Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)




Τεύχος 390, 13 Μαΐου 2010            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Ιεραρχία για καύση νεκρών και για πρώην Αττικής Νικόδημο

Νέος Μητροπολίτης Ιλίου

Νέος Μητροπολίτης Κηφισίας

Νέος Μητροπολίτης Λαγκαδά

«Στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής στους Βυζαντινούς και Μεταβυζαντινούς χρόνους»

Έκθεση για τον εκκλησιαστικό πολιτισμό στο Ζάππειο

Η Γαλλία προς απαγόρευση της μπούρκας


Συμπόσιο Βυζαντινής
και Μεταβυζαντινής αρχαιολογίας και τέχνης


Το καθιερωμένο εαρινό συμπόσιο συγκαλείται από την Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία το τριήμερο 14-16 Μαΐου, στο Βυζαντινό Μουσείο, με θέμα: «Οι ζωγράφοι και τα εργαστήριά τους κατά τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο»

Μάθετε το πρόγραμμα στον www.artopos.gr




ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Η Ιεραρχία για καύση νεκρών και για πρώην Αττικής Νικόδημο

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά την τρίτη έκτακτη συνεδρία της, μετά το πέρας των τοποθετήσεων των Ιεραρχών αποφάσισε ότι εμμένει στην προηγουμένη απόφασή της σύμφωνα με την οποία :

«1. Για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς η Εκκλησία γνωρίζει και συνιστά ως μοναδικό τρόπο αποσυνθέσεως του νεκρού σώματος την ταφή σύμφωνα με την αγία Διδασκαλία Της και την από αιώνων Παράδοσή Της.
2. Η Εκκλησία μας δεν έχει αντίρρηση για την καύση των νεκρών για τους ετεροδόξους και ετεροθρήσκους».

Επιπλέον συμπλήρωσε ότι για ειδικές περιπτώσεις του προβλήματος της καύσεως των νεκρών αποφασίσθηκε όπως έκαστος των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών κρίνει και αποφασίζει κατά την ποιμαντική κρίση του, στην Επαρχία του. Για να διευκολύνει δε τους Αρχιερείς απεφάσισε όπως ειδική ολιγομελής Επιτροπή Ιεραρχών καθορίσει τα βασικά κριτήρια, που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη, κατά την αντιμετώπιση των ειδικών περιπτώσεων, τα οποία θα συζητηθούν στην επόμενη Ιεραρχία.

Ακολούθως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας εισηγήθηκε το θέμα «Τρόποι κατηχήσεως του πληρώματος της Εκκλησίας στο σύγχρονο γίγνεσθαι». Η εισήγηση έγινε ομοφώνως αποδεκτή από την Ιεραρχία.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος εισηγήθηκε το θέμα «Περί της άρσεως του επιτιμίου ακοινωνησίας εις τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην κ. Νικόδημον Γκατζιρούλην». Στο θέμα τοποθετήθηκαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Καστορίας κ. Σεραφείμ, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Ηλείας κ. Γερμανός, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Κορίνθου κ. Διονύσιος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος και πολλοί άλλοι.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε την άρση του επιβληθέντος από την Ιερά Σύνοδο επιτιμίου της ακοινωνησίας στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη πρώην Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο Γκαντζιρούλη με τις εξής προϋποθέσεις :

α) Το επιτίμιο αίρεται από της σήμερον (ex nunc) και όχι αναδρομικώς.
β) Δεν θίγονται οι έως σήμερα επελθούσες έννομες συνέπειες.
γ) Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα αναγνωρίσει το διαμορφωθέν και υφιστάμενο νομοκανονικό καθεστώς των τεσσάρων Ιερών Μητροπόλεων, δηλαδή, Μεγάρων και Σαλαμίνος, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Κηφισίας, Ωρωπού και Αμαρουσίου και Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως.

Επιτροπή αποτελουμένη από τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο, Φθιώτιδος κ. Νικόλαο και Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαο, θα επισκεφθούν τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Νικόδημο, για να του ανακοινώσουν την Απόφαση της Ιεραρχίας.

Κορυφή σελίδας


Νέος Μητροπολίτης Ιλίου

Νέος Μητροπολίτης Ιλίου εξελέγη ο Αρχιμανδρίτης Αθηναγόρας Δικαιάκος. Ο εψηφισμένος Μητροπολίτης Ιλίου έλαβε 44 ψήφους έναντι 17 ψήφων του Αρχιμανδρίτη Ιεροθέου Καλογεροπούλου.

Ο εψηφισμένος μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας (κατά κόσμον Γεώργιος) Δικαιάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1951. Μετά το πέρας των εγκυκλίων σπουδών του εισήχθη το 1969 στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μετά τη λήψη του πτυχίου του υπηρέτησε στον Ελληνικό Στρατό από τον Ιούλιο του 1974 έως τον Ιανουάριο του 1977. Ακολούθως χειροθετήθηκε μοναχός (12-2-1977), χειροτονήθηκε διάκονος (21-2-1977) από τον μακαριστό Μητροπολίτη Κερκύρας και Παξών κυρό Πολύκαρπο και κατέστη μέλος μικράς μοναστικής αδελφότητος στον Άγιο Αθανάσιο Αγρού Κερκύρας.

Αποφοίτησε από την Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1979 και το ίδιο έτος χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και έλαβε το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτη από τον μακαριστό Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κυρό Νικόδημο. Διορίσθηκε Ιεροκήρυκας στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας, στην οποία και υπηρέτησε μέχρι της εκλογής στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θηβών και Λεβαδείας κ. Ιερωνύμου (7-2-2008), οπότε και μετατέθηκε στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Διορίσθηκε Ιεροκήρυκας της Α’ και Β’ Αρχιερατικής περιφέρειας της Αρχιεπισκοπής, εφημέριος στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Θησείου και Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Γραφείου του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου. Είναι Αντιπρόεδρος του νεοσύστατου Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια της διακονίας του στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας διετέλεσε ηγουμενοσύμβουλος στην Ιερά Μονή Σαγματά (και παραμένει μέχρι και σήμερα), υπεύθυνος νεότητος της επαρχίας Θηβών και των κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως και συντονιστής συνάξεων των Ιεροσπουδαστών της Ιεράς Μητροπόλεως. Επίσης, είχε την ευθύνη των σεμιναρίων ποιμαντικών και ιεροκηρυκτικών μαθημάτων για τους κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως, του Γραφείου Τύπου και της λειτουργίας του Συνεδριακού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως στην Ευαγγελίστρια Αλιάρτου. Διετέλεσε δε μέλος της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής για το Διάλογο Εκκλησίας και Κοινωνίας.

Κατά τα έτη 1984-1985 παρακολούθησε στο Λονδίνο μεταπτυχιακά μαθήματα στην Ποιμαντική.
Συμμετείχε σε σεμινάρια ψυχολογίας και ψυχιατρικής, καθώς και ποιμαντικής και συνεργάσθηκε με το Πάντειο Πανεπιστήμιο για την διοργάνωση περιβαλλοντικών συνεδρίων, ενώ συμμετείχε ως ομιλητής σε περιβαλλοντικά συνέδρια, σε σεμινάρια μεταπτυχιακών φοιτητών και σε νεανικές συνάξεις.

Το 1998 παρακολούθησε διετή κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο Τμήμα Χριστιανικής Ηθικής και Κοινωνιολογίας, από όπου έλαβε (2002) με Άριστα το μεταπτυχιακό του δίπλωμα, ενώ το θέμα της εργασίας του ήταν «Η ποιμαντική των χηρευουσών κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τη σύγχρονη Ψυχολογία».

Το 2009 κατέθεσε στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προς κρίση τη διατριβή του με θέμα «Ψυχική εξάντληση και ‘αποξένωση’ του κληρικού».

Μετέφρασε από την αγγλική το έργο του Μέγιεντορφ «Ορθόδοξος Γάμος» και επιμελήθηκε τη μετάφραση από τα αγγλικά του βιβλίου του Σμέμαν «Ευχαριστία». Επιμελήθηκε επίσης συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο «Χαρμολύπη» και συμμετείχε στο συλλογικό τόμο «2000 χρόνια μετά» των εκδόσεων Ακρίτας.
Γνωρίζει άπταιστα αγγλικά και ιταλικά

Κορυφή σελίδας


Νέος Μητροπολίτης Κηφισίας

Νέος Μητροπολίτης Κηφισίας εξελέγη ο Αρχιμανδρίτης Κύριλλος Μισιακούλης. Ο εψηφισμένος Μητροπολίτης Κηφισίας έλαβε 66 ψήφους ενώ βρέθηκαν 5 λευκά και 6 άκυρα. Ο π. Κύριλλος έως σήμερα υπηρετούσε ως Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και συνεργάστηκε με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο.

Ο Εψηφισμένος Μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κύριλλος, κατά κόσμον Κωνσταντίνος Μισιακούλης, γεννήθηκε το 1963. Μετά την περάτωση των εγκυκλίων σπουδών του στην Αθήνα, σπούδασε Νομική και Θεολογία στις αντίστοιχες Σχολές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επί διετία (1988-1990) άσκησε την δικηγορία στην Αθήνα, στις Νομικές Υπηρεσίες Διοικήσεως του Κράτους.

Εκάρη Μοναχός στην Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη την 3.10.1991, χειροτονήθηκε Διάκονος, Σεπτή εντολή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κυρού Σεραφείμ, υπό του αειμνήστου Μητροπολίτου Κερκύρας και Παξών κυρού Τιμοθέου, την 4.10.1991, και εντάχθηκε στον Κλήρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, και Πρεσβύτερος από τον ίδιο Αρχιερέα την 28.11.1993.

Υπηρέτησε ως Διάκονος στους Ιερούς Ναούς Αγίας Ειρήνης οδού Αιόλου και Αγίου Σπυρίδωνος Παγκρατίου. Εφημέριος στους Ιερούς Ναούς Αγίου Γεωργίου Κυνοσάργους και Αγίου Χαραλάμπους Ιλισίων, μέχρι της εκλογής του εις Επίσκοπον. Από το έτος 1990 έως το Μάρτιο του 1993 υπηρέτησε στη Νομική Υπηρεσία της νεοσύστατης τότε Οικονομικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Διετέλεσε Γραμματεύς της Συνοδικής Επιτροπής Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων (1993-2003), έπειτα Α Γραμματεύς της Ιεράς Συνόδου (2003-2006), και κατόπιν προτάσεως του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου (2006-2008), διατηρήσας την θέσιν ταύτην κατόπιν εντολής του νεοεκλεγέντος Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου του Β , μέχρι την εις Επίσκοπον εκλογήν του.

Κατά την διάρκεια της διακονίας του στις επιτελικές αυτές θέσεις της Κεντρικής Διοικήσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, έλαβε μέρος σε Συνέδρια και Εκκλησιαστικές αποστολές.

Επίσης μετείχε ως μέλος σε διάφορες προπαρασκευαστικές Επιτροπές καταρτίσεως σχεδίων Εκκλησιαστικών Νόμων και Κανονισμών.

Κορυφή σελίδας


Νέος Μητροπολίτης Λαγκαδά

Νέος Μητροπολίτης Λαγκαδά ανεδείχθη ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Ιωάννης Τασσιάς, με 41 ψήφους, επί συνόλου 76 ψηφισάντων, ενώ έλαβε 21 ψήφους ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Γεώργιος Χρυσοστόμου.

Ο Εψηφισμένος Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης, εγεννήθη στην Θεσσαλονίκη το 1958. Αποφοίτησε της Εκκλησιαστικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας το 1979 και του Τμήματος της Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1982.
Παρηκολούθησε ευρύτερες μεταπτυχιακές σπουδές. Το 1982 χειροτονείται Διάκονος στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και αναλαμβάνει την διεύθυνση του Γραφείου Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως.
Το 1983 χειροτονείται Πρεσβύτερος, λαβών το οφφίκιον του αρχιμανδρίτου και τοποθετείται ιερατικώς προϊστάμενος εις τον ιερόν Ναόν των αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, όπου υπηρέτησε μέχρι το έτος 1994. Ακολούθως τοποθετήθηκε στον ιερό Ναό του πολιούχου Αγίου Δημητρίου, ως ιερατικώς Προϊστάμενος.
Από το 1983 υπηρέτησε ως ηγουμενοσύμβουλος της ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας Θεσσαλονίκης, από το 1994 υπηρετεί ως καθηγούμενος αυτής μέχρι της εκλογής του εις Επίσκοπον. Από το 1994 υπηρέτησε ως Πρωτοσύ-λγελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
Συνέγραψε άρθρα και μελέτες αγιολογικού περιεχομένου. Έλαβε μέρος με εισηγήσεις του σε Θεολογικά Συνέδρια.
Έργα του: «Η Εκκλησία ως κοινωνία», «Το νόημα και το περιεχόμενο των εορτών στην Παλαιά Διαθήκη», «Αι εξορίαι του Μ. Αθανασίου», «Ο 59 ψαλμός κατά τον άγιον Μάξιμον τον Ομολογητήν», «Ο άγιος Δημήτριος», «Ο ναός του αγίου Γεωργίου Ροτόντα», «Μονή Λατόμου», «Ιερά Μονή αγίας Θεοδώρας», «Η Βασιλική του αγίου Δημητρίου».

Κορυφή σελίδας


«Στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής στους Βυζαντινούς και Μεταβυζαντινούς χρόνους»

Η έννοια της «καθημερινής ζωής» ή της «καθημερινότητας» ήταν άγνωστη τόσο στους ανθρώπους που ζούσαν τη βυζαντινή εποχή, όσο και σε αυτούς που έζησαν στην επικράτεια του πρώην βυζαντινού κράτους μετά το 1453. Η «καθημερινή ζωή» είναι μια εφεύρεση των αρχών του 20ού αι., όταν κάποιοι διανοητές και ιστορικοί θέλησαν να περιγράψουν και να μελετήσουν το φαινόμενο της αλλοτρίωσης, η οποία ταλάνιζε τους ανθρώπους των σύγχρονων βιομηχανικών κοινωνιών. Σε αυτούς τους διανοητές η ανθρώπινη ζωή φαινόταν να εκπίπτει σε μια σειρά από αέναα επαναλαμβανόμενες κινήσεις και δραστηριότητες, οι οποίες μάλιστα έμοιαζαν στερημένες από νόημα. Πώς, λοιπόν, «εφευρέθηκε» η «καθημερινή ζωή»; Πώς η «καθημερινή ζωή» ενσωματώθηκε στα ενδιαφέροντα των ιστορικών; Και, τέλος, πώς εμείς, οι μελετητές της βυζαντινής και μεταβυζαντινής εποχής, «εφευρίσκουμε» στιγμιότυπα από την «καθημερινή ζωή» των κοινωνιών που μελετάμε; Η ανακοίνωση θα συνοδεύεται από πλούσιο εικονογραφικό υλικό.

Ο Νίκος Καστρινάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ειδικεύτηκε στη Βυζαντινή αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης (μεταπτυχιακό δίπλωμα) και τώρα είναι υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 2001 εργάζεται ως αρχαιολόγος στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στην ιστορική περίοδο του 15ου-19ου αι., καθώς και σε ζητήματα ιστοριογραφίας.

Ο Αντώνης Μπεκιάρης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ειδικεύτηκε στη Βυζαντινή αρχαιολογία και την ιστορία της μεταβυζαντινής τέχνης, με μεταπτυχιακό στην Ecole Pratique des Hautes Etudes στο Παρίσι και ειδίκευση στην ορθόδοξη μνημειακή ζωγραφική στον ελλαδικό κυρίως χώρο του 16ου αι. Τώρα είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Από το 1999 εργάζεται ως αρχαιολόγος στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Οι διαλέξεις, με γενικό τίτλο «Στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής στους βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς χρόνους», πραγματοποιούνται με αφορμή το ημερολόγιο του Βυζαντινού Μουσείου για το 2010.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Κορυφή σελίδας


Έκθεση για τον εκκλησιαστικό πολιτισμό στο Ζάππειο

Με ιστορία δεκατεσσάρων χρόνων, η έκθεση Ορθοδοξία 2010, θεσμός πλέον στα εκκλησιαστικά είδη και Ιερά αντικείμενα, πρόκειται να υποδεχτεί το κοινό την ερχόμενη Κυριακή 16 Μαΐου, στον εκθεσιακό χώρο του Ζαππείου. Το ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος (89,5) θα έχει ζωντανή παρουσία, με ειδικό περίπτερο (Νο 4) . Εκεί, θα μπορείτε ν’ ανταλλάξετε απόψεις με συνεργάτες του σταθμού και να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τις εκπομπές που σας ενδιαφέρουν.

Για πρώτη φορά στην «Ορθοδοξία» θα παρουσιαστεί ο τομέας Προσκυνηματικών περιηγήσεων, με σκοπό την ανάδειξη των ιερών Μονών, την παρουσίαση μνημείων, αλλά και ιερών κειμηλίων. Για το σκοπό αυτό έχει προβλεφθεί ειδικό αφιέρωμα με παρουσίαση και προβολή του θρησκευτικού τουρισμού.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, θα παρουσιαστούν σύγχρονα και παραδοσιακά έργα Ελλήνων καλλιτεχνών από το χώρο της Βυζαντινής αγιογραφίας, μεταλλοτεχνίας και χημευτικής, ξυλογλυπτικής και ψηφιδωτού, χρυσοκεντητικής και χαρακτικής τέχνης, από κάθε δημιουργία της βυζαντινής παράδοσης.

Από Κυριακή 16 έως Τετάρτη 19 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: 10:30 - 20:00.

Κορυφή σελίδας


Η Γαλλία προς απαγόρευση της μπούρκας

Η γαλλική Εθνοσυνέλευση ενέκρινε ομόφωνα ένα μη δεσμευτικό ψήφισμα κατά της μπούρκας, κάνοντας έτσι το πρώτο βήμα πριν από την εξέταση τον Ιούλιο του αμφιλεγόμενου νομοσχεδίου για την απαγόρευση του νικάμπ και της μπούρκας στο δημόσιο χώρο.

Το ψήφισμα, το οποίο είναι συμβολικό και δεν έχει καμία νομική ισχύ, υιοθετήθηκε από όλους τους παρόντες βουλευτές (434 από τους 577 εκλεγμένους). Η πλειοψηφία της δεξιάς και της σοσιαλιστικής αντιπολίτευσης ψήφισε υπέρ του κειμένου, διακηρύσσοντας ότι "οι ριζοσπαστικές πρακτικές που είναι επιζήμιες για την αξιοπρέπεια και την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, όπως είναι η χρήση της μαντίλας, είναι αντίθετες προς τις αξίες της Δημοκρατίας".

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ