Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)




Τεύχος 387, 29 Απριλίου 2010            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων στο Ραδιόφωνο της Εκκλησίας

Η Μητρόπολη Ηλείας στον αγώνα κατά του χρέους

Ανοίγει ο δρόμος για Τζαμί στο Βοτανικό

Αλληλεγγύη στην εργασία

Σκέψεις επάνω στο ζήτημα της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων


Ο Κλάδος Πολιτιστικών Προγραμμάτων
και Διαδικτύου σας ενημερώνει



Συντονιστείτε στο Ραδιόφωνο
της Εκκλησίας της Ελλάδος





ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων στο Ραδιόφωνο της Εκκλησίας

Την Τρίτη, 27 Απριλίου 2010, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος Γ', σε συνέντευξή του στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ρ/Σ), τόνισε ότι το κέντρο και το κύτταρο της ενοριακής ζωής είναι η Θεία Ευχαριστία. Η συνέντευξη δόθηκε στον Δημήτρη Κοσμόπουλο στο πλαίσιο της εκπομπής του Ρ/Σ: «Ώρα έντεκα πρωϊνή», που είχε θέμα την ενορία ως κύτταρο της εκκλησιαστικής ζωής.

Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων υποστήριξε ότι το κέντρο της ενορίας δεν είναι ο Ναός, αλλά η Θεία Ευχαριστία. Είπε ότι σήμερα οι χριστιανοί που ανήκουν στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και ζουν στο Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιορδανία και το Εμιράτο του Κατάρ, ΄΄συγκρατούνται΄΄ στις εστίες τους λόγω της Θείας Ευχαριστίας, που τελείται από τον ιερέα στις ενορίες τους. Επιπλέον ανέφερε ότι: «Η ενορία στα Ιεροσόλυμα έχει οικουμενικό χαρακτήρα, γιατί τα μέλη της προέρχονται από πολλά έθνη. Τα Ιεροσόλυμα είναι πόλη, που ανήκει σε ολόκληρο τον κόσμο. Το πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι το Πατριαρχείο των Ρωμιών (Ρουμ Ορθοντόξ), όπως το αναγνωρίζουν και το σέβονται όλοι».

Ο Πατριάρχης επισήμανε: «Η παρουσία μας εδώ είναι ένα καθημερινό θαύμα. Πολλοί λαοί και κατακτητές ήλθαν και παρήλθαν. Το Πατριαρχείο, όμως, παραμένει. Αυτός που κράτησε την πολιτιστική και εθνικοθρησκευτική ταυτότητα, διά μέσου των αιώνων, είναι ο Ρουμ ιερεύς, που τελούσε την Θεία Ευχαριστία και άναβε το καντήλι στην εκκλησία και χτυπούσε την καμπάνα. Δυστυχώς, σήμερα, γίνονται προσπάθειες υπονόμευσης της ταυτότητας των Ρουμ Ορθοντόξ από άλλους χριστιανούς. Οι αραβόφωνοι της Μέσης Ανατολής αντιμετωπίζουν, σήμερα, κρίση ταυτότητας, δεν έχουν συναίσθηση της ιστορικής συνείδησής τους. Το Πατριαρχείο καταβάλλει προσπάθεια να βοηθήσει τους ανθρώπους αυτούς ν' ανακαλύψουν την ταυτότητά τους».

Τέλος, σε ερώτηση του κ. Κοσμόπουλου, τί περιμένει το Πατριαρχείο από τους Έλληνες Ορθοδόξους, ο Πατριάρχης απάντησε: «Αγάπη προς την Εκκλησία και διάθεση αυτοθυσίας, δηλαδή κενωτική διάθεση, αυτό ακριβώς που σημαίνει ο Σταυρός και η Ανάσταση του Χριστού».

Κορυφή σελίδας


Η Μητρόπολη Ηλείας στον αγώνα κατά του χρέους

Συμμεριζόμενη τις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα λόγω της οικονομικής κρίσης, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να εισηγηθεί προς τις Ιερές Μητροπόλεις, τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια και τα Ηγουμενοσυμβούλια να συνδράμουν με το μέγιστο δυνατό ποσό το Ταμείο Αλληλεγγύης, που έχει ήδη συσταθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

Η Μητρόπολη Ηλείας ανταποκρινόμενη άμεσα στη σχετική εγκύκλιο κατέθεσε με απόφαση του Μητροπολιτικού Συμβουλίου στο ταμείο Αλληλεγγύης, το ποσό των 15.000 ευρώ.

Κορυφή σελίδας


Ανοίγει ο δρόμος για Τζαμί στο Βοτανικό

Την ανέγερση τζαμιού στην Αθήνα αποφάσισε η κυβέρνηση, ανακοινώνοντας την άμεση έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Το ισλαμικό τέμενος, χωρητικότητας 500 ατόμων, θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Ελαιώνα στον Βοτανικό, σε χώρο που παραχωρήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό και δε θα έχει μιναρέδες.

Η κατασκευή του τζαμιού θα χρηματοδοτηθεί με ελληνικά κρατικά κονδύλια μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Προσφορές από ξένους φορείς, κρατικούς ή μη, δεν θα γίνουν δεκτές όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να αποφύγει ενδεχόμενη εμπλοκή ξένων οργανώσεων.

Να σημειωθεί ότι η εξαγγελία, που έγινε από την υπουργό Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, πραγματοποιείται λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη του τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Ελλάδα.

Ως προς τη διοικητική δομή, με απόφαση της υπουργού Παιδείας θα διοριστεί επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο, δύο μέλη του οποίου προτείνονται από αναγνωρισμένα, έγκριτα μουσουλμανικά σωματεία και πέντε είναι έλληνες κρατικοί λειτουργοί. Επιπλέον με εντολή του Γιώργου Παπανδρέου διορίστηκε επιτροπή που θα επιβλέψει την υλοποίηση του έργου, με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θόδωρο Πάγκαλο και με τη συμμετοχή των υπουργών Παιδείας, Εσωτερικών, Εξωτερικών, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και ΚΕΔ.

Κορυφή σελίδας


Αλληλεγγύη στην εργασία

Το ΚΕΚ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΚΟ, κατά το τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου ξεκινά την υλοποίηση ενός επιδοτούμενου προγράμματος κατάρτισης ανέργων με θέμα «Οικοδομικές εργασίες».

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας 800 ωρών (160 ώρες θεωρία και 640 ώρες πρακτική σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις), απευθύνεται σε ανέργους ανεξαρτήτως εκπαιδευτικού επιπέδου και θα υλοποιηθεί στην Κεντρική Δομή του ΚΕΚ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΚΟ στη Νίκαια.

Μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του προγράμματος οι καταρτισθέντες θα αμειφθούν με 4,4 ευρώ ανά ώρα κατάρτισης (συνολικά έως 3520 ευρώ μικτά). Το 30% των καταρτισθέντων του προγράμματος θα προσληφθεί υποχρεωτικά από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για τουλάχιστον 2-3 μήνες και τουλάχιστον 60 ημερομίσθια μέσα σε διάστημα 30 εργάσιμων ημερών από το τέλος του προγράμματος κατάρτισης με τους όρους που προβλέπονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο ΚΕΚ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΚΟ, Κασταμονής 30, Νίκαια, Δευτέρα – Παρασκευή 10:00-14:00 ή μπορούν να καλούν στο τηλ.: 210 4931395.
E-mail αποστέλλονται στο kek@solidarity.gr

Κορυφή σελίδας


Σκέψεις επάνω στο ζήτημα της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων

Στην τελευταία εκπομπή του, «Η μαρτυρία της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο κόσμο» του Ρ/Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος, που μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 10 το βράδυ, ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Πέτρος Βασιλειάδης αναφέρθηκε και στο επίκαιρο ζήτημα της μεταφράσεως λειτουργικών κειμένων και τόνισε ότι μια προσεκτική μελέτη της λατρείας θα μας βοηθήσει να απαλλαγούμε από μια στείρα θρησκευτική τυπολατρία και να ανακαλύψουμε και να διατυπώσουμε πειστικά το νόημα της λειτουργικής μας παράδοσης.

Επίσης διατύπωσε ορισμένες «θεμελιώδεις αρχές», οι οποίες πρέπει να διέπουν την χριστιανική λατρεία, και οι οποίες πολύ συνοπτικά είναι οι ακόλουθες:

α. Η Ορθόδοξη λατρεία για να είναι αληθινή, πρέπει ταυτόχρονα να είναι θεοκεντρική και διαλογική.

β. Η Ορθόδοξη λατρεία είναι εσχατολογική. Στοχεύει δηλαδή στην τελική ενότητα των πιστών "εν Χριστώ".

γ. Είναι ευαγγελική και μ' αυτήν την έννοια είναι διδακτική.

δ. Ως ιεραποστολική επομένως η Ορθόδοξη λατρεία δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός. Ο πρωταρχικός της στόχος είναι να φέρει τους χριστιανούς σε κοινωνία με τον Τριαδικό Θεό και τους ανθρώπους μεταξύ τους και με όλη την κτιστή δημιουργία.

ε. Η Ορθόδοξη λατρεία έχει κατά συνέπεια μορφωτική αποστολή.

στ. Η Ορθόδοξη λατρεία είναι μεταμορφωτική.

ζ. Η λατρεία είναι εκκλησιακή. Διαμέσου της λατρείας της η Εκκλησία βρίσκει την πιο πλήρη έκφραση και αυτοσυνειδησίας της.

η. Η Ορθόδοξη λατρεία είναι ολιστική. Ο λόγος του Θεού απευθύνεται σε όλο το ανθρώπινο πρόσωπο. Αινούμε και ευχαριστούμε τον Θεό όχι απλά και μόνο με το νου μας, αλλά και με την καρδιά και το σώμα μας. Τέλος,

θ. Η Ορθόδοξη λατρεία είναι περιεκτική. Είναι δηλαδή έργο του συνόλου του λαού του Θεού».

Αυτές οι γενικές αρχές της Ορθόδοξης λατρείας, που σχετίζονται και με τη φύση της χριστιανικής λατρείας, έχουν συγκεκριμένες συνέπειες για τις Ορθόδοξες εκκλησίες της εποχής μας. Οι διορθόδοξες διασκέψεις με σαφήνεια προσδιόρισαν τρεις απ’ αυτές, που φαίνεται να έχουν άμεση σχέση και αναφορά με όσα συμβαίνουν τον καιρό αυτό στην Εκκλησία μας.

1) η λατρεία μας φυσιολογικά πρέπει να πραγματοποιείται στην καθομιλουμένη γλώσσα των λαών.

2) η λειτουργική λατρεία πραγματοποιείται από όλη την ευχαριστιακή σύναξη, όχι μόνο από τον κλήρο. Γι' αυτό το λόγο στη λειτουργική προσευχή γενικά χρησιμοποιείται το πρώτο πρόσωπο πληθυντικού.

3) τέλος, οι εκκλησίες μας πρέπει να εξετάσουν κριτικά τα στοιχεία εκείνα που παρακωλύουν την πλήρη συμμετοχή του λαού στη λατρεία.

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ