!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Ecclesia Report  




Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)




Τεύχος 506, 7 Νοεμβρίου 2011            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έκκληση του Μακαριωτάτου στις πολιτικές δυνάμεις του τόπου

Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου στα ελληνικά δικαστήρια υποδεικνύει το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Τζαμί η Αγία Σοφία της Νίκαιας!



«Εισαγωγή στη Βυζαντινή υμνολογία»

Η εκπομπή του 89,5 «Ύμνοις και ωδαίς», που παρουσιάζει ο Κώστας Παππάς, έχει καλεσμένο σήμερα, στις 22.00, τον Αρχιμανδρίτη π. Ανανία Κουστένη





ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Έκκληση του Μακαριωτάτου στις πολιτικές δυνάμεις του τόπου

Ο Μακαριώτατος προέβη το μεσημέρι της Κυριακής στην ακόλουθη δήλωση: "Τις κρίσιμες τούτες ώρες που διέρχεται ο τόπος δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για λάθη. Ούτε για λογισμούς που δεν εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνον το εθνικό συμφέρον. Παρακαλώ τις υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις της πατρίδας να επιτελέσουν το εθνικό τους καθήκον. Αναλαμβάνοντας τώρα τις ιστορικές τους ευθύνες προς όφελος του λαού μας".

Χθες ο Αρχιεπίσκοπος από τον Ι. Ναό Αγίας Τριάδας Χολαργού κάλεσε τους πιστούς να ζητήσουμε τον Χριστό να έρθει κοντά μας και να μην ψάχνουμε πρόσκαιρες λύσεις της καθημερινότητας.

"Είναι αλήθεια", είπε, "ότι ο άνθρωπος όλες τις εποχές και χθες και σήμερα και αύριο όταν έχει πόνο θλίψη και αδιέξοδα προστρέχει στον Θεό. Τότε όταν δεν έχει γίνει πέτρα η καρδιά του βλέπει ποιο είναι το νόημα της ζωής. Ποιες είναι οι καθημερινές δυσκολίες και από που πρέπει κανείς να αντλήσει δύναμη για να τις αντιμετωπίσει και να τις ξεπεράσει".

Τόνισε ακόμη ότι σήμερα με τα πολλά προβλήματα, τις δυσκολίες τα αδιέξοδα που κάθε μέρα γίνονται περισσότερα και έχουμε αγωνία και απορίες είναι ευκαιρία να αφήσουμε το μυαλό μας να στραφεί στην Ευαγγελική περικοπή και να ζητήσουμε τον Χριστό να έρθει κοντά μας.

"Δεν έχει σημασία αν έχουμε κάνει πολλές αμαρτίες ή λίγες" υπογράμμισε. "Ο Χριστός είπε ότι δεν ήρθε σ' αυτόν τον κόσμο για να μας μάθει καλούς τρόπους συμπεριφοράς, αλλά για να μας πει ότι είναι ο πατέρας που έρχεται για να βοηθήσει το παιδί. Το πλάσμα τον κουρασμένο άνθρωπο, τον οποιονδήποτε που δεν μετράει πόσο βάρος έχει αλλά μετράει πόσο η καρδιά και η διάθεση είναι ειλικρινής".

Και πρόσθεσε: "Σήμερα που βρισκόμαστε σε τέτοια αδιέξοδα, και όλοι υπόσχονται πως θα βρουν λύσεις πιθανόν να τις βρουν τις λύσεις. Αλλά αυτές οι λύσεις έχουν τέλος. Είναι αυτό που είπε ο Κύριος, όποιος πίνει από το νερό το ανθρώπινο από αυτές τις λύσεις τις καθημερινές πάλι θα διψάσει, πάλι θα φτωχύνει πάλι θα πέσει έξω. Αν δεν αλλάξει εσωτερικά. Αυτός όμως που θα πιει από το πνευματικό νερό και θα γίνει νέος άνθρωπος δεν πρόκειται να διψάσει στον αιώνα. Θα έχει βρει το δρόμο της σωστής πορείας".

Κορυφή σελίδας


Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου στα ελληνικά δικαστήρια υποδεικνύει το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Με ομόφωνη απόφασή του το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας, καθώς και για παραβίαση του δικαιώματος σε μία πραγματική προσφυγή, κρίνοντας αντίθετη με τις διατάξεις της Σύμβασης Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων την υποχρέωση που επιβάλλεται σε μάρτυρες να δίνουν θρησκευτικό όρκο, όταν καταθέτουν στα ελληνικά δικαστήρια.

Η υπόθεση αφορούσε την προσφυγή των νομίμων εκπροσώπων του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι (Παναγιώτης Δημητράς, Γρηγόρης Βαλιανάτος και Ναυσικά Παπανικολάτου), στην οποία υποστηριζόταν ότι οι προσφεύγοντες είχαν υποχρεωθεί να αποκαλύψουν, σε 34 ανακριτικές διαδικασίες, ή δίκες, που κατέθεσαν το 2008, τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, δηλώνοντας ότι δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, προκειμένου να ορκισθούν στη τιμή και την υπόληψή τους και όχι με το χέρι στο Ευαγγέλιο.

Στην απόφασή του το Δικαστήριο σημειώνει ότι η υποχρέωση του θρησκευτικού όρκου στα ελληνικά δικαστήρια, δύσκολα συμβιβάζεται με τη θρησκευτική ελευθερία, όπως την εγγυάται το Άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και υποδεικνύει στην ελληνική κυβέρνηση να τροποποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να γίνει συμβατό με τη Σύμβαση και να αποφευχθούν παρόμοιες παραβιάσεις της στο μέλλον.

Κορυφή σελίδας


Τζαμί η Αγία Σοφία της Νίκαιας!

Σε τζαμί μετέτρεψε η τουρκική κυβέρνηση την ιστορική Αγία Σοφία στη Νίκαια της Βιθυνίας, όπου διεξήχθησαν η πρώτη και η έβδομη Οικουμενική Σύνοδος. Χθες Κυριακή, έγινε η πρώτη προσευχή μέσα στην εκκλησία, ενώ η πινακίδα έξω από την Αγία Σοφία, που έγραφε Μουσείο Αγίας Σοφίας (Ayasofya Müzesi), αφαιρέθηκε και στη θέση της τοποθετήθηκε η πινακίδα «Τζαμί Αγία Σοφία ή Ορχαν Τζαμί (Ayasofya Camii/ Orhan Camii)- Τουρκική Δημοκρατία- Πρωθυπουργία των Θρησκευτικών Θεμάτων.

Ημερήσια επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή της Βιθυνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 5 Νοεμβρίου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, συνοδευόμενος από Συνοδικούς και άλλους Αρχιερείς του Θρόνου. Υπήρξε έντονο ενδιαφέρον των τοπικών μέσων ενημέρωσης, τα οποία ρωτούσαν για τον σκοπό της Πατριαρχικής επίσκεψης. Η απάντηση του Πατριάρχου ήταν ότι επρόκειτο για τουριστική επίσκεψη και ευχήθηκε καλό Μπαϊράμι στους κατοίκους της περιοχής.

Σε άρθρο της η τουρκική «Ηürriyet» αναφέρει πως πρόκειται για «πολύ σημαντικό μέρος των χριστιανών. Άνοιξε ως μουσείο το 2007, έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πολλών τουριστών, ενώ οι αρμόδιοι που την επισκέφθηκαν για να παρακολουθήσουν τις εργασίες, δεν απάντησαν στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Τους αρμόδιους συνόδευε κλιμάκιο βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, οι οποίοι εμπόδιζαν τους δημοσιογράφους να πάρουν εικόνα». Παράλληλα, αναφέρει πως «σε αυτή την εκκλησία, ο χριστιανικός κόσμος ανακοίνωσε ότι ο Χριστός είναι ο υιός του Θεού, ενώ το 1331 ο Οθωμανός Ορχάν Γκαζί τη μετέτρεψε σε τζαμί».

Σημειώνεται πως πρόκειται για την εκκλησία όπου διεξήχθη η ιστορική Σύνοδος της Νίκαιας (Α’ Οικουμενική Σύνοδος), διάρκειας δύο μηνών. Είχε συγκληθεί από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Μέγα στις 20 Μαΐου του 325. Εξέδωσε 20 κανόνες, συμπεριλαμβανομένου του Συμβόλου της Νίκαιας (α’ μέρος του Συμβόλου της Πίστεως), και κανόνισε την ημέρα εορτασμού του Πάσχα. Η Σύνοδος διακήρυξε την ομοουσιότητα του Υιού με τον Πατέρα.

Εκεί, διεξήχθη και η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία είχε συγκληθεί από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον ΣΤ’ και τη μητέρα του την αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία, το 787. Αποφάσισε την αναστύλωση των εικόνων, καταδικάζοντας την Εικονομαχία και την ιδέα της σχηματοποίησης της αόρατης και άυλης Τριάδας. Εκεί εκφράσθηκε το δόγμα ότι η εικονογράφηση του Χριστού και των Αγίων εδράζεται στην ενανθρώπηση του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδας και διευκρινίστηκε ότι η τιμή προς τις εικόνες αναφέρεται στο πρόσωπο που αυτή απεικονίζει και όχι στο υλικό από το οποίο είναι αυτή φτιαγμένη.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ