Πληροφοριακό δελτίο. Κυκλοφορεί δωρεάν. Έκδοση της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος      Συντάκτης: Κλάδος Ηλεκτρονικής Τεχνολογίας(Διαδικτύου)




Τεύχος 383, 15 Απριλίου 2010            Επικοινωνήστε μαζί μας            Γραφτείτε συνδρομητές δωρεάν

 



Αυτό το ενημερωτικό newsletter, αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ σε επιλεγμένους αποδέκτες.
Αν θέλετε να σταματήσει η αποστολή του σε σας, κάντε κλικ εδώ.
Αν λαμβάνετε περισσότερες από μια φορές το ίδιο τεύχος ΠΡΟΝΑΟ, κάντε κλικ εδώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Η πνευματική κρίση φέρνει την οικονομική»

Συλλυπητήρια στον Βαρσοβίας κ. Σάββα

Αποφάσεις της Δ.Ι.Σ. για τα Λειτουργικά κείμενα

Η Εκκλησία της Κύπρου υψώνει φωνή διαμαρτυρίας στην Ευρώπη

Συνέδριο στο Παρίσι με θέμα: Η Ελληνική Θεολογία στις μέρες μας

Η Μητρόπολη Σύρου απαντά στο «Παρόν»

Αρχή για το ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης


Ο Κλάδος Πολιτιστικών Προγραμμάτων
και Διαδικτύου σας ενημερώνει


Μητροπολίτης Νικοπόλεως
και Πρεβέζης Μελέτιος



Ο άγιος Νεκτάριος και η στάσις του
έναντι των αιρέσεων και των σχισμάτων





ΕΙΔΗΣΕΙΣ


«Η πνευματική κρίση φέρνει την οικονομική»

Τιμήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Νάουσα, η 188η επέτειος του Ολοκαυτώματος της πόλης. Το πρωί της Κυριακής τελέστηκε στο Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος πανηγυρική πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία και επίσημη Δοξολογία, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου, παρουσία του υπουργού κ. Βενιζέλου και εκπροσώπων των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών. Ο Μητροπολίτης Βεροίας και Ναούσης κ. Παντελεήμων επεσήμανε ότι «Τιμούμε σήμερα όσους αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία…για πρώτη φορά, μετά από 188 χρόνια, έχουμε την μεγάλη τιμή και χαρά να παραβρίσκεται ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος και να προεξάρχει των εορτασμών».

Ο Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Παντελεήμονα, τον Νομάρχη Ημαθίας και τον Δήμαρχο Νάουσας για την πρόσκληση και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο μήνυμα της Ανάστασης του Κυρίου συνδέοντάς το με το Ολοκαύτωμα της Νάουσας. «Το Ολοκαύτωμα της Ναούσης είναι ένα μεγάλο γεγονός, μια μεγάλη τραγωδία όπως πολλές που γνώρισε η πατρίδα μας. Αυτό που συνέβη στη Νάουσα έχει επαναληφθεί πολλές φορές στην ελληνική ιστορία (Σούλι. Μεσολόγγι, Αρκάδι…). Μέσα από δοκιμασίες πέρασε ο ελληνικός λαός από τη σκλαβιά στην ελευθερία, από το σκοτάδι στο φως, από το θάνατο στη ζωή. Βλέπουμε να συνδέεται το γεγονός της Αναστάσεως με τη θυσία των ανθρώπων αυτών, τα δύο γεγονότα συνδέονται και αλληλοτροφοδοτούνται», είπε. Και τόνισε: «Η κρίση δεν είναι οικονομική, είναι πνευματική. Η πνευματική κρίση φέρνει την οικονομική κρίση και τις άλλες κρίσεις και αν δεν βρούμε τις αιτίες που την προκαλούν θα έχουμε ξανά και άλλη κρίση… Ας καλλιεργήσουμε και αξιοποιήσουμε ο καθένας μας τα προσωπικά του τάλαντα και ας τα βάλουμε σε συμφωνία. Και τότε οι κρίσεις θα περάσουν, διαφορετικά θα διαδέχεται η μία την άλλη».

Κορυφή σελίδας


Συλλυπητήρια στον Βαρσοβίας κ. Σάββα

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος απέστειλε συλλυπητήρια τηλεγραφήματα προς τον Μακ. Μητροπολίτη Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας κ. Σάββα και τον Πολωνό Πρέσβη στην Αθήνα για την αεροπορική τραγωδία στο Σμολένσκ.

Ο Μακαριώτατος, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Με βαθειά θλίψη πληροφορηθήκαμε την αεροπορική τραγωδία και την εκδημία του Προέδρου της πατρίδος σας κ. Λεχ Κατσίνσκι, της συζύγου του και 130 συνανθρώπων μας και ολοθέρμως σας εκφράζομεν τα συλλυπητήριά μας».

Και καταλήγει: «Ο Θεός να αναπαύει τις ψυχές τους και να χαρίζει την καλήν παρηγορίαν εις τους συγγενείς των νεκρών και εις όλον τον φίλον πολωνικόν λαόν».

Κορυφή σελίδας


Αποφάσεις της Δ.Ι.Σ. για τα Λειτουργικά κείμενα

Κατά τη χθεσινή συνεδρία της Δ.Ι.Σ. ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιος έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και των ιερών Ακολουθιών που τελούνται στη Μητρόπολή του στην καθομιλουμένη.

Ακολούθησε ευρύτατη συζήτηση, κατά την οποία, λόγω της σοβαρότητος του θέματος, τοποθετήθηκαν όλοι οι Αρχιερείς. Μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κατέληξε στα εξής :

1. Η Λατρεία της Εκκλησίας και μάλιστα η θεία Λειτουργία, αποτελούν το κέντρο της Εκκλησιαστικής ζωής, την καρδιά της Εκκλησίας, γι’ αυτό και κάθε προσέγγιση σε αυτήν πρέπει να γίνεται με βαθύτατο σεβασμό. Δεν πρόκειται μόνο για μία λογική κατανόηση, αλλά για μύηση στο «πνεύμα» της, για ένωση των Χριστιανών με τον Χριστό. Γι’ αυτό η Διαρκής Ιερά Σύνοδος εμμένει στην παράδοση του γλωσσικού ιδιώματος του παραδεδομένου τρόπου τελέσεως της θείας Λειτουργίας και των Ιερών Μυστηρίων. Οιαδήποτε μετάφραση λειτουργικών κειμένων μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ενότητα της Εκκλησίας.

2. Επειδή στην Εκκλησία όλα πρέπει να γίνονται «ευσχημόνως και κατά τάξιν» και τον αρμόδιο λόγο έχει η Ιερά Σύνοδος, γι’ αυτό ο Αρχιερεύς που ενδεχομένως έχει έναν ειδικό λόγο αναγνώσεως κάποιων κειμένων σε μετάφραση, θα πρέπει να λαμβάνει άδεια από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο.

3. Το θέμα όμως αυτό θα συνεχισθεί να συζητείται στις αρμόδιες Συνοδικές Επιτροπές, σε Συνέδρια που θα διοργανωθούν για τον σκοπό αυτόν, σε συνεργασία με τις Θεολογικές Σχολές και όταν ωριμάσει η συζήτηση, και κριθεί αναγκαίο, θα εισαχθεί στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία είναι το ανώτατο όργανο διοικήσεως της Εκκλησίας, προκειμένου να αντιμετωπισθεί Συνοδικώς.

Κορυφή σελίδας


Η Εκκλησία της Κύπρου υψώνει φωνή διαμαρτυρίας στην Ευρώπη

Δραματική έκκληση για αποκατάσταση της νομιμότητας στη μαρτυρική νήσο απηύθυνε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στα πλαίσια του σεμιναρίου που διοργανώνει η Αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Κύπρου σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκκλησίας και Κοινωνίας του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Εκκλησιών, με θέμα: «Religious Freedom and Holy Sites in the Republic of Cyprus».

Ακολουθεί απόσπασμα από τον χαιρετισμό του Αρχιεπισκόπου:

[…] «Φωνή Κυρίου ἐπί τῶν ὑδάτων. Νῆσός τις ἐστι» (Γ.Σεφέρη «Σαλαμίνα της Κύπρος»). Είναι η μαρτυρική μου πατρίδα, της οποίας το βόρειο τμήμα, δηλαδή το 37% του συνολικού εδάφους της, κατέχεται για τριανταέξι τώρα χρόνια από τα τουρκικά στρατεύματα εισβολής, τα οποία από τη μια μεριά έδιωξαν βίαια από τα σπίτια, τα χωριά και τις πόλεις τους τούς κατοίκους και, σε μια προσπάθεια αλλοίωσης της δημογραφικής σύνθεσης του πληθυσμού, μετέφεραν και εγκατέστησαν σ’ αυτά εποίκους από την Τουρκία, και από την άλλη σκληρά και βάναυσα λεηλατούν και καταστρέφουν τους χριστιανικούς μας ιερούς χώρους και την άλλη πολιτιστική μας κληρονομιά και εμποδίζουν το λαό μας να ασκήσει ελεύθερα τα θρησκευτικά του καθήκοντα.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι ακόμη και μόλις πριν μια εβδομάδα δεν επέτρεψαν στον Επίσκοπο Καρπασίας να τελέσει την Αναστάσιμη Λειτουργία για τους λιγοστούς εγκλωβισμένους μας στην κατεχόμενη Επισκοπική του Περιφέρεια.

Γι’ αυτό και η βιβλική και ποιητική «φωνή Κυρίου επί των υδάτων. Νήσος τις εστιν» είναι τόσο επίκαιρη! Μοιάζει να εκπέμπεται ως ένα σήμα κινδύνου, μπροστά στο οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση, και γενικά όλοι οι πολιτισμένοι άνθρωποι, δεν μπορούν να σιωπήσουν, ούτε βέβαια και να ηρεμήσουν και να ησυχάσουν.

Η πατρίδα μου η Κύπρος υπήρξε ένας τόπος θρησκευτικού πλουραλισμού, αφού το 80% του πληθυσμού της αποτελούσαν Ελληνοκύπριοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, το 18% Τουρκοκύπριοι Μουσουλμάνοι και το υπόλοιπο 2% Μαρωνίτες, Αρμένιοι και Λατίνοι.

Μέχρι το 1974, που έγινε η τουρκική εισβολή, όλοι ζούσαν ειρηνικά και αγαπημένα μεταξύ τους, στα ανάμεικτα χωριά και στις πόλεις τους, λατρεύοντας ο καθένας ελεύθερα το δικό του Θεό. Ουδέποτε υπήρξαν θρησκευτικές διαμάχες, συγκρούσεις και ταραχές. Και αυτό συνεχίζεται να γίνεται και να ισχύει και σήμερα στο ελεύθερο τμήμα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι, δυστυχώς, τώρα και τριανταέξι χρόνια στο τουρκοκατεχόμενο βόρειο τμήμα της νήσου οι θρησκευτικές ελευθερίες δεν τυγχάνουν σεβασμού και εφαρμογής.

Αλλά και πέρα απ’ αυτό, τα τουρκικά στρατεύματα εισβολής, οι έποικοι και το εκεί παράνομο καθεστώς, το οποίο στηρίζεται από την Τουρκία, επιδόθηκαν σε μια άνευ προηγουμένου βάναυση και σκληρή προσπάθεια καταστροφής και λεηλασίας των θρησκευτικών μας χώρων και μνημείων, των ναών και των μονών μας, των ιερών και των οσίων μας, ακόμη και των κοιμητηρίων μας, και γενικότερα κάθε στοιχείου που μαρτυρεί την ύπαρξη και την παρουσία του χριστιανικού πληθυσμού στο βόρειο τμήμα της Κύπρου. Έφτασαν μέχρι το σημείο, ώστε να αλλάξουν ακόμη και τα ονόματα των κατεχομένων χωριών και των πόλεών μας και να δώσουν σ’ αυτά νέα τουρκικά ονόματα!

Κάτω απ’ αυτές τις αφόρητες καταστάσεις καταπίεσης, εξανδραποδισμού και στέρησης των θρησκευτικών τους ελευθεριών και των άλλων τους ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι εγκλωβισμένοι Ελληνοκύπριοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αλλά και οι εγκλωβισμένοι Μαρωνίτες, οι οποίοι το 1974 ξεπερνούσαν τις είκοσι χιλιάδες, περιορίστηκαν σήμερα μόλις στους τριακόσιους!

Για όλους αυτούς τους λόγους, η Εκκλησία της Κύπρου υψώνει φωνή διαμαρτυρίας και ζητεί, αλλά και απαιτεί, την αποχώρηση από τη νήσο όλων των στρατευμάτων εισβολής και των εποίκων. Μόνο έτσι από τη μια μεριά θα αποκατασταθούν και στην τουρκοκατεχόμενη σήμερα βόρεια Κύπρο οι θρησκευτικές ελευθερίες, και από την άλλη θα διασωθούν και θα διαφυλαχθούν και όλοι οι θρησκευτικοί μας ιεροί χώροι, οι ναοί και οι μονές μας, τα κοιμητήρια και γενικά όλα τα ιερά και τα όσιά μας, τα οποία σε τελευταία ανάλυση ανήκουν στην παγκόσμια πολιτιστική δημιουργία και κληρονομιά.

Αυτό είναι το δραματικό μήνυμα, το οποίο μεταφέρουμε σήμερα εδώ στις Βρυξέλλες, στην καρδιά και στην έδρα της Ευρώπης. Η Ενωμένη Ευρώπη, δηλαδή, να στηρίξει έντονα και σθεναρά το αίτημά μας και να εργαστεί συστηματικά και αποτελεσματικά, ώστε να αποκατασταθούν και να τυγχάνουν σεβασμού οι θρησκευτικές ελευθερίες και στο κατεχόμενο τμήμα της νήσου, να σταματήσουν σ’ αυτό οι λεηλασίες των ιερών και των οσίων μας και να προστατευθούν οι θρησκευτικοί μας χώροι.Και για να γίνει αυτό, επαναλαμβάνουμε και πάλι, θα πρέπει να αποχωρήσουν από την Κύπρο τα στρατεύματα εισβολής και οι έποικοι.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Ενωμένη Ευρώπη, πιστή στις αρχές, στις διακηρύξεις και στα ιδανικά της, δεν θα μας γυρίσει την πλάτη. Αντίθετα, θα ασκήσει την καταλυτική δύναμη και την επιρροή της σε ένα τόσο ευαίσθητο, ανθρωπιστικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό θέμα.

Χαιρετίζοντας το Σεμινάριο, επαναλαμβάνουμε και πάλι προς την αγάπη Σας το δραματικό και αγωνιώδες μήνυμα: «Φωνή Κυρίου επί των υδάτων. Νήσος τις εστι»!

Κορυφή σελίδας


Συνέδριο στο Παρίσι με θέμα: Η Ελληνική Θεολογία στις μέρες μας

H Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών της Ι. Μητροπόλεως Δημητριάδος σε συνεργασία με το Κέντρο Istina, το Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας “Άγιος Σέργιος”, το περιοδικό Contacts και την ιστοσελίδα ορθόδοξης ενημέρωσης www.orthodoxie.com, διοργανώνει επιστημονικό συνέδριο στο Παρίσι, στις 15-16 Απριλίου 2010, στο Κέντρο Istina (45, rue de Glacière, 75013 Paris) και το Ινστιτούτο “Άγιος Σέργιος”(93, Rue de Crimée, 75019 Paris) με θέμα «Η ανανέωση της σύγχρονης ελληνικής θεολογίας: από τη γενιά του '60 στις προκλήσεις του σήμερα».

Ο 20ος αιώνας υπήρξε για την Ορθοδοξία μια περίοδος σημαντικών αλλαγών και ανακατατάξεων. Για πρώτη φορά, έπειτα από πολλούς αιώνες, με την αφορμή της οικουμενικής κίνησης και στο πλαίσιο κυρίως της ορθόδοξης διασποράς, η ορθόδοξη θεολογία βγήκε από την εσωστρέφεια και την ομολογιακή της περιχαράκωση ερχόμενη σε διάλογο με τις άλλες μεγάλες χριστιανικές παραδόσεις και με τις προκλήσεις του μοντέρνου κόσμου. Η σύγχρονη ελληνική Ορθοδοξία φέρει έντονα τα σημάδια αυτού που είθισται να ονομάζεται «θεολογία του ΄60». Η «θεολογία του ΄60» δεν είναι απλώς ένα ρεύμα που επιχείρησε να επανασυνδέσει την ελληνική Ορθοδοξία με την πατερική θεολογία και την αυθεντικότητα της παράδοσης, σε ένα τοπίο που μέχρι τότε κυριαρχούνταν από τον πιετισμό των θρησκευτικών οργανώσεων και από τον θεολογικό ακαδημαϊσμό και σχολαστικισμό. Αποτελεί ταυτοχρόνως και μία ανανεωτική κίνηση —προφανώς όχι άσχετη με τα ευρύτερα κινήματα που λαμβάνουν χώρα την ίδια δεκαετία— που μαζί με την κριτική στον εκκλησιαστικό εθνικισμό και επαρχιωτισμό και το άνοιγμα στην οικουμενικότητα της Εκκλησίας θέτει επιτακτικά το αίτημα της ελληνικής αυτογνωσίας και ιδιοπροσωπίας.

Ποια είναι, όμως, ακριβώς η ταυτότητα των θεολογικών ανακατατάξεων που συμβατικά αποκαλούνται «θεολογία του ΄60»; Αφορούν μία τάση ή τη διασταύρωση περισσότερων ρευμάτων; Ποιες είναι οι τομές που έγιναν, οι δρόμοι που άνοιξαν και οι προοπτικές που δυσκόλεψαν; Πόσο επηρέασε τους εκκλησιαστικούς και πανεπιστημιακούς θεσμούς και τι άφησε ως παρακαταθήκη στην ιστορική πορεία του εκκλησιαστικού σώματος; Τι γονιμοποιήθηκε, τι στέρεψε και τι εκκρεμεί;

Αυτά είναι ορισμένα από τα θέματα που θα τεθούν και θα συζητηθούν στο συνέδριο της 15ης και 16ης Απριλίου στο Παρίσι με θέμα: «Η ανανέωση της σύγχρονης ελληνικής θεολογίας: από τη γενιά του '60 στις προκλήσεις του σήμερα», όπου θα παρουσιαστούν εισηγήσεις και θα γίνουν αναφορές στο θεολογικό έργο των: Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, π. Ιωάννη Ρωμανίδη, Χρ. Γιανναρά, π. Βασίλειο Γοντικάκη, Ν. Ματσούκα, Π. Νέλλα, Ν. Νησιώτη, καθώς και στα θέματα που σχετίζονται με την αναγέννηση του μοναχισμού, τη ρωσική θεολογία της διασποράς, τη θεολογία του προσώπου, το ζήτημα του έρωτος και το «πρόγραμμα» αποηθικοποίησης του χριστιανισμού, τη διάκριση Εκκλησίας και θρησκείας, τις βιβλικές σπουδές, την ιεραποστολή, τον πολιτισμό, τον ελληνοκεντρισμό, την πολιτική, κ. ά., από ειδικούς εισηγητές σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι μετά τις συμμετοχές συνεργατών της Ακαδημίας σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το παρόν συνέδριο στο Παρίσι αποτελεί την πρώτη εκτός Ελλάδος οργανωμένη παρουσία της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών. Θα ακολουθήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα, σύμφωνα και με το πρόγραμμα που έχει ήδη κυκλοφορήσει και αναρτηθεί στο internet, η σύμπραξη και η συνεργασία της Ακαδημίας στη διοργάνωση διαλέξεων, ημερίδων, επιστημονικών συμποσίων κλπ, στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Περισσότερα στο www.acadimia.gr

Κορυφή σελίδας


Η Μητρόπολη Σύρου απαντά στο «Παρόν»

Κατόπιν δημοσιεύματος στην Εφημερίδα «Το Παρόν», της 11ης Απριλίου, σελ. 20, με το οποίο αβασάνιστα και αβίαστα εξάγονται συμπεράσματα ότι η Ιερά Μητρόπολη Σύρου συνήργησε στην παραγωγή ταινίας, που προσβάλλει το ήθος και το φρόνημα των Κληρικών, από την Ιερά Μητρόπολη ανακοινώνονται τα εξής:

1. Η Ιερά Μητρόπολη Σύρου σε καμία περίπτωση δεν θα έδινε άδεια, εάν εγνώριζε τα συγκεκριμένα στοιχεία του σεναρίου.

2. Η Εταιρεία «Black Orange A.E.» ζήτησε με την από 27.04.2009 επιστολή της την άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως προκειμένου να γυριστούν σκηνές «στο Νεκροταφείο της Σίφνου Άγιος Παύλος, στην τοποθεσία Άγιος Λουκάς, στις παρυφές των τάφων και να σκαφτεί ένας ρηχός τάφος και να κατασκευαστεί ένα ψεύτικο μνήμα από ελαφρύ ξύλο ή φελιζόλ, τηρώντας τους όρους ευγένειας και σεβασμού του χώρου» για τις ανάγκες της ταινίας «Η ΝΗΣΟΣ», η οποία και εδόθη μόνο για το σκοπό αυτό και ουδέν άλλο.

3. Στην αίτησή της απεκρύβη κάθε στοιχείο, που αφορούσε το σενάριο και αναφέρεται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα.

4. Κατόπιν των ανωτέρω, η Ιερά Μητρόπολη Σύρου σήμερα:

α) απέστειλε εξώδικο στην εφημερίδα «Το Παρόν», με το οποίο αποκαθιστά την αλήθεια, και

β) κατέθεσε αγωγή κατά της Εταιρείας «Black Orange A.E.» διότι απέκρυψε στην αίτησή της για τη χορήγηση αδείας τα όσα προσβλητικά για το φρόνημα και το ήθος του ιερό Κλήρο στοιχεία παρουσιάζονται από τον υποδυόμενο τον κληρικό ηθοποιό.

5. Η Ιερά Μητρόπολη κρίνει ότι πριν την τη δημοσίευση του συγκεκριμένου σχολίου, η Εφημερίδα θα έπρεπε προηγουμένως και για λόγους στοιχειώδους δημοσιογραφικής δεοντολογίας να ζητήσει διευκρινίσεις από την Ιερά Μητρόπολη.

6. Αναμένει από την Εφημερίδα «Το Παρόν» άμεση αποκατάσταση της αλήθειας.

Κορυφή σελίδας


Αρχή για το ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης

Τα εγκαίνια του «Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών θα τελέσει τη Δευτέρα 19 Απριλίου 2010 στις 11 το πρωί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Το «Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως» δημιουργήθηκε με σκοπό να προσφέρει δυνατότητες συνεχούς κατάρτισης, ενίσχυσης και υποστήριξης στους κληρικούς, αλλά και στα λαϊκά στελέχη της ποιμαντικής διακονίας στο δύσκολο έργο που επιτελούν στη σύγχρονη απαιτητική πραγματικότητα.

Η νέα αυτή υπηρεσία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της την Τρίτη 13 Απριλίου, ενώ ο αγιασμός των εγκαινίων θα τελεστεί την προσεχή Δευτέρα.

Οι πρώτες εκπαιδευτικές ενότητες που ήδη λειτουργούν είναι: α) «Εξομολογητική», β) «Κήρυγμα και Ομιλητική», γ) «Ποιμαντική των Νοσηλευτηρίων», δ) «Ειδικά Ποιμαντικά Θέματα», ε) «Εκκλησιαστική Διοίκηση», στ) «Υποστήριξη και Επιμόρφωση λαϊκών στελεχών του Ποιμαντικού Έργου».

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στη Γραμματεία του Ιδρύματος (Αγίας Φιλοθέης 21, τηλ. 210.3352.362-3)

Κορυφή σελίδας


ΧΟΡΗΓΟΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ