριστοδούλου δημοσιεύθηκε στη εφημερίδα “PRESS TIME” (29/1/2006). Μεταξύ των άλλων ζητημάτων που τίθενται, γίνεται λόγος και για την λεγόμενη πνευματική ηγεσία του τόπου:

«Οι διανοούμενοί μας βρίσκονται, στις περισσότερες των περιπτώσεων, σε πλάνη για ό,τι αφορά την Εκκλησία. Ποτέ η Εκκλησία δεν έκανε μια νέα κατήχηση για τους μεγάλους, ποτέ δεν εδίδαξε βασικές εκκλησιολογικές αρχές. Τα κηρύγματα περιστρέφονται συνήθως γύρω από ανούσια και αδιάφορα θέματα, ενώ οι ανάγκες του λαού είναι άλλες. Γι’ αυτό, σε πολλές περιπτώσεις, φεύγει ο κόσμος από την Εκκλησία, όταν κάποιος αρχίζει να ομιλεί. Έτσι, η ελληνική διανόηση και όταν για λόγους ιδεολογικούς δεν εχθρεύεται την Εκκλησία, παραμένει σε μια συναισθηματική σχέση μαζί της, καθαρά επιδερμική κα επιφανειακή. Η διανοουμενίστικη αντίληψη της Εκκλησίας δεν διαφέρει εκείνης των πολιτικών, γιατί και αυτή βλέπει την Εκκλησία σαν έκφραση του κατεστημένου, γι’ αυτό και εύκολα εκσφενδονίζει τους μύδρους της εναντίον κυρίως των Εκκλησιαστικών ηγετών, στους οποίους αρνείται χαρισματικές ιδιότητες και πνευματική υπεροχή…

Τα εξοργιστικά πολλές φορές κείμενα των διανοουμένων μας κινούνται στη συχνότητα της άγνοιας, μαζί και της προκατάληψης, σε ό,τι αφορά την Εκκλησία, ενώ παραπλανούν τους αφελείς και υποθάλπουν το μίσος των ανθρώπων εναντίον μας, με την επίκληση φανερών ελαττωμάτων της φυλής μας… Αυτού του είδους οι λογάδες δε διστάζουν να φθάνουν μέχρι παράκρουσης από το μένος τους εναντίον της Εκκλησίας, αντιγράφοντας, κατά κανόνα, ο ένας τον άλλον, μιλώντας αυθαίρετα και συκοφαντικά, καυστικά και άδικα για τα ζωή της Εκκλησίας και των ανθρώπων της… όλα αυτά και αν ακόμα υποτεθούν αληθινά, πολύ απέχουν από το να χαρακτηρίζουν την αληθινή Εκκλησία, που δεν είναι ούτε εκκοσμικευμένος κρατικός οργανισμός, ούτε οικονομικός παράγοντας στη ζωή του τόπου, ούτε αμαρτωλό κατεστημένο, αλλά ζωή και ειρήνη και αγάπη και σωτηρία και θέωση…»

Κορυφή σελίδας



ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Τη συμβολή της θεολογικής σκέψης των Τριών Ιεραρχών στο έργο όλων όσοι αγωνιούν και δρουν για την προστασία του περιβάλλοντος εξήρε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος σε μήνυμά του προς τους Εκπαιδευτικούς των σχολείων των Αθηνών, με την ευκαιρία της εορτής των Αγίων προστατών της Ελληνικής Παιδείας (30/1/2006).

«Η ζωή και το συγγραφικό έργο των Τριών Ιεραρχών διδάσκουν ότι ο μόνος δρόμος για την υπέρβαση του σύγχρονου τρόπου ζωής, που εκφράζεται με την κατοχή και την εκμετάλλευση, είναι η δημιουργία ενός πολιτισμού ο οποίος βασίζεται στη κοινωνία των ανθρώπων ως προσώπων. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος βρίσκει την ταυτότητά του στη σχέση με το Θεό και με το περιβάλλον και όχι στην αντιπαράθεση.

Ο Μέγας Βασίλειος, ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος τονίζουν ότι για να οικοδομηθεί η σχέση ανθρώπου – δημιουργίας πρέπει να μάθουμε τα παιδιά μας να κατανοούν το σκοπό του ανθρώπου ο οποίος είναι ο αγιασμός του σύμπαντος κόσμου, να αντιλαμβάνονται ότι η δημιουργία είναι μία «ολότητα αλληλοσυνδεδεμένων όντων» που απαιτεί τον προσωπικό μας μόχθο…»

Κορυφή σελίδας



ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Στη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος, κατά το κήρυγμά του στο Πανεπιστημιακό παρεκκλήσιο των Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα, 30/1/2006).

«Όταν διαβάζει κανείς τα συγγράμματά τους, αντιλαμβάνεται πλήρως ότι η Εκκλησία στον κόσμο αυτό έχει καθοδηγητική αποστολή, αποστολή ενασχόλησης με τα κοινωνικά προβλήματα. Όπως ακριβώς ασχολούνταν οι άγιοι Τρεις Ιεράρχες και όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας με τα προβλήματα του καθημερινού ανθρώπου, του οικογενειάρχη, του γονέα, του νέου»

«Δεν έχουν δίκιο», σημείωσε, «εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να έχει δικαίωμα να ομιλεί και να καθοδηγεί τους ανθρώπους με τη σοφία του Θεού, προκειμένου αυτοί να αναζητήσουν τις λύσεις των προβλημάτων τους. Ακόμη και μια απλή ανάγνωση των συγγραμμάτων τους, πείθει για την ευρύτητα τω οριζόντων τους και για την πληθώρα των ζητημάτων με τα οποία ασχολήθηκαν, ώστε κι εγώ διερωτώμαι εάν υπήρξε πρόβλημα, όχι μόνο της εποχή τους, αλλά και διαχρονικό, με το οποίο να μην ασχολήθηκαν και για τα οποίο να μην κατέθεσαν τον δικό τους πνευματικό οβολό προκειμένου να διευκολύνουν τους ανθρώπους…»

Κορυφή σελίδας



Η ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ – ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Σοφές σκέψεις για το πολυθρύλητο ζήτημα του χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας καταθέτει ο Μητρ. Ξάνθης κ. Παντελεήμων στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Διακονία» της Μητροπόλεώς του (τεύχος 40).

Αναφέρει, μεταξύ άλλων: «…πώς νοείται χωρισμός σήμερα στην κοινωνία, όταν επιζητείται η συνοχή του λαού και της κοινωνίας και όχι η πολυδιάσπαση ακόμη και σε κοινωνικές ομάδες διαφορετικής εθνικής συνείδησης και πολιτισμού;

Θα πρέπει να επισημάνουμε, για μία ακόμη φορά, ότι το πνεύμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπήρξε πάντοτε ελεύθερο και δημοκρατικό. Όποιος δεν θέλει να είναι συνειδητό μέλος της και επιλέγει τον πολιτικό γάμο ή την πολιτική κηδεία η Εκκλησία αποδέχεται την επιλογή του. Όμως, δεν είναι δυνατόν οι λίγοι να επιβάλουν τη θέλησή τους στους πολλούς»

Κορυφή σελίδας











ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

    


ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ