Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς

Οἱ συγγραφεῖς οἱ ὁποῖοι ἐπιθυμοῦν νὰ ὑποβάλουν πρὸς δημοσίευση στὴ Θεολογία τὶς πρωτότυπες ἐπιστημονικὲς ἐργασίες, μελέτες, ἄρθρα καὶ βιβλιοκρισίες τους παρακαλοῦνται ὅπως λάβουν ὑπ’ ὄψιν τὶς ἀκόλουθες ὁδηγίες:

α. Τρόπος ὑποβολῆς

i. Οἱ ὑπὸ δημοσίευση μελέτες ὑποβάλλονται πρὸς κρίση γιὰ δημοσίευση κατὰ κανόνα ἠλεκτρονικὰ στὴ διεύθυνση ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου τοῦ περιοδικοῦ: theologia@ecclesia.gr

Ἐναλλακτικὰ οἱ συγγραφεῖς δύνανται νὰ ἀποστέλλουν τὰ κείμενά τους καὶ σὲ ἠλεκτρονικὴ καὶ σὲ ἔντυπη μορφὴ στὴ διεύθυνση:
Περιοδικὸ Θεολογία, Ἀθηνᾶς 30, Τ.Κ. 10551 Ἀθῆναι.

ii. Oἱ συγγραφεῖς ὀφείλουν ἀπαραιτήτως νὰ δηλώσουν τὴν ἀκαδημαϊκὴ ἤ / καὶ ἄλλη ἰδιότητά τους, ὅπως ἀκριβῶς προτιμοῦν νὰ ἀναγράφεται συνοδευτικὰ στὸ ὀνοματεπώνυμό τους στὴν ὑπὸ δημοσίευση ἐργασία τους. Σημειωτέον ὅτι οἱ συγγραφεῖς πρέπει νὰ εἶναι –ἐκτὸς εἰδικῶν ἐξαιρέσεων– τοὐλάχιστον κάτοχοι διδακτορικοῦ διπλώματος (PhD).

iii. Γιὰ τὴ δημοσίευση τῶν ἄρθρων τηρεῖται σειρὰ προτεραιότητος βάσει τῆς ἡμερομηνίας ὑποβολῆς αὐτῶν στὸ περιοδικὸ ἐκ μέρους τῶν συγγραφέων.

β. Δομὴ καὶ μορφὴ

i. Τὰ ἠλεκτρονικὰ ἀρχεῖα τῶν ὑποβαλλόμενων κειμένων πρέπει νὰ ἐπισυνάπτονται σὲ μορφὴ word καὶ pdf.

ii. Ὅλα τὰ ἑλληνόγλωσσα κείμενα δημοσιεύονται στὸ πολυτονικὸ σύστημα γραφῆς, ἀνεξαρτήτως τοῦ τονικοῦ συστήματος τὸ ὁποῖο χρησιμοποιεῖ ὁ συγγραφέας κατὰ τὴν ὑποβολὴ τοῦ πρωτότυπου κειμένου του.

iii. Ἡ ἔκταση τῶν ὑποβαλλόμενων δημοσιεύσεων δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπερβαίνει συνολικὰ κατ’ ἀνώτατο ὅριο τὶς 8.000-8.500 λέξεις, τῶν ὑποσημειώσεων καὶ τῶν βιβλιογραφικῶν ἀναφορῶν συμπερι-λαμβανομένων, λόγῳ τοῦ περιορισμένου διαθέσιμου χώρου ἐξ αἰτίας τῆς πληθώρας τῆς ὕλης.

iv. Οἱ συγγραφεῖς ποὺ ὑποβάλλουν μελέτη στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα πρέπει νὰ συναποστέλλουν καὶ μία σύντομη περίληψη (abstract/summary) ἔκτασης 200-250 περίπου λέξεων, κατὰ προτίμηση στὴν ἀγγλικὴ γλῶσσα. Ἀντιστοίχως οἱ συγγραφεῖς ποὺ ὑποβάλλουν ξενόγλωσση μελέτη πρέπει νὰ συναποστέλλουν τὴ σύντομη περίληψη στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα.

γ) Τρόπος βιβλιογραφικῶν ἀναφορῶν-βιβλιογραφίας

Ὡς γνωστόν, ὑπάρχουν διάφοροι ἐπιστημονικῶς ἀποδεκτοὶ τρόποι βιβλιογραφικῶν ἀναφορῶν (references/works cited) καὶ βιβλιογραφίας (bibliography), οἱ ὁποῖοι βασίζονται σὲ ποικίλα πρότυπα διεθνῆ συστήματα (ὅπως γιὰ παράδειγμα: APA style, MLA style, Chicago Style, Harvard style, κ.τ.τ.). Ἐντούτοις, γιὰ λόγους ὁμοιόμορφης παρουσιάσεως ἔχει ἀποφασισθεῖ ἡ ἐφαρμογὴ ἑνιαίας τυπολογίας βιβλιογραφικῶν ἀναφορῶν καὶ βιβλιογραφίας κατὰ τὴ δημοσίευση τῶν ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν. Συγκεκριμένα:

i. Ὅταν γίνεται ἀναφορὰ ἢ παραπομπὴ σὲ ἔργο ἀρχαίας ἑλληνικῆς λατινικῆς ἢ χριστιανικῆς γραμματείας, ὁ τίτλος τοῦ ἔργου τίθεται σὲ πλάγια γράμματα, π.χ.: Θουκ. Ἱστοριῶν Α΄, 42, 1· Ἰὼβ 11, 2.

ii. Ὅταν γίνεται ἀναφορὰ ἢ παραπομπὴ σὲ βιβλίο, γράφεται τὸ ὀνοματεπώνυμο τοῦ συγγραφέα μὲ ὄρθια στοιχεῖα, ὁ τίτλος τοῦ βιβλίου μὲ πλάγια, ἐκδοτικὸς οἶκος, τόπος καὶ χρόνος ἔκδοσης (ὄρθια)· γιὰ παράδειγμα:

Νικολαΐδης Ἀπ., Οἱ οἰκουμενικὲς περιπέτειες τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἐκδ. Γρηγόρη, Ἀθήνα 2008.

Gallaher Br., Freedom and Necessity in Modern Trinitarian Theology, Oxford University Press, Oxford 2016.

iii. Ὅταν γίνεται ἀναφορὰ ἢ παραπομπὴ σὲ ἄρθρο ἐπιστημονικοῦ περιοδικοῦ, γράφεται τὸ ὀνοματεπώνυμο τοῦ συγγραφέα μὲ ὄρθια στοιχεῖα, ὁ τίτλος τοῦ βιβλίου μὲ ὄρθια ἐντὸς εἰσαγωγικῶν, ὁ τίτλος τοῦ περιοδικοῦ μὲ πλάγια καὶ μὲ ὄρθια ὁ ἀριθμὸς τόμου, ὁ χρόνος ἐκδόσεως ἐντὸς παρενθέσεως, καὶ οἱ ἀριθμοὶ των σελίδων τοῦ ἄρθρου στὸ περιοδικό· γιὰ παράδειγμα:

Hill Ch. R., “Theodore of Mopsuestia. Interpreter of the Prophets”, Sacris Eruditi 40 (2001), σσ. 107-129.

Ζηζιούλας Ἰω., «Εὐχαριστία καὶ βασιλεία τοῦ Θεοῦ», Σύναξη 52 (1994), σσ. 81-97.

iv. Ὅταν γίνεται ἀναφορὰ ἢ παραπομπὴ σὲ συγκεκριμένη μελέτη ἡ ὁποία περιλαμβάνεται σὲ συλλογικὸ ἔργο ἢ πρακτικὰ ἐπιστημονικοῦ συνεδρίου, τίθενται σὲ ὄρθια στοιχεῖα τὸ ὀνοματεπώνυμο συγγραφέα καὶ ἐντὸς εἰσαγωγικῶν ὁ τίτλος τῆς μελέτης, ἐνῶ σὲ πλάγια ὁ τίτλος τοῦ συλλογικοῦ ἔργου ἢ τῶν πρακτικῶν· γιὰ παράδειγμα:

Carr A. W., “Originality and the icon” στό: A. R. Littlewood (ἐπιμ.), Originality in Byzantine Literature, Art and Music, ἐκδ. Oxbow, Oxford 1995, σσ. 115-124.

Χρήστου Κ., «Ἡ ἀξιοποίηση τοῦ ἱστορικοῦ παρελθόντος στὶς θεολογικὲς σπουδές. Τὸ παράδειγμα τοῦ Βυζαντίου», στὰ Πρακτικὰ Β´ Συνεδρίου Θεολογικῶν Σχολῶν Ἀθηνῶν καὶ Θεσσαλονίκης, Ἀθήνα 2005, σσ. 81-94.

v. Ὅταν γίνεται ἀναφορὰ ἢ παραπομπὴ σὲ πηγὴ ἢ δημοσίευση ἀπὸ τὸ διαδίκτυο, ἀναγράφεται ἐκτὸς ἀπὸ τὴ διεύθυνση τοῦ ἱστοτόπου/ἱστοσελίδας καὶ ἡ ἡμερομηνία προσβάσεως· γιὰ παράδειγμα:

S. Aurelii Augustini, De Musica libri sex, http://www.augustinus.it/latino/musica/index2.htm, 22.03.2017.